אא

"אסור לשבת בחיבוק ידיים אל מול המשבר בתיירות"

מנכ"ל התאחדות המלונות, שמוליק צוראל מביע דאגה, על רקע פרסום דו"ח הנתונים השנתי בענף: "במחצית השנייה של השנה איבדנו כ-2.1 מיליון תיירים. בפועל הפסדנו 245 מיליון דולר". בחודש דצמבר נרשמו כ-1.6 מיליון לינות

| |

המחלקה הכלכלית של התאחדות המלונות מפרסמת היום (ראשון) את דו"ח נתונים רשמי לסיכום חודש דצמבר החולף ושנת 2014, המספק תמונת משבר בענף. 

מן הנתונים עולה כי בעוד במחצית הראשונה של השנה נרשם גידול של 16% בהיקף לינות התיירים לישראל (5.48 מיליון לינות), הרי שבמחצית השנייה ובעקבות מבצע "צוק איתן" ירד משמעותית מספר הלינות בשיעור של 26% (3.7 מיליון לינות), זאת בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2013. בסופו של יום, הסתכמה השנה החולפת בירידה בשיעור של 6% בלינות תיירים לעומת 2013. 

חצי הכוס המלאה נרשמה השנה בתיירות הפנים במלונות שרשמה עלייה של 2% לעומת אשתקד, כך שבשקלול כולל הירידה ב-2014 בהיקף הלינות הייתה מינורית באופן יחסי והסתכמה על 1%. תפוסת החדרים ירדה ב-4% (ממוצע של 63%).

"אסור לשבת בחיבוק ידיים אל מול המשבר בתיירות"

בהתייחס לחודש דצמבר החולף נרשמו כ-580 אלף לינות של תיירים (22%- בהשוואה לדצמבר 2013). בשקלול לינות הישראלים ופרט לנתונים באילת (גידול של 3%, סך כולל של 483 אלף לינות), הסתיים דצמבר בירידות בכל חלקי הארץ עם 1.6 מיליון לינות. מצבת חדרי המלון גדלה בשיעור של 2% (50,178).

מנכ"ל התאחדות המלונות, שמוליק צוראל, התייחס לסיכום הדו"ח השנתי ושיתף בתחושותיו אודות מצב הענף בימים אלו. "אשתקד נהנינו ממומנטום חיובי וצפינו שנסיים את שנת 2014 עם גידול של 15% בלינות התיירים מחו"ל, כשהמשמעות היא למעלה מ- 11.3 מיליון לינות תיירים.

בפועל, המציאות הכתה בנו, ובמחצית השנייה של השנה איבדנו כ- 2.1 מיליון תיירים. מאחר והפדיון הממוצע ללינת תייר הוא: 117 דולר, המשמעות היא שהפסדנו בפועל כ- 245 מיליון דולר, שהם כ-900 מיליון ש"ח (לפי שער דולר ממוצע במחצית השנייה השנה של 3.67 ₪).

עם זאת, אסור לשבת בחיבוק ידיים אל מול המשבר בתיירות. יש הרבה מה לעשות כעת, בין היתר: לתת תקציב מיוחד בעת הזאת לשיווק ולצאת בקמפיין אגרסיבי בחו"ל כדי להשיב את תנועת התיירות וגם לתת רשת ביטחון לגורמי התיירות ברוסיה". 

עוד הוסיף צוראל להתייחס לירידה הניכרת בכמות התיירים מרוסיה, המשפיעה הלכה למעשה על הענף בחודשים האחרונים. "בתי המלון בים המלח ובאילת הם הנפגעים הגדולים מהמשבר הכלכלי ברוסיה. בנינו תחזית לרבעון הראשון השנה (ינואר – מרץ), ואנו צופים שנארח 478 אלף לינות תיירים פחות מאשר ברבעון הראשון אשתקד, המבטאים ירידה של 20% בלינות התיירים. בתרגום לערכים כספיים, מדובר באובדן הכנסות של כ- 50 מיליון דולר, שהם כ- 195 מיליון ₪".


2014. שנה לא פשוטה עבור ענף המלונאות הישראלי

New layer...

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: