אא

"סגירת שדה דב תנתק את הפריפריה מגוש דן"

את הדברים אמר ח"כ יצחק וקנין במהלך דיון של ועדת הכלכלה לתשתיות התעופה. מנכ"ל ארקיע, ניר דגן: "אין סיבה לסגור את שדה דב כל עוד אי אפשר לבנות על הקרקע. יש לבחון במקביל לבחון חלופות". רש"ת תהיה מוכנה לקלוט את תנועת הטיסות משדה דב החל ממאי 2016

ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לתשתיות התעופה הבין-לאומית והפנים-ארצית האזרחית בישראל, בראשות ח"כ יצחק וקנין, דנה אתמול (רביעי) בחלופות לשדה תעופה במרכז הארץ.

במהלך הישיבה הסוערת, סיפר ח"כ יצחק וקנין את אשר על ליבו בנושא וציין כי "שדה דב אין חלופות וסגירתו ללא חלופה מתאימה תמיט אסון על ערים חשובות כמו אילת, שלא לדבר על שיתוק שדה התעופה בחיפה. ראינו מסיבות עיתונאים על סגירת שדה דב, אבל מי שמכיר את ההתנהלות יודע שלעיתים השרים לא יורדים לעומק הבעיה. הכי קל זה להצהיר הצהרות, אבל צריך להתמודד עם ההשלכות של ההחלטה שתנתק את הפריפריה, הן בצפון והן בדרום, מגוש דן".

במרכז הדיון עמדו גם התבטאויותיו של מנכ"ל ארקיע, ניר דגן, שמצידו הסביר על פי ראות עיניו את עתידו של מתחם שדה דב וכישלון הפרויקט הנדל"ני במקום. לדבריו, אין כל סיבה לסגור את שדה דב כל עוד אי אפשר לבנות על הקרקע. "התכנון ייקח שם עשור ולא יהיה שם כלום חוץ מקוצים - אז בזמן הזה אפשר להמשיך להפעיל את שדה דב ובמקביל לבחון חלופות".

ברשות שדות התעופה מצהירים כי יהיו מוכנים לקלוט את הפעילות התעופתית המתקיימת נכון להיום משדה דב לנתב"ג, החל מחודש מאי 2016. מנהל רת"א (רשות התעופה האזרחית) החדש, יואל פלדשו, התייחס לנושא אך אמר כי הוא נמצא בתפקידו מספר ימים בודדים ועל כן לא יהיה זה יומרני מצידו להתייחס לבעיה, אולם הוא מגיע לנושא "בראש פתוח". לטענתו, "הפתרונות יכולים להיות רחבים, בין אם זה בשדה דב עצמו ובין אם בסביבתו או במקומות אחרים, אבל לא סוגרים בית חולים לפני שאחר נבנה ולא מעבירים בסיס אחד לפני שהסתיימה בנייתו של בסיס אחר".

מנגד, התייחס גם סגן שר החינוך, ח"כ אבי וורצמן, לנושא העברת השדה המשלים לנתב"ג מנבטים לרמת דוד, ואמר: "הממשלה הצהירה בעבר ששדה חדש יוקם בנבטים ושר התחבורה התבטא כך מספר פעמים בעבר, והנה פתאום מביאים החלטה בתוך חוק ההסדרים להקים את השדה ברמת דוד בגלל סיבות ביטחוניות. הקמת שדה אזרחי בנגב זה שובר שוויון, זה עוגן לנגב ולציונות והוא חייב להישמר".


שדה דב. האם הפעילות התעופתית בו אכן תעבור לנתב"ג במאי 2016?

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: