אא

משבר ביוון: חשש לפגיעה חמורה בענף התיירות

החלטה על הליכה לבחירות בזק שיתקיימו ביוון ב-25 בינואר לאחר שהפרלמנט המקומי כשל בבחירת נשיא מוסכם, הובילו להתרסקות של הבורסה ביוון ולעתיד כלכלי לוט בערפל. התוצאה: האטת הזמנות בהיקף של 50 אחוזים, ירידה במספר הלינות בבתי מלון וצמצום כמות הכנסים במדינה

| |

האם התיירות היוונית על סף משבר תהומי? כפי שזה נראה בשבועות האחרונים כנראה שכן. בימים אלו חווה יוון טלטלה פוליטית שנולדה כתוצאה מחוסר יכולתו של ראש הממשלה המכהן, אנטוניוס סאמארס להשיג את אישור הפרלמנט למינוי נשיא (נכשל שלוש פעמים).

מקורות ביוון מדווחים כי מצב התיירות כתגובה לחוסר הבהירות הכלכלית וחשש המשקיעים האירופיים באשר לחזרה למשבר פיננסי במדינה, זאת דווקא לאחר שנדמה היה כי היא נמצאת בדרך ליציאה מהמיתון, לאחר קרוב לשש שנים. עפ"י דיווח התאחדות המלונות היוונית, בימים האחרונות נרשמת ירידה במספר הלינות בבתי מלון לצד האטת הזמנות בשיעור של 50%, ביטולי כנסים והשלכות נוספות המשפיעות לרעה על התיירות המקומית.

קברניטי הענף ביוון מציינים כי ההאטה משפיעה כבר על חודשים ינואר-פברואר, בהם באופן מסורתי נוהגים להזמין תיירים רבים מרחבי העולם את חופשת האביב שלהם במדינה. החשש הוא כי אי הוודאות הפוליטית והכלכלית, תוביל אותם לבחור ביעדים אחרים בעלי מזג אוויר נוח, כמו טורקיה, קפריסין ואחרים.

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חדשות עולמיות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: