אא

בדרך לכנסת: מי יהיה שר התיירות הבא?

מי הם הפוליטיקאים הרצויים לדעת בכירי תעשיית המלונאות כשר או שרת התיירות הבאים ומה הנושא הראשון שעליהם לקדם בכנסת הקרובה. סקר בהשתתפות מאות מלונאים וגורמי תיירות מספק שמות מפתיעים ותובנות חדשות

| |

התאחדות המלונות מפרסמת הבוקר (ראשון) את תוצאותיו של סקר מיוחד בהשתתפות מאות מלונאים וגורמי תיירות לקראת מערכת הבחירות לכנסת בחודש הבא. הסקר שעמד בסימן שתי שאלות מרכזיות: זהות שר/ת התיירות הבא והנושא הראשון שכדאי שהשר/ה הבאים יקדמו, עורר מספר תובנות מעניינות ושמות מפתיעים.

בסקר נמצא שהתיירנים ישמחו לראות פוליטיקאית כשרת התיירות בממשלה הבאה. בין השמות שהוזכרו: ח"כ אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו), ח"כ יעל גרמן (יש עתיד), או את ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני). אפשרויות אחרות שהועלו: ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד) שנחשב ידיד תעשיית התיירות או אחד הפוליטיקאים החדשים, מייקל אורן (כולנו) או ינון מגל (הבית היהודי).

באשר לשאלת הנושא הראשון שעל השר/שרת התיירות הנכנס לקדם, ענו מרבית התיירים כי יש לקדם החלטת ממשלה המציבה את התיירות בסדר עדיפות לאומי גבוה.

"מדינת ישראל לא עושה כלום"

מחר (שני) תיפתח הועידה השנתית של התאחדות המלונות במלון קראון פלזה ירושלים. יממה לפני פתיחת הועידה, התכנסו ראשי ההתאחדות למסיבת עיתונאים מיוחדת, בה העבירו המלונאים מסר ברור למפלגות כי יש לחולל מפנה היסטורי ולקדם ישראל למעמד תיירות נחשק.

נשיא ההתאחדות, אלי גונן, התייחס להלך הרוח בענף בתקופה האחרונה ואמר: "החודשים האחרונים הם אמנם תקופת משבר בתיירות הנכנסת מאז "צוק איתן", המהומות בירושלים, האירועים בת"א, גינויי ישראל בעולם, אזהרות המסע והאירועים בצפון. עם זאת, אנחנו למודי ניסיון ויודעים שהכול נזיל והתמונה יכולה להשתנות תוך זמן קצר. די לראות את הצמיחה שהייתה בתיירות הנכנסת לישראל במחצית הראשונה של השנה הקודמת לפני "צוק איתן, כדי להבין את גודל הפוטנציאל".

עוד הוסיף גונן: "מדינת ישראל לצערי לא עושה כלום עד היום. למרות הכול, יש לנו ציפיות גבוהות לקראת הבחירות. המפלגות לא יכולות להכריז על תכניות חברתיות להוזלת הדיור ויוקר המחיה, בלי לטפל בהגדלת ההכנסה הלאומית ופרנסה לאנשים. אנו מצפים שבמו"מ הקואליציוני יילחמו המפלגות על תיק התיירות כדי לקדם ישראל למעמד TOURIST NATION".

לטענת גורמי המלונאות השונים ניתן לממש תוך מספר שנים פוטנציאל של 6.5 מיליון תיירים זרים בשנה. "זה מספר עם בסיס", סיפרו בהתאחדות. האם מדובר בנבואת אמת? רק העתיד יגיד.

צילומים: ניר ארונוב.


אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות (משמאל): "יש לנו ציפיות גבוהות לקראת הבחירות"

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: