אא

הישג לאיגוד הטייסים: ניצחה בעתירה כנגד הפסקת עבודתם של טייסים בגילאי 65+

ביהמ"ש המחוזי בלוד קבע אתמול כי החלטת רת"א לבטל באופן גורף לבטל את הפטור לטייסים עד גיל 65 מבוטלת. המשמעות: הטייסים יכולים להמשיך לטוס עד לגיל הפרישה. מנכ"ל אל על, דוד מימון בתגובה: "אנו מנסים למצוא פתרון. נמשיך לקיים דיאלוג הוגן עם נציגות העובדים"

| |

ניצחון משמעותי לאיגוד הטייסים הישראלי במאבק למען המשך טיסתם של טייסים בני 65 ומעלה.

בית המשפט המחוזי בלוד קבע אתמול (ראשון) כי החלטת רשות התעופה האזרחית (רת"א) לבטל  באופן גורף את הפטורים שהעניקה ואשר אפשרו לטייסים להמשיך לטוס לאחר הגעתם לגיל  65 - מבוטלת וכל הפטורים שהיו בתוקף עד לביטולם - הינם בתוקף.

בפסק הדין נימקה השופטת, אסתר שטמר את ההחלטה בטענה כי: "ופן קבלת ההחלטה מיום בדבר שינוי המדיניות למתן פטור על פי סעיף 165 לחוק הטייס מלמדת על אימוץ השינוי שקבע ICAO באופן גורף וללא הפעלת שיקול דעת עצמאי. למעשה ברור שרת"א אימצה את השינוי שקבע ICAO  באופן גורף ומלא, ללא הפעלת שיקול דעת עצמאי, היא אינה נשענת על מחקרים חדשים או על מסד העובדות שעל פיהן הפעיל מנהל רת"א את שיקול דעתו במתן הפטורים".

עוד קבעה השופטת כי הודעת רת"א לפיה לא תיתן עוד פטורים לטייסים מעל גיל 65 בטלה ומבוטלת וכי רת"א תהיה מחויבת להמשיך ולשקול כל פטור שניתן לכל טייס ותיק – לגופו.

משמעות ההחלטה קובעת כי כעת יוכלו הטייסים להמשיך ולטוס עד לגיל הפרישה בטיסות פנים הארציות, מעל הים הפיתוח וכן מעל לכל מדינה שתאפשר זאת. יו"ר איגוד הטייסים, יוסי שוב, הוסיף להסביר את ההיגיון העומד מאחורי הפסיקה והבהיר כי על רת"א וחברות התעופה לפעול מיידית למימוש ויישום ההחלטה הלכה למעשה.

מנכ"ל אל על, דוד מימון, התייחס אף הוא לפסיקה בהרחבה וסיפר בתגובה כי: "נוצר מצב בלתי שגרתי לפיו אין לחברת אל על אפשרות רגולטורית להעסיק את הטייסים מעל גיל 65 בטיסות בינלאומיות.

יחד עם זאת, אנו מנסים למצוא פתרון ולכן הוצעו לטייסים, לפנים משורת הדין, חלופות הולמות, ביניהן הוצע לאתר עד 15 משרות של מאמנים בוחנים ומשרות מטה שונות בחברה ובעלות שכר שאינה נופלת מהשכר של קבוצת גיל זו כיום, אך לדאבוננו נציגי הטייסים בנציגות סירבו לכל ההצעות".

לדבריו, "אזכיר כי אל על פנתה למשרד האוצר בבקשה לשנות את גיל הפרישה החוקי לציבור הטייסים ולהעמידו על גיל 65, על מנת להתאימו לסטנדרטים הבינלאומיים, אך לא נענתה. אנו סבורים כי הבעיה הרגולטורית שנוצרה צריכה להיפתר על ידי מדינת ישראל. 

החלטת רשויות התעופה הבינלאומיות יצרה בכל העולם מצב חדש ואנו מחויבים להחלטה כלל עולמית זו בדיוק כמו שאר החברות הישראליות, ארקיע וישראייר וכמו חברות התעופה הבינלאומיות.

אנו נמשיך לקיים דיאלוג הוגן עם נציגות העובדים כדי לנסות ולייצר פתרון הולם בהתאם לדרישות הרגולציה העולמית ותוך שמירה על שמה הטוב של חברת אל על, עובדיה וטייסיה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץאל על

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: