אא

מגדל אייפל מתהדר ברצפת זכוכית חדשה

תחושה של סחרחורת מלווה את המבקרים המתבוננים מטה דרך רצפת הזכוכית החדשה בקומה הראשונה של המגדל בגובה של 57 מטרים

| |

תיירים, שביקרו בשבועיים האחרונים במגדל אייפל, האטרקציה התיירותית הבולטת בפריס, העיר המתויירת ביותר בעולם, חשו תחושה של סחרור, כשהגיעו לקומה הראשונה והתבוננו למטה דרך רצפת הזכוכית.


מגדל אייפל מ-CHAMPS DE MARS

"בהתחלה זה היה מפחיד. הרגשתי שאני מסוחררת וכמו מרחפת באוויר, אבל אחרי כמה רגעים מתרגלים, וזה כיף לראות את האנשים הקטנים שלרגלי המגדל דרך רצפת הזכוכית. ובעצם, כל פריס כאילו מונחת על כף היד", סיפרה לנו ידידה, שביקרה בעיר האורות בשבוע שעבר.

ואכן, לפני שבועיים נחשפה והושקה רצפת הזכוכית החדשה בקומה הראשונה של מגדל אייפל, המתנשאת לגובה של 57 מטרים. מטרת הרצפה החדשה להפוך את החלל הפרוץ לרוחות למוקד משיכה למבקרים ולבסיס צפייה בחלק העליון של המגדל, 324 מטר גובהו הכולל מן הקרקע ועד קצה האנטנה בפסגתו.

שנתיים נמשכו עבודות השיפוץ והתקנת רצפת הזכוכית החדשה בעלות של 30 מיליון אירו, כולל תצוגה היסטורית ייחודית של המגדל על גבי שבעה מסכים, כמו גם חדר ישיבות. שיפוץ הקומה הראשונה סיפק גם הזדמנות להתקין טורבינות רוח ופאנלים סולאריים, המייצרים חלק מהאנרגיה שצורך המגדל.

"אני שומעת שפריס איבדה את האטרקטיביות שלה. זה לא נכון. אנחנו עיר אטרקטיבית המסוגלת להתחדש מבלי לפגוע בהיסטוריה שלנו", אמרה אן הידאלגו, ראשת העיר של פריס, שגזרה את הסרט בטקס ההשקה, והוסיפה: "פריס רחוקה מלהיות עיר מוזיאון. פריס היא מוזיאון חי במצב מתמיד של התחדשות".

"הקומה הראשונה מציעה כעת חוויה משופרת של המגדל ושל פריס כולה", אמר בטקס האדריכל אלן מואטי, שתכנן ועיצב את רצפת הזכוכית, "והמבקרים זוכים לחוויה חושית מהנה".

מגדל אייפל, המכונה בפי הצרפתים 'אשת הברזל', מושך כ-7 מיליון מבקרים בשנה, מתוכם 87.5% תיירים זרים. בין המבקרים הזרים: אמריקאים - 8.5%, בריטים - 7.1%, איטלקים - 6.7% וגרמנים - 5.7%.

אגב, המבנה העצום, שנבנה עבור היריד העולמי של 1889, נצבע מחדש מדי שבע שנים, עבודה הדורשת 60 טונות של צבע.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות עולמיות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: