אא

תאילנד: ירידה משמעותית בהכנסות מתיירות

חרף מאמצי הממשל המקומי לשדר עסקים כרגיל ולאור האירועים הפוליטיים שהובילו לעליית משטר צבאי ואף לעוצר בשעות הלילה בחודשים שחלפו, מתקשה התיירות התאילנדית להשתקם. למעלה מ-50 מדינות טרם ביטלו את אזהרת המסע לתושביהם מביקור במדינה. צניחה של 19 אחוז בהכנסות מתיירות

|| ||

האם תאילנד מצויה בעיצומו של משבר תיירותי? רצף המאבקים הפוליטיים בעונת האביב האחרונה בין מחנות שונים וכלה בהשתלטות הצבא על השלטון, לרבות הכרזה זמנית על עוצר בשעות הלילה - כל אלו הובילו עד עתה ליותר מ-50 מדינות ברחבי העולם שטרם הסירו את אזהרת המסע מביקור בתאילנד ולירידה סה"כ של 19% מתחילת השנה בהכנסות המדינה מתייירות.

הנתונים הרשמיים כפי שמדווחים במשרד התיירות התאילנדי, מצביעים על כך שמתחילת השנה חלה ירידה של 0.28% בכמות התיירים הנכנסים. הירידה המשמעותית מגיעה בעיקר מהמדינות השכנות, כמו קמבודיה, מלזיה, סינגפור, הונג קונג, טייואן ועוד (15.7%-). באירופה גם כן נרשמת ירידה, כאשר רק בחודש ספטמבר צנחו מספר התיירים שפקדו את תאילנד בכ-8%. עם זאת מתחילת 2014, נשמרת עלייה של 2.4% בכמות התיירים הנכנסים מהיבשת.

ומה לגבי ישראל? הנתון הפורמלי של משרד התיירות מצביע מתחילת השנה על ירידה של כ-4% בכמות התיירים שפקדו את המדינה, אולם לטענת דב קלמן, נציג לשכת התיירות התאילנדית בישראל המספר נובע בשל עיתוי החגים שחלו השנה מאוחר באופן יחסי לעומת השנה דאשתקד.

"אם מחשבים את הנתונים מינואר עד אוגוסט, אזי שהיינו בעלייה יפה של כמעט 4%. ובעקבות ירידה של כ-30% באוקטובר, נרשמת הירידה כעת, אולם עדיין מוקדם להסיק מסקנות. אנחנו צופים שכבר באוקטובר המגמה תתהפך, כאשר הצפי שלנו עד סוף השנה הוא ש-2014 בהשוואה ל-2013 תסתיים עם עלייה של בין 3-5%".

עוד הוסיף קלמן לציין כי "השינוי הכי גדול עליו ניתן להצביע ההשנה מבחינת התנועה לתאילנד הוא הגידול המשמעותי בהיצע המושבים לבנגקוק וליעדים נוספים בתאילנד. אם בעבר הייתה תחושה של מצוקת מקומות לבנגקוק ומחירים גבוהים שהשפיעו על הנוסע הישראלי, הרי שבחודשים האחרונים גדל ההיצע באופן ניכר. ההישג הזה מקורו בהחלטת חברות כמו  איירופלוט המפעילה 4 טיסות ממוסקבה לפוקט וטיסה יומית לבנגקוק, רויאל ג'ורדניאן, אוזבקיסטאן איירליינס, אתיופיאן איירליינס ואפילו אל על שהעלו את תדירות הטיסות לבנגקוק. זה בהחלט נתון מעודד".

למרות הכול - צפי לעלייה של בין 3-5% בכמות התיירים הישראלים בהשוואה ל-2013

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: