אא

ספטמבר במלונות ישראל: ירידה משמעותית בכמות התיירים

נתוני החודש החולף המתפרסמים היום בענף מלמדים על היקף המשבר אליו נקלעה תעשיית התיירות הישראלית בשל מבצע "צוק איתן". צניחה של 24 אחוזים בלינות תיירים. מנכ"ל התאחדות המלונות, שמוליק צוראל: "ממשלת ישראל חייבת להגדיל משמעותית את תקציב השיווק בעולם"

| |

התאחדות המלונות מפרסמת הבוקר (שני) את נתוני חודש ספטמבר החולף בענף, מהם עולה תמונה לא פשוטה הכוללת צניחה משמעותית בהיקף לינות התיירים בישראל לעומת התקופה המקבילה אשתקד (24%-), בלינות ישראלים (4%-) וכן בשקלול המשותף (10%-).

התפלגות כלל הלינות בספטמבר לפי אזורים מצביעה גם כן על ירידות בכל חלקי הארץ, למעט הרצליה: כ- 21 אלף לינות (15%+). באילת:  כ- 589 אלף לינות  (7%-), במע' ירושלים: 199 אלף לינות (19%-), בת"א: כ- 190 אלף (1%-), בים המלח: כ- 166 אלף (11%-), בטבריה וסובב כנרת כ- 144 אלף לינות (23%-), בנתניה: כ- 37 אלף לינות (20%-), בחיפה: כ- 33 אלף לינות (10%-) ובנצרת:כ- 20 אלף (38%-). 

עוד נמסר בדו"ח כי תפוסת החדרים הארצית ירדה בספטמבר ב-7% לעומת החודש המקביל אשתקד ועמדה סה"כ על 55%. התפוסה הגבוהה ביותר נרשמה במלונות אילת (71%, ללא שינוי). עוד ברשימות התפוסות הגבוהות יחסית נרשמו בים המלח (66%, 6%-), תל אביב (54%, ללא שינוי) והרצליה (48%, 6%-). מצבת חדרי המלון עמדה על 49,794 (2%+).

מנכ"ל התאחדות המלונות, שמוליק צוראל, התייחס לנתונים החלשים בחודש ספטמבר לענף וסיפר כי: "תקציב השיווק של משרד התיירות לשנת 2015, אושר לפני "צוק איתן". תקציב השיווק הזה אינו מספיק כדי להתמודד עם המשבר בתיירות הנכנסת ועם אובדן הביקושים. לכך יש להוסיף גם את התמונות מירושלים, הנשקפות בימים אלה ממסכי הטלוויזיה בעולם ומרתיעות תיירות פוטנציאלית.

במקביל, סימני המיתון במשק והאבטלה הגוברת מחזקים עוד יותר את הצורך בהשקעה מיידית בתיירות, שהיא מנוע צמיחה כלכלי ומעסיק גדול בעל יכולת תגובה מהירה".

עוד הוסיף צוראל לציין כי "שיקום התיירות הוא יעד לאומי. ממשלת ישראל חייבת להגדיל משמעותית את תקציב השיווק בעולם. בה בעת, על הממשלה  להחיש את תהליך הסיוע לבתי המלון, עליו קיבלה החלטה, בעקבות הפגיעה בעסקים ב-"צוק איתן".  

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: