אא

"אי אפשר להחליט במחטף על גביית עשרות מיליוני שקלים מהמלונאים"

בהתאחדות המלונות מוחים כנגד כוונת ועדת הפנים של הכנסת להוביל ליישום חובת הפקדה בסך 40 אחוזים משכר העובדים המסתננים במלונות ישראל. מנכ"ל ההתאחדות, שמוליק צוראל: "מדובר בגזרה שאין הציבור יכול לעמוד בה שתביא להפסקת העסקתם של עשרות אלפי מסתננים"

| |

האם החלטת בזק של הכנסת תערער משמעותית את ענף המלונאות הישראלי? מכתב בהול שנשלח במוצאי שבת מטעם היועצים המשפטיים של התאחדות המלונות, עו"ד שלמה ודוד בכור, לח"כ מירי רגב המשמשת כיו"ר ועדת הפנים של הכנסת, נועדה לעצור את מה שמוגדר על ידם כ"מחטף" הצפוי לעבור ביום שני הקרוב (יום פיזור הכנסת) בדמות החלטת חובת הפקדת פיקדון בסך 40% משכר העובדים המסתננים,

במכתב מציינים היועצים המשפטיים כי בתי המלון בישראל נדהמו כשנודע להם על הניסיון להעביר בחופזה הצעת חוק להבטחת יציאת המסתננים מן הארץ והעובדים הזרים, שמשמעה: שינוי דרמטי בדפוס העסקת עשרות אלפי עובדים במשק ופגיעה קיצונית בדרך של "קנס קולקטיבי ומופרך" על המעסיקים, וכל זאת ללא דיון רציני במשמעויות ההחלטה. לדבריהם, הלכה למעשה מדובר בגזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה והיא תביא להפסקת העסקתם של עשרות אלפי המסתננים.

מי שהשמיע ביקורת גלויה וחריפה כנגד ההחלטה המסתמנת הוא מנכ"ל התאחדות המלונות, שמוליק צוראל, שסיפר: "אני קורא לח"כ מירי רגב להתעשת ולסגת מהכוונה הנואלת להילחם בתופעת מבקשי המקלט דרך פגיעה בכיס של המעסיקים. סעיף הפיקדון צריך לצאת מהצעת החוק. יתר על כן, להערכתי, המחטף הזה יחזור אלינו כחברה כבומרנג, שכן העובדים הללו ייפלטו מהעבודה ויסתובבו ברחובות ללא מעש והכנסה. האם זו כוונת המחוקק: להגביר את הפשע ברחובות"?

עוד הוסיף צוראל בנושא: "אם ח"כ רגב לא תיענה ותבטל את הסעיף בחוק הדן בפיקדון, עשויה נשקול כהתאחדות המלונות לפנות לבג"ץ בעניין כדי לבטל לחלוטין את הצעת החוק כולו למניעת הסתננות".

גם סמנכ"ל משאבי אנוש בהתאחדות המלונות בישראל, יואב בכר, הוסיף אף הוא להתייחס למשמעות ההחלטה המסתמנת ואמר:"מחישוב גס עולה כי על כ-48 אלף עובדים מבקשי מקלט במשק הישראלי, יצטרכו כלל המעסיקים במשק לשלם בשנה כ-672 מיליון שקלים. מכך עולה כי ההוצאה הצפויה בבתי המלון באילת ובים המלח, שמעסיקים כ-3000 עובדים כאלו, צפויה לעמוד כ-48 מיליון שקלים בשנה. מדובר בשינוי קיצוני ובפגיעה כלכלית קשה בבתי המלון".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: