אא

בסימן התאוששות: צפי לעלייה בשיעורי התיירות העסקית לישראל

חודשיים לאחר סיום מבצע "צוק איתן" מגלים בכירים בענף התיירות והמלונאות הישראלית ל-"פספורטניוז" על מגמת התאוששות מסוימת בדגש על חזרת אנשי העסקים הזרים לישראל. ערן קויאטק, מנכ"ל רשת מלונות רימונים: "ייקח בין 6-8 חודשים לחזור למספרים שלפני המבצע"

||| |||

זינוק בעלייה. מבצע "צוק איתן" פגע הקיץ משמעותית בתעשיית התיירות לישראל. ביטול חופשות ועצירת הזמנות גורפת לבתי המלון ברחבי הארץ, הפחתת כמות הישראלים שטסו לנפוש בחו"ל ובעיקר אווירת נכאים הובילה כאמור לנזק ניכר לתעשייה שבימים אלו מנסה לחזור אל דרך המלך.

אחת הנישות המעניינות אשר מספקות ביטחון מסוים לענף התיירות הישראלי, ולמלונאות המקומית בפרט היא התיירות העסקית אשר ככל הנראה מסתמנת כחוזרת אט אט לשגרת הפעילות שקדמה למבצע. אמנם המציאות הביטחונית הסובבת במזרח התיכון אף פעם לא צפויה, אך לדעת גורמי תיירות ישראלים, יש בהחלט מקום לאופטימיות.

"הלחימה הקיץ גבתה מחיר גדול בכל הקשור לתיירות הנכנסת", מתייחס מנכ"ל רשת רימונים, ערן קויאטק למגמת ההתאוששות המסוימת בענף ומייחס חלק נכבד ממנה להיבט העסקי. "אנחנו מרגישים חזרה איטית למספרים שלפני המבצע, אך מניסיון עבר של מלחמות ומבצעים צבאיים קודמים שעירערו את היקף התיירים, אנו צופים שייקח בין 6-8 חודשים לחזור למספרים שקדמו לצוק איתן. אי אפשר להתעלם מכך שבעוד שלקבוצות תיירים לוקח זמן רב יותר לחזור למגמה של הזמנות, אנשי עסקים לא מתמהמהים יותר מדי ומזמינים בתדירות קצרה יחסית. אחת המטרות שלנו ברשת ושל ענף המלונאות בכלל תהיה לחזק את פלח התיירות העסקית בעתיד כמה שיותר, על מנת שנוכל לקצור את פירותיו וליהנות ממנו הלכה למעשה".

גם לדעת המשנה למנכ"ל סיטונאית הנסיעות והחופשות "אופיר טורס", יהודה זפרני, קיים בשוק העסקי מרכיב משמעותי להתאוששות וצמיחה עבור התעשייה הישראלית. "בשורה התחתונה חשוב להבין שהתיירות העסקית כמעט ולא נפגעה במהלך המבצע, אולי רק בצורה מינורית", הוא מבהיר ומוסיף. "הצורך של אנשים לעשות עסקים גובר לעיתים רבות על מצבים מסוימים. מי שחייב להגיע פשוט עושה זאת - אולי הוא יקצר את החופשה אך בטוח שלא יבטל אותה".

עוד הוסיף זפרני לצין כי "בהיבט התיירות העסקית בהחלט מורגשת התעוררות וזה מעודד. הציפייה היא שיחד איתה נשיג ב-2015 גם עלייה בנתוני התיירות הנכנסת הכללית לישראל, זאת כמובן במידה ולא יתרחש שום דבר דרמטי בארץ". 

מי שעוד היטיב להתייחס למגמת התיירות העסקית הוא סמנכ"ל השיווק של רשת מלונות פרימה, חיים דוק, שלדבריו נכון להיום עומדת התיירות העסקית במדינת ישראל על כ-50% פחות לעומת המצב הנתון בתקופה שלפני "צוק איתן". "אני מעריך שהתיירות העסקית במלונות תופסת כ-15-20% לעומת 30-40% בתקופה שקדמה למבצע", כך לטענתו.

דוק מסביר כי "באופן טבעי הקהל העסקי הוא זה שמתאושש הכי מהר. לאור הניסיון משנים עברו, עסקים חייבים לחזור לעצמם, כולל בעיתות משבר. אנשים לא מוכנים להפסיד פגישה עם מנכ"ל חברה או להפסיק לחפש הזדמנויות עסקיות - זה בדמנו בסופו של דבר. אני באופן אישי אופטימי ומאמין שאחרי החגים התיירות העסקית, בדגש על תל-אביב ולצידה ערים נוספות יחזרו לעצמן".


תל-אביב. צניחה של 50% בהיקף התיירות העסקית לעומת התקופה שלפני מבצע "צוק איתן"

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: