אא

עימות בין ההתאחדות ליאט"א

התאחדות סוכני הנסיעות בעימות חזיתי עם יאט"א בשורה של נושאים. נושא אחד הוא שינוי שיטת התשלום ל- BSP והנושא השני הוא שינוי טופס הקיזוז. קובי זוסמן בתגובה: "מדובר בסך הכל בטופס מעוצב מחדש". לגבי שינוי שיטת התשלום: "לא שונה כלום. הדרמה מיותרת".

Shutterstock Shutterstock
עימות חדש בין התאחדות סוכני הנסיעות לבין יאט"א על מספר נושאים.

המחלוקת הראשונה קשורה לתנאי התשלום השקלי ל- BSP. בישיבת ועד ההתאחדות טענו כי: "במכתב שנשלח להנהלת יאט"א ישראל והוצג בפני ועד ההתאחדות, טענה ההתאחדות כי הקמת ה- BSP בישראל התבססה על שורה של הבנות בין יאט"א לבין סוכני הנסיעות, וכי הודעת יאט"א על שינוי הנוהל לתשלום שקלי הינה שינוי חד צדדי ומהותי של ההבנות, ולפיכך היא אינה מקובלת".

ההתאחדות החליטה לבחון את ההיבטים המשפטיים של הודעה זו של יאט"א. מנכ"ל יאט"א בישראל, קובי זוסמן, אינו מבין על מה המהומה ואומר בתגובה: "לא שונה כלום. הסוכנים יכולים לשלם בשקלים בין ה- 15 ל- 17 לחודש. תשלום דולרי עדיין עד 18 לחודש. הדרמה מיותרת".

המחלוקת השניה היא על רקע טופס קיזוז מעודכן של יאט"א. מנכ"ל ההתאחדות, יוסי פתאל, פנה לסוכנים ועדכן אותם כי: "בימים אילו קיבלתם הודעה מה- BSP על פיה הנכם מתבקשים להודיע על קיזוז תשלום באמצעות טופס קיזוז מעודכן. אנו מבקשים להסב את תשומת לבכם לכך שלא ניתן לבצע באמצעות טופס זה קיזוזים שאין בגינם תעודת חיוב או זיכוי".

עוד טוען פתאל כי: "מובהר בזאת כי הודעה על קיזוז באמצעות הטופס המעודכן אינה מחייבת וכי ניתן, על פי שיקול הדעת של מנהל המשרד, להמשיך ולקזז באופן שבו הדבר נעשה עד כה. בשולי הדברים נדגיש כי ל- BSP אין כל מעמד בנוגע להודעת הסוכן על DISPUTE לחברת התעופה. אין גם ל- BSP כל זכות לבקש הבהרות ו/או לאשר או לא לאשר הודעה בדבר תשלום לחברת התעופה. סוכן הנסיעות רשאי להודיע ל- BSP על אי תשלום סכום מסויים לחברת התעופה בשל מחלוקת עסקית, מבלי לפרט את מהותה ל-BSP . מייד לאחר מתן הודעה זו על פי הנוהל, מתסלק ה- BSP מהתמונה ובכל מקרה הוא אינו צד לעניין".

קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א בישראל, אמר בתגובה: "יאט"א פועלת עפ"י חוק הממונה על ההגבליים העסקיים. אין שום חידושים בטופס הקיזוז שהעברנו לסוכנים. החידוש היחיד הוא שהטופס מעוצב אחרת".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: