אא

ועד התאחדות סוכני הנסיעות נגד המדינה: "מפקירה את טובת הלקוחות"

בהתאחדות מותחים ביקורת קשה על האוצר ומתכננים לנקוט בהליכים משפטיים כנגד רצון המדינה למנוע מהסוכנים למכור פוליסות ביטוח לחו"ל ללקוחות. לטענתם מדובר הסותר את טובת הציבור וחורג מסמכותו של משרד האוצר. "הניסיון לפרש מחדש את החוק מחייב בירור משפטי עקרוני"

| |

התאחדות סוכני הנסיעות נגד משרד האוצר. ועד ההתאחדות פירסם היום (שני) החלטה לנקוט בהליכים משפטיים כנגד המדינה, זאת בשל כוונת האוצר למנוע מסוכני הנסיעות למכור פוליסות ביטו"ל לחול לקהל לקוחותיו, ובכך לטענת ההתאחדות 

בהתאחדות מוסרים כי סקרים שערכו מטעמם, מוכיחים כי ללא מעורבות וסיוע מצד סוכני הנסיעות, ייצאו ישראלים רבים לחו"ל ללא ביטוח. אין בכלל ספק שמדובר במהלך הסותר את טובת הציבור ובחריגה מסמכות מצד משרד האוצר", הבהירו גורמים בהתאחדות. "הנסיון להסדיר תחום אשר פועל באופן מסודר וללא כל בעיות כבר עשרות שנים, נובע מפעולה רגולטורית שאינה נשענת על לשון החוק וכוונתו, ומנוגדת לטובת הציבור", כך כלשונם.

עוד טוענים בהתאחדות כי הרגולציה בישראל ממשיכה להפוך לבעיה, במקום להוות כלי לפתרון ולקידום טובת הציבור. לדבריהם, הוצאת סוכני הנסיעות מתחום ביטוח נסיעות לחו"ל מפקירה את טובת הלקוחות ובניגוד לכוונת האוצר תגרום גם לעלייה במחירי ביטוח הנסיעות לציבור.

"סוכני הנסיעות משרתים נאמנה ועפ"י החוק את ציבור הנוסעים באופן התואם את טובת הציבור והמדינה", הוסיפו לציין בהתאחדות. "הניסיון שעושה האוצר לפרש מחדש את החוק משנת 1981 - המתקיים זמן רב וללא בעיות - ובאופן שמנוגד לרוח החוק וללשונו, מחייב בירור משפטי עקרוני. וכך גם ייעשה."

כאמור, בענף הנסיעות הביעו תרעומת על כוונת משרד האוצר. אחד מהזועמים הוא יהודה זפרני, משנה למנכ"ל חברת אופיר טורס שסיפר את תחושתיו בנושא: "כל ההתנהלות של אגף שוק ההון והביטוח הוא מאבק די מיותר מבחינתם כי בעצם טובת הלקוח צריכה להיות מול עיניהם. אינני מבין את הצורך להתעסק בנושא הביטוח בשעה שסוכני הביטוח מעולם לא רצו להתעסק איתו, ואילו סוכני הנסיעות מאידך עוסקים בו כבר שנים ארוכות במסגרת הטיפול בנסיעה הכללית של הלקוח. נשאלת השאלה מי יגיד ללקוחות לעשות ביטוח? חלילה זה יוביל להוצאות חסרות תקדים למי שלא עושה ביטוח. ברגע שהנושא ייצא מידינו, עשויה להיות אנדרלמוסיה אדירה".

מי יודע מה תהיה ההחלטה הבאה? אולי גם לא לאפשר שייט או השכרת רכב דרך הסוכנים? אלו דברים לא הגיוניים שעלולים לגרום נזק עצום בראש ובראשונה ללקוחות. כמעט 30 אחוז מהלקוחות לא יודעים אם יש להם ביטוח או לא , כיוון שהם רוכשים באינטרנט ולא דרך סוכנים מוסדרים. התוצאה הישירה עשויה להיות עליית מחירים. חבל מאוד שהאוצר לא מסתכל על טובת הלקוחות".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סוכני נסיעות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: