אא

המילון השלם לדרום אמריקה

22 אותיות, 22 ערכים ומידע שיסייע לכם להתכונן לחופשה הבאה שלכם ביבשת הלטינית. "פספורטניוז" יוצא לעזרתכם

| |

אמזונס – הנהר האדיר בתבל המשתרע לאורך 6448 מטרים. חוצה את יבשת דרום אמריקה כמעט לכל רוחבה. הוא זורם בשטחן של ברזיל ופרו. מדי יום מזרים הנהר אל האוקיינוס האטלנטי סחף בכמות של 1.3 מיליון טון

ברילוצ'ה – עיר קייט בפרובינציית ריו נגרו בארגנטינה. מפורסמת בעיקר בזכות אתר הסקי סרו קתדרל הפועל בחורף, לצד מפעלים מקומיים לייצור שוקולד ומסעדות בהן הבשרים הם עונג מושלם.

גאוצ'וס – כינוי לבוקרים (הקאובויס) של דרום ארגנטינה. המילה גאוצ'ו שאובה ממילה אינדיאנית שמשמעותה "יתום"   

דרום אמריקה – היבשת הרביעית בגודלה בעולם וביתה של התרבות הלטינו-אמריקאית. כוללת בתוכה 12 מדינות עצמאיות ו-3 טריטוריות (איי פוקלנד, גיאנה הצרפתית ואיי ג'ורג'יה הדרומית)

הג'ונגל האמזוני – אחד הג'ונגלים הגדולים ביבשת המאכלסים בתוכם כשליש המינים החיים בכדור הארץ, וכעשר מהנהרות הגדולים בעולם. מומלץ לחוות את הג'ונגל באמצעות לינה בלודג'ים מיוחדים.

ונצואלה – מדינה עתירת אטרקציות למבקרים בדרום אמריקה הממוקמת על חופה הצפוני של היבשת. היא טומנת בחובה מגוון רחב של חופים, נהרות ענקיים, ג'ונגלים, מפלים ורכסי הרים.

ז'ילברטו ז'יל – אחד מגדולי המוסיקאים הברזילאיים. פיתח את סגנון הטרופיקליה שהוא שילוב של פופ ברזילאי, רוק'נרול ומוסיקה אמנותית מתקדמת

חציית האנדים – מסלול מפורסם למיטיבי לכת מברילוצ'ה הארגנטינאית לפוארטו ואראס הצ'יליאנית. המסע כולל 7 קטעים: 4 באוטובוס ו-3 בשיט.

טפיר ברזילאי – בעל החיים היבשתי הגדול בדרום אמריקה. הטפירים שייכים למשפחת מפריטי פרסה ודומים בחזותם להכלאה מסוימת של חזיר ודב.

יער טיג'וקה – פארק לאומי הממוקם במרכז ריו דה ז'ניירו ויער רחב היקף המתפרס על פני שטח של 12,800 קמ"ר. הוא עשיר בצמחיה, מפלי מים ולגונות טבעיות..

כדורגל – קודש הקודשים של ברזיל. ענף הספורט ששובר במדינה כל שיא אפשרי. איצטדיון המרקאנה הוא הגדול בעולם, הנבחרת מעוטרת והכדורגל שוטף את הרחובות והפבלות.

לימה – בירת פרו המהווה כרך סואן על חוף האוקיינוס השקט. העיר מציעה שילוב מרתק של היסטוריה, מוזיאונים וקתדרלות לצד חיי לילה עשירים ושופינג כיד המלך במחירים אטרקטיביים.

מוצ'ילר – כינויים של התרמילאים הישראלים המטיילים באמריקה הלטינית. בדרום אמריקה, פירוש המילה מוצ'ילר היא אדם שכל רכושו עלי אדמות קשור על גבו.

נשר האנדים – ידוע גם כעוף גדול ממדים הקרוי "קונדור". בתרבויות הקדומות של מדינות האנדים, כמו קולומביה, צ'ילה, בוליביה ואקוודור, ראו בו כהתגלמותו של אל כל יכול ששמו ויראקוצ'ה.

סמבה  - סגנון מוסיקלי וריקוד מסורתי המשמש כאחד מסמליה הלאומיים של ברזיל. מהווה חלק אינטגרלי מהקרנבל הגדול במדינה.

עיר ירוקה–  כינויה של העיר קוריטיבה, העיר הגדולה בדרום ברזיל ובירת מדינת פרנה. הגן הבוטני של העיר נחשב לסמל ומופת של דרום ברזיל בזכות אסתטיקה ותכנון אורבני ומחזות מרהיבים שידהימו כל מבקר.

פבלות –שכונות העוני המפורסמות בברזיל. נחשבות לאטרקציה מרתקת עבור התיירים הזרים בשל אופיין האותנטי.

צ'ילה – רפובליקה הממוקמת בדרום מערב היבשת הנמשכת ברצועה ארוכה של 4300 קילומטרים למרגלות האוקיינוס בשקט.

קרנבל – האירוע הססגוני הגדול של ברזיל המושך מדי שנה מאות אלפי תיירים מרחבי הגלובוס. שבועיים של שכרון חושים מלא תלבושות, נשפים, מסיבות והרבה מצב רוח.

ריאל – המטבע המקומי בברזיל. ערכו של 1 ריאל ברזילאי הוא 1.53 שקלים.

שמורת טורס דל פיינה – פארק לאומי בפטגוניה הצ'יליאנית המשתרע על פני 2400 קמ"ר. האזור רווי בקרחונים, אגמים וצוקי גרניט מרהיבים ביופיים.

תעופה – נכון להיום לא ניתן להגיע לדרום אמריקה בטיסה ישירה מנתב"ג, אלא רק בטיסות המשך דרך חברות זרות. בעבר הפעילה חברת "אל על" טיסה ישירה לסאו פאולו, אך ביטלה בהמשך את הקו בשל חוסר ביקוש. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: