אא

קריסת הרובל תשפיע גם על התיירות לישראל, המלונות והמטענים

התיירות מרוסיה לישראל ירדה בהיקפים מתחילת השנה, ובנוסף נרשמים ביטולים. הפסד ההכנסות הצפוי לענפים שונים בארץ, שמתפרנסים מהתיירות ומיצוא לרוסיה, צפוי להסתכם במאות מיליוני דולרים. אייל קשדן: "צופה להתרסקות התיירות מרוסיה". ראובן אלקס: "יש ירידה משמעותית, שכבר הרגשנו אותה בחודש נובמבר בים המלח ואילת", שי אסיה: ״עצירה מוחלטת של הזמנות״

| |

לצניחת מחירי הנפט, שגרמה לתמוטטות הכלכלה הרוסית וצניחת שער החליפין של הרובל, שהגיע ל-75.5 רובל לדולר, צפויה להיות השפעה גם על ישראל.

בשנת 2013 ביקרו בישראל 603 אלף תיירים מרוסיה, ובעשרת החודשים הראשונים של 2014 הגיעו לארץ 485,661 תיירים רוסים, ירידה של 3% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

כעת, בעקבות המצב הכלכלי הקשה ברוסיה, מעריכים בשוק התיירות הישראלי, שמספר התיירים שיגיעו לארץ מרוסיה יצנח בהרבה. פירוש הדבר פחות לינות תיירים במלונות, והפסד לכל שאר הגורמים בשרשרת, שמתפרנסים מתיירים שמגיעים לישראל. הפסד ההכנסות למשק הישראלי צפוי להסתכם במאות מיליוני דולרים.

כבר עכשיו מורגש גל ביטולים של תיירים מרוסיה, בעיקר באילת, ירושלים וים המלח.

לדברי אייל קשדן, מנכ"ל השטיח המעופף: "יש גל ביטולים גדול מאד של תיירים מרוסיה. זה דבר שהרגשנו כבר בחודשים האחרונים, עוד יותר זה החריף בתקופה האחרונה".

אייל קשדן צופה כי: "הדבר ישפיע גם על שנת 2015 בו נראה ירידה של מחצית מהתיירים מרוסיה. אני לא סופר בתוכם את אנשי העסקים שמגיעים לישראל. אני צופה להתרסקות התיירות מרוסיה".

התיירים מרוסיה, לדברי קשדן אהבו לבקר בעיקר בירושלים, ולנפוש בים המלח ואילת: "כעת שלושת המקומות האלה יפגעו מכך. בכל מקום הרוסים גם אוהבים לקנות, כך שכולם ייפגעו מהירידה הזו".

גם ברשת מלונות פתאל מרגישים את גל הביטולים של תיירים מרוסיה. "יש ירידה משמעותית, שכבר הרגשנו אותה בחודש נובמבר בים המלח ואילת, והיא נמשכת גם כעת. אני צופה שהיא תגבר עוד יותר בתקופה הקרובה", אומר אלקס, מנכ"ל רשת המלונות פתאל.

ברשת קראון פלזה מדווחים על עצירת הזמנות מוחלטת שאינה אופיינית לתקופה זאת של סוף השנה, שי אסיה, משנה למנכ״ל הרשת אמר הבוקר לפספורטניוז כי :״העצירה הינה כמעט מוחלטת הן מסוכנים וסיטונאים מישראל והן ממערכות ההזמנות הבינלאומיות, לדברי אסיה ברשת עושים מאמצים להביא תנועה ממקורות אחרים .

השפעת המצב ברוסיה לא תהיה מורגשת רק בתיירות, אלא גם ביצוא הסחורות לרוסיה, במיוחד ביצוא החקלאות, צפויה להיות ירידה בהכנסה מהטסת מטענים, שרושמות חברות התעופה הטסות לרוסיה.

מנגד, בעקבות הירידה החדה בשער הרובל והעובדה שעבור כל דולר מקבלים הרבה יותר רובלים, הביקור ברוסיה הופך להיו מאד אטרקטיבי. מחירי החדרים בבתי המלון זולים יותר וכך גם המסעדות וכל מה שמסביב, וכעת יותר ישראלים צפויים לצאת לבקר ברוסיה במרוצת החודשים הקרובה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: