אא

יריד WTM היום השלישי: תנועה דלילה ודאגה בביתן הישראלי

לצד האווירה הכללית האופטימית ביריד WTM, בביתן הישראלי תנועה דלילה ופחות חיוכים, התיירות הנכנסת לישראל במשבר גדול, אין הזמנות, ביטולים גם בירושלים עקב המצב המתוח בעיר, המלונאים מצפים לפעולות שיווק ולתשובות, העיניים נשואות למשרד התיירות

|| ||

המבקרים ב-World Travel Market שנפתח ביום שני בלונדון, נחפזו לטפח קשרים עסקיים חדשים וברוב הביתנים ביריד נרשמה כבר מהבוקר של היום הראשון של היריד תנועה ערה.

בצד הישראלי של היריד לא נראו כמעט חיוכים. הביתן הישראלי השנה נראה קטן יותר מבשנים קודמות והחזות שלו יש לציין היתה רחוקה מלהלהיב, היו פחות מציגים והתנועה באזור הישראלי היתה דלילה מהיום הראשון. לעומת זאת נראתה תנועה ערה בביתנים הסמוכים של מדינות כמו טורקיה, יוון וקפריסין.

מצב התיירות הנכנסת לישראל קשה, והמלונאים הישראלים נראו מוטרדים והעלו חשש כבד לגבי המצב. אחד מבכירי המלונאים הגדיר זאת: ״אין כמעט תיירות נכנסת והמעט שנותר שומע בימים האחרונים על הארועים בירושלים וכמובן שזה מוסיף ומשפיע עוד על המצב הקשה גם כך״.

כל זאת לצד כוונת הממשלה להטיל מיסים שונים על המלונות ועל ענפי התיירות, בהם מיסוי תיירות המרפא, ובימים האחרונים אף שלח אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות, מכתב לוועדת השרים לחקיקה בקריאה לבטל את הכוונה להטיל מיסוי על תיירות המרפא

נראה כי ההשתתפות של בכירי תעשיית התיירות ביריד השנה, למרות המצב, היתה גדולה ביותר, רבים הגיעו ללונדון כבר ביום ראשון והנוכחות היתה מורגשת.

בין הישראלים שהגיעו השנה ליריד: אורי סירקיס, אפרים קרמר, אחישי גל, אתי גווילי, ניצה מרפלד, אופיר דנאי, יורם מוטעי, אייל קשדן, ארז בוסו, ראובן אלקס, דודו מחלב, ערן קוויאטק, ענת אהרון, שי אסיה, אלי גונן, עמי אתגר, גדעון טהלר, ניסים סגיס, רפי וינר, ענת סטאריק דהאן, דני שמעוני, עמוס מרטינז, מוני בר, דניאלה קדוש, נחמן קליימן, ירון אוחנה, אורן אור, רון יריב, עופרה חדד, בועז יעקובי, דורון ויקטור, יוסי זמרוני, איציק פנסו, יוסי פתאל, אבי קפצן, זיוה לוריא, אייל עירון, רונן כ׳ץ, נחום קרה, עמי כהן, ארנון אנגלנדר, איזי מדם, יעקב קופילביץ ועוד .

יריד WTM ינעל מחר (חמישי) ומשיחות עם מבקרים ומציגים מרחבי העולם ניתן היה להתרשם שהיריד של השנה, ה-35, הינו יוצא דופן, הן מבחינת הארגון והן מבחינת שביעות הרצון של כל המשתתפים. "זה היריד הטוב ביותר אי פעם", אמרה לנו עמיתה אמריקנית, המסקרת באופן קבע את ה-WTM מזה שנים רבות. ליריד הגיעו גם שרים ממגוון מדינות מרחבי העולם, כמו גם שורה של מנהיגים עסקיים, אנשי אקדמיה וסלבריטאים מענפי הספורט, המוסיקה והאופנה.

ז'אוויד סאז'יד, שר התרבות, התקשורת והספורט הבריטי, אמר בטקס הפתיחה של היריד: "אנחנו צריכים לבדוק מה עוד אפשר לעשות כדי לחזק את התיירות העסקית אצלנו". בהתייחסו להצלחות של בריטניה בארגון ואירוח אירועים עולמיים כמו WTM, G8 והאולימפיאדה, הוא תהה: "מדוע אנחנו לא יכולים להיות היעד מספר אחד לכנסים עסקיים? יש לנו כמה ממארגני האירוע הכי טובים בעולם, אבל הם מקדישים יותר מדי זמן לאירועים בחו"ל".


הביתן הישראלי: תנועה דלילה


הביתן הישראלי במבט מלמעלה


הביתן השוודי


הביתן הבולגרי


שר התיירות בשיחה עם ערן קוויאטק וענת אהרון מרשת רימונים

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: