תל אביב 21°c
ניו יורק 10°c
לונדון 4°c
פריז 1°c
ברלין 1°c
אתונה 20°c
לרנקה 21°c
אא

בוקר טוב 2015: "פספורטניוז" בפרויקט פתיחת שנה חגיגי

השפעות מבצע "צוק איתן", שער הדולר והאתגרים שבדרך. בכירי תעשיית התיירות מסכמים את השנה שחלפה ומספרים על זו שנכנסה לפני שעות אחדות ועל הצפוי בה. התחזית: מגמת צמיחה והתחדשות, בתקווה שיישמר השקט. "פספורטניוז" מאחל לכל קוראיו שנה אזרחית פורייה ומוצלחת

צילום: 123rf|||| צילום: 123rf||||
כל סיום הוא התחלה חדשה. אז זהו זה - אחרי 365 ימים של פעילות ענפה בכל המישורים הגיע הזמן לסכם את 2014 - שנה אזרחית לא פשוטה שעברה על תעשיית התיירות הישראלית, בעיקר כמובן כתוצאה מהשלכות מבצע "צוק איתן. ובכל זאת, רגע לפני שנתחיל את הספירה מחדש מציג "פספורטניוז" פרויקט סיכום שנה מיוחד ורחב היקף הכולל את בכירי הענף והחברות המובילות. דודו מחלב, מנכל ארקיע אינטרנשיונל: "אילולא המלחמה 2014 הייתה אמורה להיות כידוע אחת השנים הטובות בשוק התעופה והתיירות בישראל, אבל את הגלגל אי אפשר להחזיר לאחור. ברמת היעדים וכמות הנוסעים גדלנו ללא ספק, אך נשחקנו בגלל המלחמה ונמנענו מלעלות מחירים. אנחנו כבר עם הפנים קדימה לקראת 2015 בה צפויה להתחזק התחרות ולהיות קשוחה עוד יותר. ארקיע תפתח יעדים חדשים אליהם עד היום התייר הישראלי לא יכול היה להגיע ישירות. בנוסף, חתמנו על הסכמי קוד שר (Code Share) חדשים עם חברות שונות לטובת סיוע לקהל הישראלי ביעדי המשך בדרום אמריקה ובמזרח הרחוק. אני צופה באופן אישי שהשנה הבאה תהיה מאתגרת ומעניינת ומה שבטוח - לא פחות טובה מ-2014". יורם מוטעי, מנכ"ל קשרי תעופה: "2014 יכולה הייתה להיות שנה נהדרת אלמלא המלחמה, אבל את הגלגל אי אפשר כבר להחזיר לאחור. אם מסתכלים על השנה הבאה, הרי שבהתחשב בהתרבות חברות הלואו קוסט, אי הוודאות הבטחונית והמצב הכלכלי, צפויה לנו שנה מאתגרת במיוחד.

אני רוצה לאחל לכל סוכני הנסיעות בכלל לעובדי קבוצת "קשרי תעופה" בפרט, ש-2015 תהיה עבורם שנה של נחת רוח, עשייה משותפת ושנוכל כולנו ביחד לראות ברכה במעשה ידינו".

גיל סתיו - סמנכ"ל שיווק ומכירות קבוצת ישראייר:

"השמים הפתוחים גרמו לשינוי גדול הן בהוזלת מחירי טיסות וחבילות הנופש לאירופה, והן בהגדלה משמעותית של חופשות בהזמנה מראש ולא כמו שהיה נהוג בעבר לחכות לרגע האחרון. בנוסף, פתיחת השמים נתנה אפשרות לצאת לחופשה ליעדים חדשים עבור הישראלים מעבר לערים המרכזיות. גם הגידול בהיצע הטיסות לנופש "בטן גב" לאיי יוון , ורנה, בורגס וקפריסין הובילה לירידה במחירים לצד הגברת התחרות ואני מאמין שהמגמה הזו תימשך גם ב-2015 . כל זאת לצד היעדים החמים המוכרים כמו ברצלונה, פריז, רומא וברלין, פראג הפתיעה השנה עם עליה בביקושים לעומת השנה שעברה. גם בלגרד הפתיעה אותנו לטובה. מגמה נוספת שראינו השנה הינה ביקוש לטיולים מאורגנים בעיקר של משפחות אליהם נרשמו במהלך 2014 יותר מ- 300 אלף איש.

בשנת 2015 אנו צופים כי נראה ביקוש גדול לטיביליסי המהווה יעד חדש יחסית אותו גילו הישראלים. גיאורגיה שוכנת יחסית קרוב אלינו ונחשבת מדינה יפה, זולה יחסית ואוהדת ישראל. לצד יעדים שהתייר הישראלי כמעט ולא נחשף אליהם אך כבר החלו להיות חמים במהלך 2014, כמו: ליסבון, סופיה ובוקרשט כיוון שהמחירים ליעדים אלו נמוכים יחסית והתמורה גבוהה". יעל קטן, מנהלת מסחרית בריטיש איירווייס ואיבריה בישראל: "עברנו שנה מאוד מאתגרת ולו בשל המבצע/מלחמה, שהתרחשה דווקא בעיצומה של התקופה הטובה ביותר עבורנו. אני חשה גאווה עצומה נוכח העובדה שהצוות שלנו המשיך לטוס גם במהלך המבצע. החום והאהבה שקיבלנו מהנוסעים, סוכני הנסיעות ויתר הקולגות שלנו בענף, היו יוצאי דופן בכל קנה מידה. אוסיף לכך את התוספת בקיבולת הן בבריטיש איירווייס והן באיבריה, הגדלת מספר הטיסות השבועיות של בריטיש איירווייס לישראל כמו גם העבודה המשותפת בין שתי החברות שהגדילה משמעותית את האפשרויות לנוסעים שלנו. כל אלה הוכיחו כי למרות האתגרים שעברו עלינו, 2014 הביאה איתה גם לא מעט דברים חיוביים. מאחלת לכולנו שנת שלום, בריאות והצלחה לכולם. רק שיתנו לנו לעבוד". אופיר דנאי, מנכ"ל אופרן: "אני מגדיר את השנה שחלפה כרכבת הרים. התחלנו אותה נהדר על הגובה כמו כל רכבת הרים, בהמשך חווינו נפילה משמעותית ומדאיגה ובסיומה שוב חזרנו לחייך. אחרי מבצע "צוק איתן" והשפעותיו המרכזיות על הענף והשוק בישראל, הרי שהחודשים ספטמבר-דצמבר הצליחו לפצות ובגדול. באופן כללי, אני מסכם 2014 כשנה חווייתית ממנה למדנו הרבה. הגבנו הן באופרן והן בתעשיית התיירות הישראלית השנה לאירועים שנפלו עלינו בצורה מקצועית ובעזרת יכולת נהדרת להתנהל מול אי וודאות. זהו כמובן לא מצב אידיאלי, אבל הצלחנו להתמודד כראוי עם כל האתגרים. אני צופה ששנת 2015 תהיה שנת שיא של ביקושים בענף מבחינת ההיצע שעתידה להיות גבוהה מאוד, מה שעתיד להגדיל את כמות הנוסעים. בהחלט יש למה לחכות". שמוליק צוראל, מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל: "השנה התחילה טוב, אך הסתיימה בכי רע עם דאגה גדולה לקראת השנה הבאה. מבצע "צוק איתן" הוביל לכך שכל תעשיית התיירות מצויה במשבר. אפשר לכנות את 2014 כשנת ההחמצה הגדולה שבה היו צריכים להישבר הרבה מאוד שיאים, כמעט בכל פרמטר כמו תשואה, תנועת תיירים, כמות לינות, כספים ועוד. מיולי אנחנו נמצאים למעשה במגמה הפוכה ומסיימים אותה במשבר קשה שעוד לא רואים את סיומו. אנחנו בהתאחדות מאוד מודאגים לקראת 2015 ולא רואים אלטרנטיבה כרגע לשוק הרוסי שנמצא אף הוא במשבר כלכלי עמוק. יהיה קשה מאוד לגשר על הפער הזה, יחד עם אפקט "צוק איתן" שללא שום ספק יורגש היטב לפחות במחצית הראשונה של השנה הקרובה. ממשלת ישראל תצטרך להשקיע השנה מאמצים גדולים מאוד מבחינה שיווקית על מנת להבטיח התאוששות ושהמשבר יגיע לסופו. אני לא מדבר על כך שהתקציב לשנה החדשה עדיין לא עבר. כולי תקווה כי בכל זאת נצליח לחייך בסוף השנה הבאה". אפרים פורטיס, מנכ"ל אופן סקיי:

"שנת 2014 הסתיימה באופן סקיי בצורה יוצאת מן הכול. למרות מבצע "צוק איתן" עמדנו ביעדים ובתחזיות, ואף עברנו את היעד. מרבית חברות התעופה המיוצגות שלנו המשיכו לטוס ארצה, כולל אירופלוט. הגענו ל-31 טיסות בשבוע מישראל החוצה לרוסיה. מוסקבה, סנט פטרסבורג, רוסטוב – נתונים שמדברים בעד עצמם. שוק התיירות למרות שעבר במהלך 2014 משברים כמו צוק איתן, וכמו המשבר ברוסיה, הצליח לשמחתי לשמור על יציבות לפחות מבחינת התיירות היוצאת. בטוח שגם בהיבטי התיירות הנכנסת נדע להתמודד עם משברים. השנה חגגנו גם 32 שנות קיום לאופן סקיי. מיום שהקמתי את החברה אנחנו עובדים עם הסוכנים ומגלים כלפיהם לויאליות וכך נמשיך גם בשנה הבאה.

לקראת 2015 אני מאוד אופטימי וחושב שבמידה ולא יתרחשו באזורנו אירועים ביטחוניים, תצפה לנו שנה מוצלחת ביותר ולא פחות טובה מ-2014. זכינו לקבל השנה באופן סקיי את חברת "קניה איירווייז" שמתכננת לטוס טיסות ישירות לישראל במהלך השנה הקרובה. אני מקווה ומאמין שהשנה הקרובה תהיה טובה ופורייה עבורנו, חרף כל המהמורות הפוליטיות שעוברות על עם ישראל. מאמין שנמשיך לראות את האור בקצה המנהרה, לגדול ולצמוח. מבקש לצרף כמובן לתודות את שותפיי ב-IDB תיירות ולאחל לכולנו שנה מוצלחת".

אייל קשדן, מנכ"ל השטיח המעופף: "שנת 2014 הייתה אחת המאתגרות שידענו בענף. במהלך החודשים יולי-אוגוסט נפל עלינו "צוק איתן" יחד עם הדולר שלצערנו התחיל לטפס רק לקראת סוף השנה כשכל הנופשים חזרו הביתה. לשמחתנו, אנשים ממשיכים לנסוע, לנפוש ולטייל. 2015 על הנייר מצטיירת כמבטיחה. הדולר גבוה, הדלק נמוך וכולנו תקווה שנעבור את הבחירות בשלום ושבארץ ישרור שקט ואנשים כמובן ימשיכו לנפוש". בועז וקסמן, מנכ"ל אופיר טורס: "בקצרה, אסכם ואומר שאנחנו שמחים מאוד ש-2014 מסתיימת כששער הדולר מתחזק ומגיע ל-3.9 שקל לדולר ומקווים כי הוא ימשיך לשמור על יציבות גם בשנה הבאה. בסך הכול עם ישראל הוכיח למרות שנה לא פשוטה, שהוא ממשיך לנסוע, לנפוש ולטייל. מצד שני, תמוה בעיני כיצד הממשלה החליטה ש"צוק איתן" הוא מבצע ולא מלחמה אמיתית שריתקה עשרות אלפים וגרמה לעיכוב גדול מאוד ביציאות מישראל. אנחנו באופיר טורס נמשיך גם בשנה הקרובה להתמקד במגוון יעדים וחבילות נופש, לרבות אתרים ויעדים מרתקים כמו מרוקו, קובה ועוד. מאחל לכל חבריי לענף שנת עסקים טובה ומוצלחת". דני שמעוני, מנכ"ל הרץ ISRAEL קשר רנט א קאר: "2014 הייתה שנה טובה עד אירועי מבצע "צוק איתן". הייתה עלייה ניכרת ומורגשת בתיירות הנכנסת והיוצאת, שנעצרה כידוע במהלך החודשים יולי-אוגוסט. נפגענו כמו יתר החברות בתעשייה מהותית כתוצאה מהמבצע ואלו השפיעו על כל תוצאות השנה. לגבי 2015 - גיבשנו תכנית מוסדרת של צמיחה בהיבט התיירות היוצאת באמצעות החדרת המותגים "דולר" ו-"טריפטי" לישראל, לצד היבט התיירות הנכנסת על ידי פעילות מאסיבית אותה אנו מבצעים בשוק האמריקני. מאחל לכולנו בריאות". שי אסיה, משנה למנכ"ל רשת מלונות קראון פלזה: "כמו בכל שנה, הייתה זו שנה מאוד מאתגרת עבור ענף המלונאות בפרט ותעשיית התיירות בכלל. מבצע "צוק איתן" שיבש לנו את התכניות וגרם לאפקט של אחרי המלחמה שמורגש עד עתה ועתיד לתת את אותותיו גם במהלך המחצית הראשונה של 2015, בעקבות ביטולי הזמנות מצד תיירים, כנסים ומבקרים נוספים. שלא לדבר גם על המצב הבטחוני בירושלים בחודשים האחרונים שלא הוסיף. כמו תמיד ננסה גם בשנה הבאה עלינו לטובה להיות יצירתיים, לסמוך ולקבל באהבה את הקהל הישראלי, שהוכיח כי תמיד ניתן לסמוך עליו. אני אופטימי ומאמין שתהיה לנו שנה מצוינת". אפרים קרמר, מנכ"ל אשת טורס: "2014 מן הסתם הייתה שנה פחות טובה מהשנים הקודמות בעקבות המלחמה, עודף טיסות כתוצאה מרפורמת שמים פתוחים וירידה בתיירות הנכנסת שהפכו אותה לטובה פחות כאמור. לקראת השנה הבאה שתעמוד בסימן בחירות, אנחנו צופים רבעון ראשון חלש כשלאחריו צפויה התעוררות מסוימת. נושא השמים הפתוחים ימשיך להשפיע ומחירי הטיסות יוזלו. כולי תקווה ש-2015 תהיה טובה יותר מקודמתה, בכפוף לכך שלא יהיו לנו הפתעות ביטחוניות ושלאחר הבחירות תקום קואליציה יציבה שתריץ תהליך מדיני כזה או אחר שישפיע על התיירות". ענת אהרון, סמנכ"ל שיווק ומכירות רשת מלונות רימונים: "שנת 2014 התחילה נפלא עם אופק מצוין וציפיות גבוהות ובהמשך הפכה למאתגרת במיוחד ולמלאת קשיים ותהפוכות. יחד עם זאת, חווינו שנה בה לקוחותינו ושותפינו לא איכזבו אותנו. שנה שבסיומה אנו מצפים רק לטוב ומאחלים למדינה שלנו ולענף התיירות שהשנה הבאה תהיה שנה שבה רק נחייך ונתעסק בעיקר בהעברות תפוסות יתר". ארז בוסו, מנכ"ל קבוצת "Sunways Holliday": "שנת 2014 הן מבחינת הפעילות שלנו בקבוצה בתיירות נכנסת לישראל והן בתיירות היוצאת עברה לא מעט טלטלות, אבל אני שמח להצהיר שהצלחנו להתאושש ולעמוד על הרגליים, במיוחד לאחר מבצע "צוק איתן" שלאחריו השכלנו לחזור מהר יחסית לפעילות סדירה כמעט לחלוטין. אנחנו נמצאים כיום בתחילת שנה חדשה שעתידה להוות שנת מפנה בענף התיירות העובר שינויים דרסטיים. השקענו בשנים האחרונות המון על מנת להתאים את עצמנו לשינויים הללו ולקראת 2015 שתהפוך לשנת המהפך - שנת הצרכן בה הנוסע הוא זה שיהיה במרכז והשוק ייאלץ לדעת להתאים את עצמו אליו. יש בהחלט למה לצפות".

זאב דהן, מנכ"ל קלאב מד ישראל: "בשלושת החורפים האחרונים אנחנו רואים בחברה גידול משמעותי בתחום הסקי ובכמות הנוסעים וכך היה גם בשנת 2014. בכל הקשור לקיץ, הרי ש"צוק איתן" והעובדה שהישראלים הפחיתו בצורה ניכרת את הנסיעות לטורקיה, פגעה בנו חזק. למרות הכול, פיתחנו השנה בעיקר את יעדים רחוקים, כמו המלדיביים ואזורים טרופיים נוספים ברחבי העולם, יחד עם אירופה. בשנת 2015 נגדיל את היצע חבילות הנופש והיעדים שלנו עבור הקהל הישראלי, בתקווה שתהיה זאת שנת שקט בה נצליח לחזור לסיטואציה שקדמה למבצע. אנחנו מצפים בקוצר רוח לשנה הקרובה ומאחלים לנו ולכל הענף הצלחה גדולה". ראובן אלקס, מנכ"ל רשת מלונות פתאל:

"2014 התחילה בצורה טובה מאוד עם ציפיות גבוהות, אלא שעם תחילת "צוק איתן" השתנתה המגמה והשנה נהפכה להרבה יותר מורכבת. בפן הרשתי זאת הייתה שנה של פיתוח עסקי מאוד אינטנסיבי שהתבטאה בפתיחה של שלושה מלונות חדשים: אשדוד, אשקלון ונתניה לצד המשך ההשקעה האינטנסיבית באיכויות המלונאיות בחברה.

2015 צפויה גם היא להיות שנה לא פשוטה. ההשפעות של המשבר הכלכלי ברוסיה עתידות לתת את אותותיהן בשנה הקרובה, בטח בתחילתה. אנחנו מאמינים שבמידה והמצב הביטחוני יישאר שקט יחסית, שנת התיירות תהיה טובה. בנוסף, רשת פתאל תפתח בשנה הקרובה שלושה מלונות חדשים: הרודס הרצליה בתחילת השנה ולקראת את יולי את לאונרדו מידטאון תל אביב והרודס בוטיק בשדרות רוטשילד. שתהיה לנו שנה טובה".

גיא כהן, מנכ"ל סייבר ישראל: "השנה החולפת הייתה שנה של פריצת דרך עבור סייבר. אני מאחל לנו שבשנה הבאה עלינו לטובה נדע לממש זאת כחברה טכנולוגית מובילה בענף התיירות המעניקה מגוון רחב של פתרונות וכן שנדע להמשיך יחד עם השותפים שלנו - סוכני הנסיעות, לעמוד בכל האתגרים הניצבים בפנינו. כולי תקווה כי 2015 תהיה שנה של שלום, בריאות והרבה גלים בים". בועז יעקובי, מנהל שיווק ומכירות שלמה סיקסט: "בכל הקשור לתיירות היוצאת - מה שהיה נראה כאסון גדול במהלך "צוק איתן" שבעצם גמר לנו את הקיץ, התברר בהמשך השנה כבעל השפעה פחות אקוטית על הפעילות השנתית שלנו. הצלחנו לתקן בחודשים שחלפו מאז המבצע ובגדול, בזכות תקופת חגים מצוינת וכן פעילות ערה בחודשים נובמבר-דצמבר. בסופו של יום נפגענו רק בצורה זניחה בשיעור של כ-5% פחות מהיעד שהצבנו לעצמנו בתחילתה, וזה בהחלט מעודד. אני רק יכול לחשוב ולהצטער מה היה קורה אם לא הייתה פורצת מלחמה. באשר להשכרות בישראל, למרות המבצע הצלחנו לייצר ביקוש והכנסות בתיירות הנכנסת מעבר למצופה. כבר שבועיים שאנחנו מלאים ללא רכבים פנויים ומצפים להמשיך לגדול ולצמוח גם ב-2015, להוביל את השוק בכל תחום בו אנחנו נוגעים, להתפתח, לעבוד בצורה נכונה מול השוק והכי חשוב - להמשיך להיות רווחיים". רפי שדה, מנכ"ל רשת מלונות דן: "תחילת שנת 2014 נפתחה מצוין, אך לאחר מספר חודשים עם פתיחת מבצע "צוק איתן" החלו ביטולים. ככל שנמשך המבצע נפסקה למעשה באופן גורף התיירות למדינת ישראל. עם גמר המבצע התחלנו ליהנות מתיירות פנים, בעיקר במלונותינו באילת אך גם בשאר חלקי הארץ. למרות שנראה היה כי המצב משתפר, המצב הגיאו-פוליטי בירושלים גרם להמשך התפוסות הנמוכות ולביטולים נוספים של קבוצות תיירים. יחד עם זאת, ראינו שיפור ב-2014 בתחום אנשי העסקים המגיעים ארצה למטרות עשיית עסקים, להבדיל מאנשי עסקים המגיעים למטרות תיור. התיירים מצידם ממתינים שהרוחות בירושלים יירגעו, כן התיור בישראל ללא ירושלים אינו מספק אותם. באשר לשנת 2015 - אנחנו צופים שהרבעון הראשון ועד פסח יתאפיינו בתפוסות נמוכות יחסית. אנחנו מקווים שלאחר פסח יחד עם כינון ממשלה חדשה תחזור התיירות ותתאושש, אמנם לא בבת אחת אך היא תורגש והתפוסות יחזרו להיות דומות לשנים קודמות. כתיירנים ומלונאים אנחנו הרי אופטימיים מטבענו". קלייר טאבאקיאן, מנהלת אייר פראנס/KLM ישראל: "בפרוס השנה האזרחית החדשה הבאה עלינו לטובה, ברצוני לאחל לכל עמיתינו בענף התעופה והתיירות שתהא זו שנה מבורכת, שנת תיירות פורה, שנת שלום ושגשוג. קבוצת אייר פראנס/KLM ממשיכה לשמר את הסטנדרטים הגבוהים, מיישמת את השיפורים בקו לישראל וממשיכה בעיצוב המחלקות השונות הכוללות עיצוב מושבים יחד עם הטמעת שיפורים טכנולוגיים, העשרת התפריטים וכל זאת כשבראש מעייניה - הנוסעים. אני אישית מאחלת לעמיתיי בענף שנת שלום, ברכה ושגשוג גם כן". ירון אוחנה, מנכ"ל פינגווין: "הייתה לנו עונה עסקית טובה מאוד. נכנסנו עם יעד חדש כשהוספנו את צרפת לסל מוצרי הסקי שלנו. למעשה היה זה קיץ ראשון בו התחלנו לשווק חבילות גם לאגם גארדה באיטליה שהוכתר כהצלחה גדולה ואיתו נמשיך גם בשנה הבאה. אני שמח שידענו כמו חברות רבות בענף להתמודד עם כל הקשיים והמהמורות שבדרך בהצלחה כבירה, זאת בזכות היותנו זהירים ולא הרפתקנים. מאחל לכל הענף שיקפוץ ב-2015 עוד 10% קדימה". איציק שמעון, מנכ"ל פרוגרס טורס: "הייתה שנה קשה כמובן שפגעה בנו בדמות למעלה מ-50 ימי לחימה בחודשים יולי-אוגוסט שהיוו פגיעה לא פשוטה. עם זאת, ראינו השנה התגברות בכל נושא תיירות הנישה היוצאת לחו"ל, כאשר אצלנו הדגש היה בעיקר על השתתפות בתחרויות ספורט כגון מרתונים מובילים, טריאתלונים, מרוצי אופניים ועוד - תחום שאנחנו מאמינים בו מאוד וצופים שיגדל עוד יותר ב-2015. מבחינת התיירות הנכנסת הכול תלוי במדיניות הכלכלית של הממשלה החדשה שתקום. כרגע הדברים קצת עומדים בגלל הבחירות, אבל נקווה לעתיד טוב יותר. אני מאמין שהישראלים ימשיכו לנסוע לחו"ל, יחפשו אחר יעדים חדשים ויהנו מכל מה שיש לתעשיית התיירות להציע להם". איציק פנסו, מנכ"ל רשת פלאנטו: "השנה החולפת התחילה מצוין ויכולה הייתה להיזכר כאחת השנים הטובות בתולדות התיירות הישראלית, אולם ההמשך ידוע וזכור לכולם. החודשיים שבאו לאחר מבצע "צוק איתן" שיפרו מעט את המצב, אך את השפעות בכל הקשור לתוצאות הכספיות נדע רק בחודשים הקרובים וכן לגבי מידת ההשפעה לצד ירידת מחירי הכרטיסים, תחרות קשה במשק, נושא המכירה הישירה ועוד. כל אלו לא רק שלא הוסיפו אלא שהשפיעו באופן ניכר על שורת הרווח של המשרדים. ברשת פלאנטו אנו מזהים את שנת 2015 כשנה מאוד מאתגרת, במיוחד בנושא רמות הרווח למשרדים. הרשת בנתה תכנית עבודה ותקציב במטרה להעצים את הרשת ותוך כוונה ליצור יתרון יחסי לחברי הרשת, הן במוצרים שהם רוכשים והן ברמות הרווח וזאת מול ספקים בארץ ובחו"ל. ניסים סגיס, סמנכ"ל טל תעופה:

"חברת טל תעופה עברה שנה מצוינת בזכות חברות תעופה רבות המיוצגות על ידה, כמו קתאי פסיפיק, קנטס האוסטרלית, בנגקוק איירווייז ועוד. החברות הללו הטסות בתכיפות ליבשת אסיה מהוות חלק נכבד מפעילותינו ורשמו הצלחה גדולה בשנה שעברה.

לקראת 2015, הבשורה הגדולה מבית טל תעופה הינה חנוכת קו טיסה חדש של אייר אירופה לישראל דרך מדריד לדרום אמריקה בחודש מארס 2015. הטיסות שיפעלו במטוסי בואינג 737-800 תמראנה מתל אביב בשעות אחר הצהרים ותנחתנה במדריד בשעות הערב המוקדמות וכך תאפשרנה קשר מיידי ונוח ל: סאו פאולו בברזיל, בואנוס איירס בארגנטינה, לימה בפרו, מונטבידאו באורגוואי".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: