אא

"רואים התאוששות מסוימת בחזרת התיירים ארצה"

חרף הנתונים המאכזבים בהיקף כמויות הלינות והתיירים שפקדו את מלונות ישראל בחודש ספטמבר, מביעים בענף המלונאות אופטימיות מסוימת בתקווה להתאוששות בחודשים הקרובים. המשנה למנכ"ל מלונות קראון פלאזה, שי אסיה: "אנשי העסקים חוזרים ובגדול, באשר לתיירים יש עוד דרך לפנינו"

| |

אחרי החגים כבר כאן. כחודשיים לאחר תום מבצע "צוק איתן" שהוביל לפגיעה ניכרת בתעשיית התיירות הישראלית בכלל והמלונאות בפרט, מתמודדים בענף עם סוגיית היום שאחרי ופועלים חדשות לבקרים במטרה להחזיר את תנועת המבקרים והלינות חזרה לסדרה. "פספורטניוז" שוחח עם כמה מבכירי הענף, שסיפרו על תחושותיהם בימים אלו ואף הביעו ברובם אופטימיות לקראת העתיד לבוא, זאת בתנאי רק שהשקט יישמר.

לטענת אסיה, עדיין קיימת פגיעה בקבוצות צליינים שהיו מיועדות ל-2015 ובפלחי אוכלוסייה נוספים מהם נהנה הענף בדרך כלל. "אנשי התיירות והמלונאים נאלצים להתמודד עם שינויים קיצוניים בעל כורחנו, בעקבות המציאות הגיאופוליטית בה אנו חיים במזרח התיכון. לשמחתי הרבה, העבודה חוזרת. אמנם זה לא מפצה על הנזק שנגרם לנו בחודשי הקיץ, אולם אם מסתכלים על העתיד אפשר להיות אופטימיים".

גם דודי אשכנזי, מנכ"ל רשת מלונות גרנד, שותף לתחושה של עמיתו ומספר על שיפור מסוים בנתוני הלינות והביקורים לעומת עונת הקיץ הקשה. "בגדול, ענף המלונאות הישראלי מתחיל להתאושש מ-"צוק איתן", וזה מעודד", כך לדבריו. "יש בהחלט התעוררות הדרגתית בכמות התיירים. השוק הישראלי מצידו מתנהג כמעט כרגיל אחרי הקיץ והחגים. אנשים קצת נחים מהחופש ומי שבעיקר מנצלים את התקופה הנוכחית לנופש הן קבוצות גמלאים ואנשים שמעדיפים שלא לנפוש בתקופות השיא".

"המצב השתפר, אבל לא בקנה מידה רחב מי יודע מה", מוסיף מנכ"ל רשת מלונות ארקדיה, מאיר דעבול. "אנחנו עדיין מרגישים את נחת זרועה של המלחמה עם לא מעט ביטולים. קשה לשים את האצבע על גדול התופעה, אולם אנחנו מקווים כי בתוך שלושה-ארבעה חודשים נחזור לפעילות יחסית סדירה".

מאידך, בהתאחדות המלונות עדיין רחוקים מלחייך. "המצב מדאיג", אומר מנכ"ל ההתאחדות, שמוליק צוראל. "בשלב זה אנחנו לא רואים חזרת תנועה משמעותית למלונות, מה גם שהמצב הנתון בירושלים עם הכיסוי התקשורתי הרחב רק מחמיר את המצב עוד יותר. המפתח כרגע לטיפול במצב הקיים הוא השקעה כבירה במאמצי שיווק והסברה במידה רחבה הרבה יותר מזו הקיימת כיום".

כזכור, אתמול (שני) פירסמה התאחדות המלונות נתונים מאכזבים למדי שהצביעו על צניחה דרסטית בכמות הלינות במהלך חודש ספטמבר החולף במלונות ישראל, כמעט בכל רחבי הארץ (https://passportnews.co.il/Article.aspx?ID=9401). טרם ברורה מידת הפגיעה בענף, אולם כפי שמביעים גורמי תיירות נוספים צפויים עוד מספר חודשים על מנת לחזור להיקפי הפעילות שקדמו למבצע "צוק איתן".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: