אא

מנכ"ל השבוע של "פספורטניוז'": עידית סימון-לוי

עם ניסיון של לא פחות מ-16 שנים במלון קראון פלאזה על חוף הים של תל אביב במגוון תפקידים ניהוליים, זכתה לאחרונה סימון לוי לקידום משמעותית כמנכ"ל מלון קראון פלאזה סיטי סנטר שבלב העיר. ההישג הראשון שנזקף לזכותה: התאוששות יוצאת דופן עם שוך הקרבות במבצע "צוק איתן"

| |

כמדי שבוע "פספורטניוז" ממשיך במסורת ומפרגן למנהלים ועובדים מצטיינים בענף התיירות. והפעם: תעשו הרבה כבוד למנכ"לית מלון קראון פלאזה סיטי סנטר החדשה בתל-אביב, עידית סימון-לוי, שמצהירה כי תעשה הכול על מנת להפוך את המלון לבית חם עבור כמה שיותר אורחים.

היא בת 40, תושבת רמת-גן, נשואה, אם לשניים ועוסקת בענף המלונאות למעשה מאז שחרורה מצה"ל לפני כשני עשורים. "אל הענף הגעתי דרך חברה שמשכה אותי מיד אחרי השחרור לעבוד איתה באילת", היא משחזרת השבוע בראיון שנערך עימה עבור האתר, ומוסיפה. "בתחילת הדרך שימשתי כמלצרית ובהמשך כאחראית משמרת במסעדה במלון רויאל ביץ'. לאחר הפסקה ללימודי מזרח תיכון והשפה הערבית, הבנתי שזהו לא הייעוד שלי ושאהיה מעוניינת לחזור לענף המלונאות אליו כל כך התחברתי".

ואכן כך היה. עידית הצעירה הגיעה בגיל 24 למלון קראון פלאזה תל-אביב הסמוך לחוף הים, ובעזרת עבודה קשה, התמדה וראש גדול השכילה במשך השנים להשתדרג בתפקידים נחשקים, ביניהם סגנית מנהל ומנהלת מחלקת מזון ומשקאות במלון, מנהלת חדר האוכל, מנהלת תפעול אירועים, מנהלת אגף חדרים, סמנכ"לית ועד לאחרונה גם כמנהלת התפעולית של המלון. השיא הגיע לפני כשלושה וחצי חודשים עת נפתח חלון ההזדמנויות עבור סימון-לוי שקיבלה לראשונה בקריירה המלונאית הענפה שלה, תפקיד מנכ"ל ראשון ברשת כמנכ"לית מלון הסיטי-סנטר שבמתחם קניוני עזריאלי בתל אביב בעל 273 החדרים.

עידית, לאחר 16 שנה במלון קראון פלאזה ת"א, זכית בתפקיד מנכ"ל ראשון. איך ההרגשה?

"ראשית חשוב לי להודות לממונים עליי ברשת על האמון שהם מעניקים בי. אני רואה ברשת קראון פלאזה מאז היום הראשון שדרכתי בה כבית ומשפחה לכל דבר. באופן אישי, היה לי חשוב לעשות את המעבר ביום מן הימים לתפקיד מנכ"לית מלון. נפתחה בפניי הזדמנות יוצאת דופן ואני מסתכלת קדימה במטרה למלא אחר מטרות הרשת ולהפוך עבור האורחים את השהות במלון למיטבית".

למרות "צוק איתן": תפוסות גבוהות במיוחד למלון. "הצלחנו לחזור לתלם"

חרף המאורע המכונן עם כניסתה של סימון-לוי לתפקיד מנכ"לית המלון לפני כשלושה וחצי חודשים, נאלצה להתמודד האחרונה עם אחת מתקופות השפל של ענף המלונאות הישראלי, אשר כזכור חווה הקיץ זעזוע משמעותי במסגרת מבצע "צוק איתן. אולם הירידה הניכרת בשיעור התפוסות שנרשמה בבתי המלון ברחבי הארץ, לצד עצירה כמעט מוחלטת של הזמנות עתידיות, לא הרתיעו אתסימון-לוי שנכנסה לתפקיד בראש מורם ובמבט לאחור מסכמת את החודשים שחלפו.

"אלו ללא ספק היו שלושה חדשים מאוד קשים. כמו כל הענף בישראל סבלנו מירידה בתפוסות. כך למשל, במלון קראון פלאזה סיטי סנטר צנחה התפוסה לממוצע של בין 40-55%, אבל עם יד על הלב ובתקווה שהשקט יישמר עד כמה שניתן, אני מרגישה שהצלחנו לחזור לתלם".

תסבירי.

"אנחנו מדינה שבה הכול משתנה בקצב נורא מהיר. לשמחתי, נכון להיום אנחנו בכלל לא מרגישים את המלחמה, לפחות בכל הקשור למלון שלנו. הסיבה לכך היא הסגמנט העסקי שתופס נדבך מרכזי בין קהל הלקוחות של המלון והמיקום האטרקטיבי שלו בלב תל אביב ומרכז העסקים שלה. כרגע אנחנו עומדים על ממוצע תפוסות של כ-90%. במידה שהשקט יישמר, אנחנו אף נעמוד ביעדים שהצבנו לעצמנו בתחילת השנה, וזו אולי הבשורה הגדולה ביותר".

עם יד על הלב, כיצד את רואה את עתידו של הענף?

"התשובה שלי תתחלק לשניים. מצד אחד, יש בעיה גדולה שמקשה על הענף וטמונה במצוקת כוח אדם חריפה. פחות ופחות אנשים מוצאים כיום את המלונאות כמקום אטרקטיבי לתעסוקה, מה שמאלץ אותנו כמי שמנהלים את הענף למצוא פתרונות יצירתיים. מאידך, תל אביב כעיר ללא הפסקה מייצרת עבודה וזה מבורך. אנחנו שומעים חדשות לבקרים על עוד מלון בוטיק שנפתח בעיר ואי אפשר להתעלם מהמגמה הזו שמוכיחה שיש עתיד לענף, בדגש על תל אביב".

חדר במלון קראון פלאזה סיטי סנטר ת"א. תפקיד מנכ"ל ראשון ברשת לסימון-לוי

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: