אא

אי של שלווה: מסע לסרי לנקה המרגשת

עם תום מלחמת אזרחים בת רבע מאה, זוכה מדינת האי הטרופית לעדנה מחודשת כיעד אקזוטי לזוגות, יחידים ואפילו משפחות. מזג אוויר הנוח בשילוב אתרים יוצאי דופן הם המתכון המושלם לחופשה מעולם אחר

| |

ברוכים הבאים לסרי לנקה - מדינת אי טרופית הממוקמת בלב האוקיינוס ההודי המצליחה למשוך בשנים האחרונות את תשומת הלב ברחבי העולם כיעד תיירות מגוון ואקזוטי. לאחר מלחמת אזרחים שנמשכה לא פחות מ-26 שנים והסתיימה ב-2009, מצליחה סרי לנקה להמשיך ולמשוך את תשומת הלב העולמית, הפעם מסיבות חיוביות כיעד תיירות יוצא מגדר הרגיל.

האי הזעיר שכונה בעבר ציילון, ממוקם בלב האוקיינוס ההודי ומשתרע על שטח של 70 קמ"ר. נופיו הכפריים והאקלים הטרופי המצוי בו מספקים למטיילים מגוון רחב של אפשרויות תיירותיות, החל מהרים ומישורים הטובלים בירוק ומוקפים בעצי תבלין, מטעי תה אינסופיים, מפלים ונהרות, מים צלולים ולצידם חיות בר המהלכות בחופשיות בשמורות הטבע ובג'ונגלים. בנוסף, מיקומה של סרי לנקה בסמוך לקו המשווה הופכת את האי ליעד רב שנתי, עם טמפרטורות נוחות ברוב חלקי השנה.

כ-15,000 ישראלים הגיעו לחזות מקרוב בפלא הסרי לנקי בשנה שחלפה, ביניהם ניתן למצוא תרמילאים, זוגות המצויים בירח דבש או בחופשה רומנטית ואפילו משפחות המזהות במדינת האי כיעד מרתק.

בית מחסה לפילים ומפעל תה בריטי

מסלול הטיול המינימאלי באי נמשך כשבוע ימים ומשלב ביקור במקדשים, שמורות טבע ואתרים היסטוריים בולטים. מומלץ להתחיל את סיורכם בביקור בשוק הדגים המקומי בעיר קולומבו (Colombo), עיר הנמל הגדולה מבין כל ערי סרי לנקה המשמשת גם כמרכז העסקים המרכזי של המדינה. השוק עצמו מתעורר לחיים מרגע שסירות הדייגים חוזרות עם הסחורה הטרייה, וכלה בהליך הרכישה והמפגש עם בין הרוכלים לקונים.

לאחר הביקור בשוק, מומלץ להמשיך בנסיעה צפונה אל בית המחסה לפילים הנמצא בפינאוולה (Pinnawela). מטרתו של המקום נועדה לדמות את סביבתם הטבעית של הפילים בסרי לנקה, בצוותא עם עזרת בני אדם. כך למשל, מובלים הפילים פעמיים ביום לנהר סמוך למקלחת מרעננת, כאשר הצעירים שבחבורה (עד גיל 3) מואכלים מבקבוק אל מול הקהל הרחב. באתר עצמו תמצאו כ-85 פילים, אשר את מרביתם ניתן להאכיל בתוספת תשלום. משם כדאי להמשיך דרך מערות הנזירים, הנחשבות למיצג ארכיאולוגי חשוב, הכולל ציורי קיר ופסלים עתיקים של האל בודהה.

מומלץ גם לבקר במבצר הסלע סיגיריה, הניצב על צוק רם ולמרגלותיו גנים יפהפיים. דרך המבצר ניתן להגיע אל העיר העתיקה השוכנת בפסגה, אך מצריכה טיפוס במעלה 1200 מדרגות, המהווה הזדמנות מצוינת לאלו מכם המעוניינים לעבוד על חיטוב הגזרה.

אחד המקומות האהובים ביותר על תיירים המגיעים לסרי לנקה הינו מפעל התה של העיר נווארה אליה (Nwara Elya). העיר ידועה גם בשל כינוייה "אנגליה הקטנה", הודות להשפעות הרבות של השלטון הקולוניאליסטי הבריטי במחצית הראשונה של המאה ה-20 אשר העניק לסרי לנקה עצמאות, ממש כמו ישראל ב-1948. ההשפעה הבריטית ניכרת היטב בעיקר בגנים, בארכיטקטורה המקומית, ואף בבית הדואר ובמועדון הגבעה (Hill Club) הבנויים בעיר כבית אחוזה בריטי ומסביבם שטחי דיג, ציד ומגרשי גולף. כאמור, גם במפעל התה המדובר תתוודעו אל תהליך ייצור המשקה הפופולארי, שאף הוא מיוחס לאנגלים, תוך צפייה בנשים הטמיליות העוסקות במלאכת קטיף עלי התה במטעים האינסופיים.

אל תוותרו גם על ביקור בפארק הלאומי "מישורי הורטון" ( (Horton Plains National Parkהנחשב לאחד המקומות היפים ביותר באי ובו שני אתרי חובה שפשוט אסור להחמיץ: מצוק "סוף העולם" (World's End) המהווה נקודת תצפית מרהיבה על המישורים מגובה של 700 מטר מעל פני הקרקע ולצידם "מפלי בייקר" (Baker's falls) השוצפים המציגים מחזה מרהיב לכל עין. המסלול בפארק שאורכו כ-9 ק"מ, עובר ביער עתיק המכוסה ערפילים המשווים לו מראה אגדי, בשילוב צמחייה עשירה וחיות בר. מומלץ גם לשלב שיט באגן נהר מדו גאנגה (Madhu Ganga), העובר בתוך סבך חורשות המנגרובים (עצים ושיחים הגדלים בתוך מים מלוחים לאורך חופי ים) . בנהר ניתן להיתקל במאות זנים של צמחים ובעלי חיים, החיים יחדיו בהרמוניה. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מדריך יעדיםסרי לנקה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: