אא

אושר: דמי אבטלה מלאים לעוברים הכשרות בתחום התיירות

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה הערב תקנות הקובעות כי הכשרות בתיירות (כגון ייעוץ נסיעות, הוראת דרך, מלונאות  ועוד), יזכו את המתלמדים בהן בדמי אבטלה מלאים

| |

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה הערב (שני) בדיון מיוחד בהשתתפות שר התיירות, עוזי לנדאו, תקנות הקובעות כי הכשרות בתחום התיירות (כגון ייעוץ נסיעות, הוראת דרך, נהיגה, מלונאות, קונדיטוריה ועוד), יזכו את המתלמדים בהן בדמי אבטלה מלאים. זאת לעומת דמי אבטלה חלקיים (70%), להם זכאים העוברים הכשרות שונות כיום.

על התקנות חתום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בתוקף תפקידו כשר הרווחה. השר לנדאו אמר בדיון: "בעקבות מבצע צוק איתן זיהינו מצוקה חריפה בקרב העובדים בתעשיית התיירות; אין תיירים והמעסיקים נאלצים להוציא את העובדים לחופשה ללא תשלום. במקום זאת, על מנת לשמר את העובדים האלה ולא לפגוע בפרנסתם, אנחנו מציעים להם עכשיו להשתלב בקורסים ולקבל את דמי האבטלה במלואם. צריך לסייע לענף הזה, ועכשיו".

עו"ד רועי קרת מהלשכה המשפטית במוסד לביטוח לאומי: "אנחנו מתנגדים לתקנות. זהו פתרון שלא מתאים לבעיה. מדובר בהכשרה פנימית, לא לימוד של תחום חדש. הרי העובדים האלה מכירים את העבודה, אז במה בדיוק מכשירים אותם?".

חברי הוועדה תמכו בטיעוניו של שר התיירות ואישרו פה אחד את התקנות, אשר ייכנסו לתוקף מיד עם פרסומן ויימשכו עד 31 ביולי 2015.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: