אא

ירידה של 30% במחירי החופשות בשנת 2014

כך מסכם אתר "טרווליסט" את השנה החולפת, ומגלה לאן טסנו? כמה שילמנו? ומהו היה היעד הכי פופולארי בקרב הישראלים?

|| ||

איפה חיפשנו את הדילים? כרתים משאירה את אנטליה מאחור
על פי אתר טרווליסט, להשוואת מחירים בתיירות, בשנת 2014 ברצלונה וכרתים היו היעדים שזכו לאחוזי החיפושים הגבוהים (13%). מיד אחריהם ניתן למצוא את ברלין ורודוס עם 11%, ובמקום השלישי נמצאות הערים פראג ואמסטרדם עם 10%. רומא ואנטליה במקום הרביעי עם 9%. הישראלים אוהבים את החופשה שלהם קרובה וזמינה.

לאן טסנו? ברלין נושפת בעורפה של ניו יורק
עם כניסתן של חברות תעופה זרות נוספות לישראל גם במהלך שנת 2014 חלה ירידה במחירי הטיסות, ועלייה באפשרויות של הנוסע הישראלי להגיע אל היעדים המבוקשים במחירים זולים יותר. בתחום הטיסות סדירות ניו-יורק נשארה היעד מספר אחת (14%), ומיד אחריה ברלין (12%). בעקבותיה ברצלונה, אמסטרדם (11%) ורומא (9%).
ברלין מככבת גם כיעד מספר אחת בטיסות הלואו קוסט, שב- 2013 הייתה במקום החמישי. בנוסף לעלייה בדירוג, העיר זוכה לאחוזי החיפוש הגבוהים יותר, והיא עלתה ב- 2% לעומת אשתקד. בסוף שנת 2013 נכנסה איזי ג'ט עם קו תל אביב- ברלין, גם חברת הלואו קוסט של אל- על UP נכנסה לתמונה, ותוך זמן קצר מחירי הטיסות לברלין צנחו משמעותית. טיסה לברלין ניתן למצוא כיום במחיר של 250 דולר.
היעד השני הפופולארי עבור טיסות לואו קוסט הוא לונדון, שעומד על 15%, מיד אחריו במקום השלישי נמצאות ראש בראש הערים ברצלונה ורומא עם 14% כל אחת. פריז עם 12%, פראג עם 11% ובודפשט עם 8%.

יחסנו עם טורקיה לאן? השפעתו של מבצע צוק איתן
"לאחר המשבר ביחסי טורקיה-ישראל, אנטליה כמעט ונעלמה ממפת התיירות של הנוסע הישראלי במהלך 2013. אך שינוי המגמה השלילית הורגשה בתחילת 2014 אז עלו הביקושים והתחושה הייתה כי "הישראלים חוזרים לטורקיה" עובדה המסבירה את מיקומו בסיכום השנתי כיעד השלישי המבוקש בתחום חבילות הנופש. מבצע "צוק איתן" והחרפת היחסים בין שתי המדינות טרף את הקלפים והביא שוב לירידה בביקוש. המתח שנותר בין 2 המדינות ישאיר, סביר להניח, גם ב- 2015 את הביקוש ברמתו הנמוכה, בעוד שיעדים אחרים באגן ים התיכון יזכו להיות פופולאריים על חשבון אנטליה" מסבירה תמר גרזון מנכ"לית טרווליסט.

כמה שילמנו על החופשה? ירידה של למעלה מ-10% במחיר הטיסות
אטרקטיביות המחיר היא הסיבה המרכזית שבזכותה ענף התיירות נמצא במגמת צמיחה. בשנה החולפת, הנוסע הישראלי הצליח להוזיל את החופשה הממוצעת בתקופת השיא ב- 11%, ב- 2013 הצלחנו להשיג חופשה במחיר ממוצע של 4,500, וב- 2014 אותה חופשה עלתה כבר 4,000 ₪. פער משמעותי יותר מצאנו בחופשות בתקופות ה- off season שם נרשמו ירידות במחיר הממוצע של 30%, מ- 5,000 ₪ ל- 3,500 ₪. ירידת המחירים התקיימה הודות לירידה ממוצעת של שער הדולר וגידול בתחרות על יעדים פופולארים.

2014 - יותר ישראלים טסו לחו"ל
על פי אתר טרווליסט הנוסע הישראלי הממוצע מעדיף לשהות בחו"ל כשבוע. בעונה מספר בימים הממוצע עומד על 7 ימים, לעומת 10 ימים ב off season.
נתוני טרווליסט מתחזקים גם אל מול נתוני הלמ"ס בנוגע להיקפי היציאות של הישראלים במהלך 2014. בשנה החולפת יצאו 4,414,154 לעומת שנת 2013, אז יצאו 4,013,830. מדובר בגידול של 10% במספר היציאות מישראל. הפיצוי של הישראלים בעקבות מבצע "צוק איתן" ניכר גם בחודש אוגוסט 2014, אז יצאו למעלה מ- 620 אלף ישראלים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: