אא

למרות "צוק איתן": לא נרשמה ירידה במספר התיירים לישראל

חרף נזקי המבצע הקיץ מספר התיירים נותר זהה ויסתכם ב-2.9 מיליון תיירים בקירוב המהווים ירידה של פחות מאחוז לעומת אשתקד. שר התיירות היוצא, עוזי לנדאו: "השנה האחרונה העמידה בפנינו אתגרים לא פשוטים. שמח כי הצלחנו לשמור על מספר התיירים והלינות במלונות ישראל"

| |

שנה לא פשוטה עברה על ענף התיירות הישראלי. תחילתה במתיחות בגזרה הצפונית מול סוריה, המשכה במבצע "צוק איתן" שבלם את תנופת התיירים ארצה.

למרות הכול, מנתונים שמפרסם היום (שלישי) משרד התיירות עולה כי היקף הפגיעה לפחות בכל הקשור למספרי התיירים איננה משמעותית. לפי הדיווח 2014 תסתיים עם כ-2.9 מיליון תיירים שיגיעו לישראל - ירידה של פחות מאחוז לעומת שנת 2013. עם זאת מספר המבקרים (כולל תיירי יום) יסתכם ב-3.3 מיליון איש (ירידה של 7%).

בהיבט המלונאי נרשמו בשנה החולפת 22 מיליון לינות בבתי המלון ברחבי הארץ. גם כאן מדובר בירידה קלה של אחוז אחד בהשוואה לשנה דאשתקד. סך התרומה למשק עפ"י דיווח המשרד נאמדת בכ-41 מיליארד שקלים, כאשר סך המועסקים כתוצאה מפעילות תיירותית, נאמד בלמעלה מ-200 אלף איש (כ-6% מהעוסקים במשק הישראלי).

בשקלול ארצות המוצא של התיירים שהגיעו ארצה במהלך 2014, ניצבת ארה"ב במקום הראשון עם 608 אלף תיירים (1%+). במקום השני מדורגת רוסיה (420,000 תיירים, 1%+), שלישית צרפת (290,000 תיירים, ללא שינוי). במקום הרביעי אנגליה וגרמניה (165,000 תיירים כ"א).

מי שמחפש עוד סיבות לאופטימיות יכול למצוא אותן בתיירות הפנים שהאמירה בשנה החולפת בשיעור של 3% בהשוואה לשנת 2013 והסתכמה על 16.7 מיליון לינות. בהיבט תיירות יוצאת, יצאו 4.8 מיליון ישראלים לחו"ל ב-2014. גם כאן מדובר בעלייה משמעותית של 8% בהשוואה ל-2013.

שר התיירות, עוזי לנדאו, שהודיע בתחילת השבוע על פרישתו מהחיים הפוליטיים כפי שנחשף ב-"פספורטניוז" ועל סיום תפקידו במשרד (https://passportnews.co.il/Article.aspx?ID=9663) התייחס לסיכום שנת התיירות שחלפה ואמר: "השנה שהתחילה עם עלייה גדולה במספר התיירים, העמידה בפנינו אתגרים לא פשוטים. למרות "צוק איתן" הצלחנו לשמור על מספר התיירים ומספר הלינות במלונות, בזכות שיווק ממוקד בחו"ל - ובעיקר בזכות היענותם של הישראלים לקריאתנו בקמפיין "דווקא עכשיו חופשה בישראל", עוד במהלך המבצע".

לנדאו הוסיף תוך שהוא זוקף לזכותה של תיירות הפנים הישראלית את יכולת ההתמודדות מול המשבר שנכפה על הענף ואמר: "הנופשים הישראלים מילאו את המלונות בעונת השיא של אוגוסט, ובכך תמכו בעסקים בפריפריה ובכלכלה הישראלית. במקביל המשכנו לפעול להוזלת הנופש ע"י הגדלת ההיצע ועידוד הקמת אכסון עממי ולינת שטח, וכן התחלנו בדירוג בתי המלון בישראל".

גם מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, סיפק סיכום משלו ל-2014. לדבריו: "צוק איתן אמנם עצר את התנופה בה היינו, אבל אנחנו כבר רואים את האור בקצה המנהרה, עם התאוששות עוד במחצית הראשונה של 2015. חבילת הסיוע שגיבש המשרד בסכום של חצי מיליארד שקלים לעסקי התיירות חיזקה את התעשייה ומחזירה אותה להיות מנוע צמיחה שמכניס עשרות מיליארדי שקלים למשק".


אמיר הלוי. רואה את האור בקצה המנהרה

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: