אא

"הישראלים עשויים מחומר מיוחד – בוכים שאין להם ונוסעים הכי הרבה"

חג הפסח יחול מוקדם יותר השנה, מה שמאפשר לישראלים לתכנן כבר את חופשת החג. יצאנו לבדוק את המגמות המסתמנות אל מול בכירי עולם התיירות. איטליה, ספרד, צרפת, גרמניה, הולנד, ארה"ב ותאילנד בראש היעדים המבוקשים, לאן עוד יסעו הישראלים בחופשת הפסח?

|פראג |פראג

מי שמרגיש היטב את חג הפסח קרב ובא, הם אנשי חברות התיירות, משרדי השכרת הרכב והמלונאים.

כל אלה עובדים בימים האחרונים שעות נוספות כדי לתת מענה הולם לישראלים המתכננים את חופשת החג לקראת תחילת אפריל.

"הישראלים עשויים מחומר מיוחד – בוכים שאין להם ונוסעים הכי הרבה", אומר עפר כהן, סמנכ"ל השיווק של 'מגה פמילי' המתמחה בטיולי משפחות. "בטיולי המשפחות שלנו בולטות ההזמנות לראות את הולנד בפריחתה, כאשר הטיול יכול להיות משולב עם צרפת ובלגיה. בנוסף יש הזמנות לתאילנד ולחוף המזרחי בארה"ב". כהן מוסיף ומספר כי במגה משווקים השנה גם סדרות של טיולים קצרים בני 5 ימים להולנד, רומא, פריז ולונדון, הנותנים לעיתים הן מענה כלכלי והן הנאה מרובה יותר מיעד אחד.

 תאילנד

בחברת אופיר טורס, מעריכים כי השנה יצאו ישראלים רבים יותר לחו"ל בחופשת הפסח הקרובה, יהודה זפרני, משנה למנכ"ל אופיר טורס מציין כי :"היעד מספר 1 בפסח של הישראלים הוא ניו-יורק, באירופה היעדים הבולטים הם פריז, לונדון וברלין, כאשר בקפריסין ויוון תהיה תנועה חלשה יחסית. במזרח ימשיכו להוביל תאילנד וסין". לדברי זפרני, השנה יהיו נוסעים רבים יותר מאשתקד, כשלצד ירידת מחירים משמעותית של כ-15%, ישנה עלייה של 10% בתנועת הנוסעים. כמו כן ישנו גידול של 18% בהזמנות השייט והכרוזים היוקרתיים.

גם גיל סתיו, מנהל שיווק ומכירות בחברת 'ישראייר', נשמע אופטימי בכל מה שנוגע לכמות הישראלים שיצאו בפסח הקרוב. סתיו מעריך כי , פסח 2015, ייראה יותר טוב מבשנה שעברה, ומספר כי היעדים המפתיעים מעט השנה הם טיביליסי, בוקרשט ופראג, לצד ירידה ביעדים כמו בורגאס, בשל העובדה כי פסח השנה הינו מוקדם מהרגיל וכן ביעדים מסוימים יהיה קר יותר בתקופה הנ"ל. סתיו הוסיף , כי בקבוצת ישראייר מעריכים כי צפוי גם גידול בטיולים המאורגנים, בעיקר לאיטליה ורומניה. 'ישראייר' הוסיפה טיסה מיוחדת לפריז שלא הייתה בשנים קודמות, וזוכה לדבריו להיענות למרות המצב הביטחוני.  

 איטליה - אומבריה

"בפסח מכוונים בעיקר לדרום אירופה – יוון, איטליה, ספרד וצרפת, כשאין שינוי גדול לעומת השנה שעברה", אומר אופיר דנאי, מנכ"ל חברת 'אופרן' ו- 'WTC' : "העובדה שהחג חל קצת יותר מוקדם גורמת לזה שאיים כמו כרתים וקוס עדיין סגורים. לאחרונה שיווקנו את היעד האטרקטיבי החדש, קוסטה נברינו, שמתאים לכל עונה וגם לפסח כי שם פעילויות רבות נערכות במקומות סגורים ומקורים".

בשטיח המעופף מדווחים כי עד עתה קצב ההזמנות לפסח הנו נמוך מהמצופה, יאיר אשר מנהל השיווק  אמר לפספורט כי: "היעדים המבוקשים הנם: איטליה וברצלונה". 

דודי משה, המנהל המסחרי של 'אשת טורס' המשווקת השנה שורה של יעדים חדשים אומר כי: "היעדים החזקים הם בורגאס, זנזיבר, סיציליה ומלטה. בנוסף, ביחס לשנה שעברה יש יעדים חדשים לאיטליה, פירנצה, בארי ופולייה. מלבד זה יש כמובן ביקוש לאזורים קלאסיים באירופה - בודפשט, פראג, וינה ורומא".

עמי צוקר, מנכ"ל חברת השכרת הרכב אוטו-יורופ : "מלבד איטליה, גרמניה, יוון וספרד שממשיכים להיות יעדים מועדפים על הישראלים, יש כמובן את היעדים הנחשקים בארה"ב – ניו-יורק, פלורידה, לוס אנג'לס ולאס וגאס. בינתיים עוד אין תנועה ערה, אבל אני מעריך שבשבוע האחרון של פברואר ותחילת מרץ תתחיל התעוררות". 

ספרד- ברצלונה

בועז יעקובי, מנהל שיווק ומכירות ב'שלמה סיקסט", לעומת זאת מספר כבר כי: "יש תנועה יפה ומשמעותית בהזמנות לעומת השנה שעברה, בה היו לא מעט הזמנות ברגע האחרון. היעדים המובילים הם איטליה וגם צרפת, למרות המצב הביטחוני". ובינתיים בארצנו הקטנטונת, ההסתערות המקומית היא כמובן על אילת וים המלח.

ומה עם תיירות הפנים? ראובן אלקס, מנכ"ל רשת מלונות 'פתאל': "בגדול בפסח הכל מלא לבסוף, כרגע הביקושים הם בעיקר בתל אביב, אילת וים המלח, אבל עם זאת הביקושים עדיין לא התחילו באמת והשוק מתנהל בעצלתיים".

 שי אסיה, משנה למנכ"ל קראון פלזה מספר "שגם השנה הישראלים נוהרים לאילת וים המלח, "אנחנו מצפים שיהיו תפוסות מלאות בחג בכל המלונות שלנו. גם המלון החדש שלנו בחיפה, Haifa Bay View, שנפתח לפני שבעו להרצה בעיצוב חדשני ובסגנון יוצא דופן, כבר עומד בתפוסות מעודדות ויפות לקראת פסח".

 

הולנד- אמסטרדם

 

ארה"ב- ניו יורק

 

גרמניה - היער השחור

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: