אא

משלחת מד"א בדרכה לישראל מקטמנדו עם הפצועים ממפולת השלגים הקטלנית

ד״ר רפי סטרוגו, מנהל אגף רפואה במד״א, הגיע לקטמנדו, יחדיו עם פאראמדיק בכירים , שם סייעו לפצועים, והעלו אותם על הטיסה חזרה ארצה

| |

בעקבות מפולת השלגים הקטלנית בנפאל בה נפגעו מטיילים ישראלים, הוחלט במד"א לשגר לאזור האסון משלחת של רופא ופאראמדיק בכירים.

השניים נחתו כבר אתמול (ו') בנפאל ומיד הגיעו לבית החולים בקטמנדו, לשם מוטסים הפצועים מבית החולים הצבאי שהוקם באזור האסון. השניים, ד״ר רפי סטרוגו והפאראמדיק הבכיר אסי דבילנסקי, חברו לצוות הרפואי המקומי ולפצועים המאושפזים במקום, מתוך מטרה לסייע בטיפול בהם ולהכין את הפצועים לקראת הטסתם להמשך הטיפול בארץ.

ד״ר רפי סטרוגו, מנהל אגף הרפואה במד״א, הוא הרופא הישראלי הראשון שהגיע לאזור: ״נחתנו אתמול בשעת ערב מוקדמת ומיד נסענו לבית החולים. הפצועים כולם עברו טראומה נפשית קשה והם שמחו לפגוש בצוות ישראלי, שדובר את שפתם ומוודא כי הם זוכים לטיפול ראוי. הטיפול שמעניקים צוותי הרפואה המקומיים לפצועים הוא מהטובים שיש- הם אינם חוסכים בדבר, מתייעצים עם מומחים בנלאומיים ומשתמשים בתרופות חדשניות ואף ניסיוניות כשצריך. עם זאת מדובר בבית חולים קטן ולכן נערכנו לסייע להטסת הפצועים ארצה בהקדם האפשרי, בתיאום וסיוע של השגרירות, משרד החוץ וחברות הביטוח השונות. בשעה זו, כבר עושים הפצועים את דרכם בחזרה לארץ, שם ימשיכו לקבל את הטיפול הרפואי הנדרש בבתי החולים. יש כאן עוד הרבה ישראלים שהגיעו לחבק ולסייע, בין אם מטיילים שהיו במדינה או משלחות שהגיעו מהארץ. הרופאים המקומיים נדהמו מעצמת החיבוק שהפצועים הישראלים מקבלים מחבריהם וסיפרו לי שמעולם לא נתקלו בעצמה כזו של מחויבות הדדית בין אזרחי מדינה״.

הפאראמדיק הבכיר ומנהל פרויקטים מיוחדים במד״א, אסי דבילנסקי: ״מעבר למיון ואיסוף פרטי כל הפצועים, הרבה מאוד זמן הוקדש לשיחות עם הישראלים, רובם חבר׳ה צעירים אחרי צבא. לכל פצוע יש כאן סיפור הישרדות מדהים ונפגעים רבים סובלים מטראומה נפשית לאחר שנלכדו בסופה ומצאו את עצמם קושרים גורלות עם חבריהם. הם עברו חוויה מטלטלת שאפילו בסרטים אי אפשר לתאר. הפצועים נמצאים כעת על המטוס שייקח אותם ארצה, כאשר סה״כ הוטסו שבעה פצועים, שסובלים מפגיעות קור בדרגות שונות, מהם, פצוע אחד פצוע גם בגבו ונפגעת אחת נפצעה בעיניה. לטיסה יצטרף צוות רפואי שהגיע מבית החולים הדסה עין כרם״.

מנכ"ל מד"א אלי בין: ״אנחנו ערוכים לקלוט את הפצועים בארץ ולהעבירם לבתי החולים השונים בישראל. מד״א, כארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל, מחויב להגיע לכל מקום בעולם בו ישראלים זקוקים בדחיפות לטיפול רפואי מציל חיים - וכך עשינו גם הפעם. התנאים באזור האסון אינם פשוטים וההיערכות הייתה בהתאם, כך לדוגמא מרגע שהבנו מאנשי המשלחת שיצאו ראשונים כי לצוותי הרפואה המקומיים חסרות תרופות לטיפול בכוויות קור פעלנו לשלוח את הציוד החסר בהקדם האפשרי״.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: