אא

כוננות שיא בבתי המלון בירושלים: "למדנו לקח משנה שעברה"

ענף המלונאות בעיר הבירה נערך לקראת הסופה המסתמנת בכוחות מתוגברים, מלאי מזון ומערכות חירום שונות. מנכ"ל התאחדות המלונות בעיר, אריה זומר: "מקווה שהכבישים לא ייסגרו והמבקרים בעיר יוכלו ליהנות מחופשה חורפית ומושלגת במיטבה"

| |

האם ירושלים תתכסה בלבןעל פי הערכות החזאים, מזג אוויר בעיר הבירה צפוי להגיע כבר הלילה לאפס מעלות ולהביא לראשונה בעונת החורף הנוכחית שלג לעיר. לאחר נזקי הסופה אשתקד והעובדה שירושלים ומספר יישובים נוספים נותרו בצורים לאורך שעות ארוכות, לרבות בעיות חשמל ונגישות, נערכים גם בענף המלונאות הירושלמי לקראת הסופה המתקרבת.

"אנחנו מאוד מקווים שאכן השלג יירד ויאפשר למבקרים והתיירים בעיר ליהנות מחופשה חורפית ומושלגת במיטבה", אומר אריה זומר, מנכ"ל התאחדות המלונות בירושלים. "כולי תקווה שלא ייסגרו הכבישים המובילים לירושלים (1, 443) על מנת שכולם יוכלו לבלות בעיר במהלך השלג. זה אולי הזמן של רכבת ישראל להירתם לעניין ולסייע לישראלים החפצים לבקר בירושלים".

זומר התייחס גם לתקופה האחרונה בירושלים המצריכה את קברניטי הענף להיערך בכוחות מיוחדים. "זה לא סוד שהתקופה האחרונה לא טובה בירושלים. ההתאוששות עדיין לא מורגשת והתפוסות נמוכות יחסית ועומדות על ממוצעים של 45-50%, מה גם שינואר ופברואר באופן מסורתי נחשבים לחודשים חלשים יחסית. נקווה שהשלג המתקרב יעורר את המצב".

ומה באשר להיערכות המלונות עצמה? "פספורטניוז" בדק עם כמה מבכירי הענף בעיר, אשר עמלים בשעות אלו נמרצות במטרה לעבור את הסופה במינימום תקלות ובמקסימום הנאה עבור קהל האורחים.

דודי אשכנזי, מנכ"ל רשת מלונות גרנד (מלון גרנד קורט בירושלים, השלישי בגודלו בעיר): "אנחנו מורגלים בכל שנה להתעסקות עם שלג ומזג אוויר חורפי בעיר. צוות המלון ערוך ומוכן ועובד בכמה מישורים - התארגנות מבחינת מזון עם מחסנים מלאים, בדיקת מערכות החירום וגנרטורים, מצבת עובדים זמינה וכן רכב שטח שיוכל לחלץ ולנסוע להביא את העובדים ולהיות נגיש במקרה הצורך".

מאיר דעבול, בעלים רשת מלונות ארקדיה (מלון ארקדיה במושבה): "אנחנו בהיערכות מיוחדת ומבצעים בדיקות לכל המערכות הן מבחינת חשמל, לוגיסטיקה, מלאי מזון ועוד. בנוסף, דאגנו לכך שצוות העובדים ישהה בקרבת המלון, על מנת שנוכל לעבור את הסערה בכיף, וזאת לאחר שלמדנו לקח מאירועי השנה שעברה".

אבי לוי, מנכ"ל קראון פלזה ירושלים: "ההיערכות כוללת בראש ובראשונה מסקנות מהשנה הקודמת, מהם למדנו כי אנחנו צריכים להיערך לסגירת הנתיבים ארוכת הזמן פנימה והחוצה מירושלים, גם מבחינת צוותים שלנים במלון טרם תחילת הסופה והפעלת כלל השירותים במלון, על מנת שחיי האורחים ימשיכו ללא שום תקלות ועיכובים. מעבר לכך, נערכנו עם מלאים גדולים יותר של מזון, סולר, גז ומוצרים נוספים. בהיבט הבטיחותי קשרנו, גזמנו, ארזנו - הכול במטרה לצמצם נזקים, יחד עם הצטיידות בפנסים, סטיק-לייטים, ערכות הצתה, טיפול בתקרים, הגדלת הציוד הרפואי אצל קציני הביטחון ואפילו פותחים אולם עם מרק, שתייה חמה ומשחקים לילדים".

אילן בן הקון, מנכ"ל מלון לאונרדו פלזה ירושלים: "אנחנו בכוננות מוגברת. זה כולל את הלנת העובדים במלון, הצטיידות ברכישות של מזון ואנרגיה מראש, מוצרים בסיסיים ואף מעבר לכך. יחד עם זאת, אנחנו מטפלים בכל נושא האנרגיה במלואו (גז, סולר, גנרטורים) לשעת חירום ובנוסף גם לתכנית בידור עבור האורחים, במידה לא יוכלו לצאת החוצה. שכרנו גם טרקטור שיוכל לפנות את שביל הגישה למלון. בגדול, אנחנו נערכים באופן המיטבי ומקווים שהכול יעבור בשלום".



הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: