אא

המשבר נמשך: ירידה משמעותית בלינות תיירים בישראל גם בנובמבר

דו"ח התאחדות המלונות חושף משבר עמוק בענף - ירידה של 19 אחוזים בכמות לינות התיירים לעומת נובמבר אשתקד. מנכ"ל ההתאחדות, שמוליק צוראל: "היקף המשבר בעקבות "צוק איתן" והאירועים בירושלים יחד עם השפעת המשבר ברוסיה נחשפים. יש להגביר את מאמצי השיווק"

נובמבר לא מאיר פנים למלונאות הישראלית. מי שהיה זקוק להוכחה למצבה הלא פשוט של התיירות והמלונאות הישראלית, קיבל אותה היום (רביעי) נוכח דו"ח התאחדות המלונות שמציג תמונה לא מעודדת בדמות ירידה דרסטית בכמות הלינות בישראל.

בהתייחס ללינות התיירים בישראל (786 אלף) נרשמה הירידה התלולה ביותר של 19% לעומת נובמבר אשתקד. גם בהיבט לינות הישראלים נרשמה ירידה, אם כי מינורית הרבה יותר של 3% לסך של 870 אלף לינות. סה"כ בשקלול לינות תיירים וישראלים חווה ענף המלונאות ירידה בנובמבר האחרון בשיעור 11% עם 1.7 מיליון לינות בקירוב.

התפלגות הלינות בנובמבר הצביעה אף היא על ירידות כמעט בכל אזורי המלונאות בארץ, ביניהם: כ-461 אלף לינות באילת (15%-), כ-277 אלף לינות במערב ירושלים (10%-), כ-173 אלף לינות בים המלח (14%-) כ-157 אלף בטבריה וסובב כנרת (16%) לצד ירידות גם בנתניה (15%-), בחיפה (14%-) ובנצרת (19%-). היחידה שהצליחה לשמור על הראש מעל המים ולהפתיע היא הרצליה עם עלייה מרשימה של 22% עם סך כולל של 22 אלף לינות תיירים.

למרות הכול, מתחילת השנה שומר הענף על יציבות עם סך של 21 מיליון לינות שנרשמו עד כה - ירידה של אחוז אחד לעומת התקופה המקבילה ב-2013. תפוסות החדרים ירדו ב-4% (כ-63% ממוצע ארצי). מצבת החדרים הכוללת עלתה ב-3% ועומדת כיום על סך של 49,614 חדרים.

מנכ"ל התאחדות המלונות, שמוליק צוראל, התייחס לנתונים העגומים. לדבריו: "היקף המשבר בתיירות הנכנסת למדינת ישראל מאז "צוק איתן" והאירועים בירושלים וגם השפעת המשבר הכלכלי ברוסיה על בתי המלון באילת ובים המלח, שמתמודדים עם קריסה בלינות התיירים - הרי שהשפעתם הינה הרסנית. עם זאת, ולמרות מימדי המשבר, עד היום לא קיבלו בתי המלון את כספי הסיוע שעליהם החליטה הממשלה לאחר "צוק איתן"

עוד הוסיף צוראל תוך ניסיון להישאר אופטימי. "למרות המשבר אנחנו לא שוכחים לרגע שמדינת ישראל היא מותג תיירות חזק. בעזרת השקעה מתאימה ומוגברת בשיווק אפשר להשיב את תנועת התיירות ויש להיערך ליום שאחרי המשבר. משום כך, חרף המגבלות החלות על הפעילות הממשלתית בתקופת הבחירות, אנו קוראים לראש הממשלה ולשר התיירות להגביר את מאמצי השיווק של מדינת ישראל ובמקביל קוראים למפלגות לאמץ למצען התייחסות לכך שמדינת ישראל יכולה להפוך ל"טוריסט ניישן" בעזרת תקציב ראוי ושינוי תפיסתי".

 


נובמבר 2014. חודש לא פשוט לתעשיית המלונאות הישראלית

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: