אא

המלונאים נגד חוק ההסדרים 2015: ידרוש מהם הוצאה נוספת של 150 מיליון שקל בשנה

המלונאים פנו למשרד התיירות בבקשה למנוע את החלת הגזרות החדשות, שכדי לכסותן הם יצטרכו למכור 1.7 מיליון לינות נוספות בשנה, דבר לא ראלי. "כך הממשלה רוצה להוזיל את הנופש בישראל", זועקים המלונאים

| |

המלונאים כועסים מאד על החלטת הממשלה להכניס את בתי המלון לחוק ההסדרים בתקציב 2015. בחוק ההסדרים יש טיפול בתופעת ההסתננות והגדלת אפשרויות התעסוקה של ישראלים. מי שיעסיק מסתנן יצטרך לשלם עבורו היטל של 30% על משכורתו.

כיום בענף המלונאות מועסקים כ-2,000 פליטים שאין להם תחליף של ישראלים. במכתב, ששלח מנכ"ל התאחדות המלונות, שמוליק צוראל, למנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, הוא מציין בין השאר בעניין זה כי "המשמעות לכך, תוספת עלות של כ-120 מיליון שקל לשנה. בהעדר פתרון הולם אחר, אין מכסת עובדים זרים, הירדנים יהיו פתרון חלקי וזה עוד לא מופעל, תכניות האוצר לתמרץ ישראלים לא מופעלת, שירות התעסוקה לא מסוגל לספק את הדרישה, כך שלמעשה אין חלופה".

עוד מציין צוראל בפנייתו כי: "ההיטל על מבקשי המקלט אינו מוצדק וצריך להסיר את הגזירה. בכל מקרה, יש כאן אפליה מקוממת גם בתחום זה של התיירות, מול החקלאות והבניה ואפילו תעשיה ומסעדות אתניות, ללא כל נימוק מדוע ננקטת כאן איפה ואיפה".

לפי בדיקת המלונאים רק כדי לכסות דרישה זו של העסקת עובדים הם יצטרכו למכור עוד 1.6 מיליון לינות בשנה.

בנוסף לכך המלונאים מוחים גם על הכוונה להטיל גזירות חדשות על מלונות ים המלח. מימון הגנות ים המלח מטיל חלק מעלות התחזוקה של הגנות והחופים (60.5%) על בתי המלון והמועצה. הוצאה שנתית של 5 מיליון שקל, כאשר עבור המלונות זה צמוד מדד.

"מעבר לשאלות של עצם חיוב זה, המלונות שילמו דמי פיתוח כדין בהקמתם אשר ייבדק בנפרד. יש כאן ללא ספק אי צדק בולט", מציין צוראל במכתבו, ומוסיף: "המלונות נדרשים לשלם את מלוא המחיר הרי המועצה תשלם את חלקה, אשר רובו במקורו בארנונה של המלונות עצמם, הרמת הסוללה נעשתה בכדי לאפשר המשך השימוש של מפעלי ים המלח במשאב הטבע הנ"ל. מלונות ים המלח מופלים לרעה מול כל המלונות הנמצאים לחופי ישראל השונים (הים התיכון, ים סוף והכנרת), אשר אינם נדרשים לשלם עבור תחזוקת החופים הציבוריים הסמוכים להם. התייקרות התשומות למלונות ים המלח הצפויה משמעותה כ-65,000 לינות שידרשו רק לכיסוי תוספת הוצאה זו. למותר לציין התייקרות החבילה לתייר, והרתעת כל משקיע לעתיד. בעיצומו של התהליך היקר ביותר בתולדות המדינה לפיתוח אזור המלונות".

מלונאים בכירים אמרו בעניין גזרות הממשלה: "זו השיטה החדשה של הממשלה להוזלת הנופש בישראל. מצד אחד הם רוצים שנוריד מחירים, מצד שני מטילים גזרות. מה גם שזו בתקופה אחרי המלחמה שיש ירידה בתיירים גם כך. מצד אחד נתנו פיצוי לענף המלונאות בגין המלחמה, מנגד מטילים גזרות. עדיף שלא יתנו פיצוי, ולא יטילו חוקים חדשים שלא נוכל לעמוד בהם". עוד הוסיפו המלונאים: "איפה שר התיירות, מדוע קולו לא נשמע ברגע דרמטי זה".

המלונאים לא מתכוונים לשתוק, ומתכננים לצאת למאבק ציבורי מתוקשר נגד הגזרות כדי לא לתת לחוק ההסדרים לעבור במתכונתו הנוכחית.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: