אא

הסערה כבר כאן: מכת ברק פגעה במגדל הפיקוח בנתב"ג

תנאי מזג האוויר הקשים ברחבי הארץ משבשים את הפעילות התעופתית. כתוצאה מהפגיעה נפגעו כמה מערכות. ייתכנו עיכובים של עד כשעה בפעילות הטיסות הנכנסות והיוצאות. טיסת ישראייר לאילת בוטלה, הטיסות הפנים ארציות הועברו משדה דב לנתב"ג. משרד התיירות הקים מטה מיוחד

| |

עכשיו זה רשמי. החורף כאן כבר איתנו עם סערה משמעותית ראשונה. במקביל להיערכות המוגברת בקרב רשויות החירום וההצלה השונות ברחבי הארץ, כלקח מאירועי אשתקד, נערך גם ענף התעופה במקסימום האפשרי.

לפי שעה, לא ידוע על שיבושי טיסות מיוחדים, פרט לטיסת ישראייר לאילת שבוטלה, לאחר שהייתה אמורה להמריא בשעה 13:50 מנתב"ג. כלל הטיסות הבינלאומיות הועתקו מטרמינל 1 לטרמינל 3 בנתב"ג, בעוד טרמינל 1 משמש לקליטת הפעילות הפנים תעופתית לאילת של החברות "ישראייר" ו"ארקיע".

אירוע נוסף שהתרחש באזור השעה 15:00, בדבר פגיעת מכת ברק במגדל הפיקוח בנתב"ג, הובילה לפגיעה בחלק ממערכות המשנה. מרשות שדות התעופה נמסר כי עקב הפגיעה ייתכנו עיכובים של עד כשעה בפעילות הטיסות הנכנסות והיוצאות, כאשר בשעה זו מטפל צוות טכני במערכות שנפגעו.

מרשות שדות התעופה נמסר: "אין סכנה או בעיטה בטיחותית בהמראות או בנחיתות בעקבות פגיעת מכת הברק. המגדל עבר לעבוד עם מערכות משנה והגדיל את מרווח הנחיתות וההמראות.

בשדה התעופה בן גוריון בוצע טיפול בציוד העלול לנוע כתוצאה מרוח חזקה העלולה להוות מפגע בטיחותי לנוסעים. אנו מבקשים מציבור הנוסעים להתעדכן בחברות התעופה, באפליקצייה של רש"ת ובאתרי האינטרנט".


חניון שדה התעופה בנתב"ג נצבע בלבן לאחר מטח ברד כבד הבוקר. צילום: רש"ת

תיירות: ביטולים של קבוצות תיירים בירושלים, משרד התיירות הקים מטה מיוחד

בתעשיית התיירות גם כן הפיקו לקחים מאירועי השנה שעברה והקימו מטה מיוחד המסייע לתיירים לכל אורך שלבי הסערה. המטה צפוי לסייע לתיירים השוהים בירושלים ובצפון להגיע לנתב"ג בזמן לטיסותיהם חזרה לארצם. יחד עם זאת, יהווה המטה מוקד סיוע לישראליים המעוניינים לחפש אחר מציאת מלונות חלופיים, זאת במידה ולא יוכלו להגיע למלונותיהם באזורים המושלגים.

משרד התיירות מעדכן כי בעוד במספר בתי מלון בירושלים נרשמו ביטולי הזמנות של קבוצות, אשר עתידות היו להגיע לעיר בימים הקרובים. כמו כן נמסר כי פרויקט "תגלית" שינה את מסלולי הטיול של כל הקבוצות ששהו בירושלים והפנה אותם אל מחוץ לעיר.


מפל הבניאס גועש הבוקר. צילום: עופר שנער ונתי רגב, באדיבות רשות הטבע והגנים

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: