אא

עובדי משרד התיירות נוקטים עיצומים בטענה של אפליה בתנאי העסקתם

ועד עובדי משרד התיירות: "זו הפעם הראשונה שעובדי משרד התיירות קמים כדי לזעוק ולבקש תיקון לעיוותים שהצטברו לאורך השנים. העיצומים שהם נוקטים חובקים את כל שכבות העובדים במשרד, אקדמאים ומנהלים ונציגים בחו"ל"

| |

עובדי משרד התיירות, הטוענים לאפליה בשכרם ובתנאי העסקתם, בהשוואה לתנאי ההעסקה והשכר של עובדי משרדי הממשלה האחרים, נוקטים בעיצומים החל מה-23 בנובמבר 2014 בתיאום מלא עם הסתדרות העובדים.

העובדים טוענים כי הנהלת המשרד נוקטת בצעדים חד צדדים לעריכת ארגון מחדש במשרד, במסגרתו עבודות מקצועיות של המשרד מוצאות לגורמים פרטיים, העסקת יועצים חיצוניים וחברות פרטיות במגוון נושאים, שעליהם אמונים אנשי משרד התיירות ומינוי אנשים מקורבים לתפקידי ניהול בכירים במשרד.

העובדים מוחים עוד על הפקעת סמכויותיהם של מנהלי האגפים ושל עובדים מקצועיים והעברת עבודתם לגופים חיצוניים, ועל יחס מזלזל כלפיהם מצד המנכ"ל והשר.

ועד העובדים מוסר כי תגובת הנהלת המשרד לעיצומים פוגעת בזכותם החוקתית של העובדים לנקוט בעיצומים, ומוסיף כי "מנכ"ל המשרד איים להחזיר שליחים לארץ אם ינקטו עיצומים, מסר מידע מוטעה לעיתונות בנוגע לאחריות העובדים על ביטול פעולות שונות שבהן המשרד היה מעורב לקידום תיירות לארץ, ואף ביקש ממבקר המדינה לבוא ולבדוק פעילות אגף שלם במשרד לאחר שלא הצליח להגיע עם העובדים להסדר לגבי אופן עבודתם, וזאת למרות הצעתם ליצור מנגנוני עבודה ונהלים תקינים באמצעות וועדה להנהלה ולעובדי האגף".

העובדים מסבירים כי משנת 2000 כיהנו 13 שרי תיירות שונים, הנהלות המשרד התחלפו לעיתים תכופות (13 שרים כיהנו מאז בתפקיד), והיו לכך השלכות רבות על רציפות העבודה ועל תנאי השכר של העובדים.

העובדים מסבירים עוד כי "כל שנה בממוצע נדרשו העובדים להוכיח את עצמם, להציג מחדש בכל פעם את עבודתם, ולהתאים את תוכניות העבודה שלהם להשקפת העולם של ההנהלות השונות, השקפות שלעתים סתרו זו את זו. כמו כן, החילופים המהירים לא איפשרו תהליך מסודר של עידוד העובדים באמצעות שכר כתוצאה מכך תנאי ההעסקה והשכר של עובדי המשרד נשארו נמוכים באופן משמעותי לעומת שכרם של עובדים במשרדי ממשלה אחרים. (מדובר בתוספות שמעבר לשכר היסוד: כגון: שכר עידוד, כוננויות, דרגות אישיות ושדרוגים, שיכולות להגיע ל-40% מהרכב השכר).
בנוסף, מאז שנת 2007 כל אחת מההנהלות צמצמה באופן משמעותי את מצבת המשרות של כ"א של המשרד באמצעות הליך של שינוי מבנה ארגוני.
שינוי המבנה הארגוני האחרון שבוצע במשרד התיירות החל בשנת 2008 והסתיים בשנת 2012. מספר העובדים הצטמצם. למותר לציין כי הדבר השפיע על העומס במטלות שהוטלו על כתפי העובדים שהיו צריכים לבצע עבודה נוספת שבוצעה בעבר ע"י הפורשים".

ועד עובדי משרד התיירות מוסיף כי "זו הפעם הראשונה שעובדי משרד התיירות קמים כדי לזעוק ולבקש תיקון לעיוותים שהצטברו לאורך השנים. העיצומים שהם נוקטים חובקים את כל שכבות העובדים במשרד, אקדמאים ומנהלים ונציגים בחו"ל.
עובדי משרד התיירות מצרים על הפגיעה בענף התיירות עקב העיצומים, ומקווים כי הנהלת המשרד ומשרד האוצר יענו לדרישותיהם על מנת לקצר את משך העיצומים ככל הניתן ולמנוע נזק נוסף".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: