אא

דירוג המלונות בישראל יוצא לדרך

משרד התיירות קורא למלונות להצטרף לדירוג הוולונטרי. שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו: "הגיע הזמן לעשות סדר בבלגן ולוודא שהתיירים והנופשים נהנים משקיפות, ממידע זמין ואובייקטיבי ומקבלים תמורה לכספם"

משרד התיירות והתאחדות המלונות קוראים לבעלים ולמנהלי בתי המלון בישראל להגיש בקשות לדירוג בתי המלון בהתאם לתקנות שירותי תיירות, שאושרו ב-2013. הדירוג יבוצע באמצעות חברת Ennemoser Wirtschaftsberatung GmbH האוסטרית, שזכתה במכרז של משרד התיירות.

הדירוג יבוצע על בסיס התנדבותי באמצעות שיטת הדירוג האירופאית "Hotelstars" המבוססת על כ-270 מדדים, המתייחסים לנתונים פיזיים, לרמת השירות ולקריטריונים של מזון ומשקאות, תוך התאמתם למציאות הישראלית.

ד"ר קלאוס אנמוזר, נשיא התאחדות המלונות האוסטרית והבעלים של חברת אנמוזר, שתבצע את הדירוג, יגיע לישראל בסוף החודש במטרה להניע את תהליך הדירוג, שיתחיל בהכשרת הבודקים. מלונות, שיגישו בקשה לדירוג עד ליום ה׳, 4.12.14, ייכללו בפרסום הראשון של המלונות שדורגו.

השיטה האירופאית לדירוג מלונות מופעלת כיום ב-14 מדינות באירופה: אוסטריה, אסטוניה, גרמניה, דנמרק, הונגריה, הולנד, יוון, לוקסמבורג, לטביה, ליטא, מלטה, צ'כיה, שוודיה ושוויץ.

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, סבור כי הדירוג צפוי להביא תועלת רבה לתיירים, למלונאים, ולתעשיית התיירות בישראל בכלל. הדירוג יוביל להגברת השקיפות, להגברת אמון הלקוחות, לשיפור רמת השירות ולהשתתת סטנדרטים בינלאומיים אחידים שיקלו על השיווק, במיוחד לאירופאים, שמכירים את הדירוג.

במטרה לתת תוקף לדירוג ולהפסיק את תופעת דירוג המלונות על ידי גורמים שונים, נקבע בתקנות כי אסור לפרסם דרגה של מלון בישראל בדירוג כוכבים לצורך שיווקו או מכירה של שירות בו, אלא על פי הדרגה שנקבעה לו לפי תקנות אלה. עוד קובעות התקנות כי בית מלון יפרסם את מחירי השירותים הניתנים בו כשהם כוללים כל תשלום חובה, לרבות כל מס. אולם לגבי מחיר לתייר חוץ, המחיר יהיה לאחר הפחתת המיסים שהתייר פטור מהם, תוך ציון מפורש שמחיר זה הוא לתייר חוץ בלבד. רשימת בתי המלון המדורגים ודרגתם תפורסם באתר משרד התיירות. מלון שלא נקבעה לו דרגה יצוין כ"מלון לא מדורג".

על פי שיטת הדירוג של ארגון HOTELSTARS מדורגים בתי המלון בכוכב אחד עד חמישה כוכבים, עם אפשרות לתוספת "פלוס" כדירוג ביניים. השיטה כוללת כ-270 קריטריונים על פיהם נקבעת דרגת המלון, ביניהם השירותים הניתנים לאורחים בבית המלון, איכות המוצר, מבנה החדרים, ריהוט, ציוד ועוד. ועדה ציבורית, המורכבת מנציגי התאחדות המלונות, ארגון סוכני הנסיעות, מורי הדרך ומארגני תיירות נכנסת, בחנה את הקריטריונים של שיטת HOTELSTARS וביצעה בהם התאמות לישראל בכל הקשור למזג האוויר, כשרות, שבת, ובטחון. השינויים נשלחו לאישור HOTELSTARS שנתן למשרד התיירות אישור להשתמש בהם וכן לציין כי מדובר בשיטת דרוג ישראלית המבוססת על עקרונות שיטת HOTELSTARS.

תנאי לדירוג הוא קיום רישיון עסק לבית המלון מטעם הרשות המקומית. המלון שידורג יקבל תעודה, בה תצוין הדרגה שנקבעה לו. תוקף דרגה יהיה ל-3 שנים. בתום התקופה, מלון שירצה להאריך את דירוגו יגיש בקשה לחידוש דרגה. למלון תיערך בדיקה חוזרת על ידי הבודק, ובהתאם לה תיקבע דרגתו החדשה.

מלון יוכל להגיש השגה על הדרגה שניתנה לו. מלון שיהיה מעוניין לשנות את דרגתו במהלך תוקפה של דרגה (בשל שיפוצים שבוצעו בו ושיפרו את רמתו או מסיבה אחרת), יוכל להגיש בקשה לשינוי דרגה.

בתקנות נקבע, כי הממונה יכול להתרות בבעל מלון, לבטל או להתלות את דרגת המלון אם יתגלה, על פי ממצאי הבודק, כי רמתו של המלון אינה מתאימה לדרגה שנקבעה לו, או שישנם ליקויים העלולים לפגוע בבריאותו או בבטיחותו של אורח במלון, על פי קביעה של רשות מוסמכת על פי דין. מלון יכול לערור על החלטה זו לוועדת השגה, ובשלב שני לשר.

מידע על שיטת והליך הדירוג ניתן למצוא באתר האינטרנט הייעודי של החברה המבצעת את הבדיקות: www.hotelstarsisrael.co.il

מידע נוסף, הכולל את התקנות ואמות המידה לדירוג, ניתן למצוא באתר האינטרנט של משרד התיירות: www.tourism.gov.il

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: