אא

מרתון ת״א הופסק בשל החום הכבד

מקצי המרתון, שנערכו הבוקר (יום ו') בתל אביב, הוזנקו משדרות רוקח ובהשתתפות למעלה מ-35 אלף רצים, כוחות מד"א בשיתוף עם רופאים ואחיות מבית החולים איכילוב העניקו במהלך המרוץ טיפול רפואי לכ- 90 מרצי המרתון וביניהם 2 גברים במצב קשה

|| ||

בשל עומס החום הכבד ששרר היום ברחבי ת״א, החליטו מארגנים בעצה משותפת עם מד׳א, להפסיק את ריצת המרתון, זאת עקב החשש לבריאות הרצים.

ההחלטה על הפסקת המרוץ התקבלה קצת לפני השעה 10:00 כאשר מזג האוויר שנמדד היה כ 28 מעלות, לדברי המארגנים רוב הרצים כבר סיימו את המרתון ואלו שהפסיקו את הריצה בעקבות ההחלטה היו הרצים האחרונים במרוץ.

המרתון שהחל בשעת הבוקר המוקדמות 05:45, ( למרות התרעות החזאים על החום הכבד שצפוי לשרור היום בתל אביב), החל בשעה שש בבוקר, והיה אמור להתיים בשעות הצהריים . למרתון הגיעו כ 35000 משתתפים מכל רחבי הארץ . המשטרה ועיריית תל אביב נערכו ונפרסו בדרכים הראשיות בתל אביב כבר משעות הבוקר אתמול וצירי צנועה מרכזיים הבוקר היו חסומים לתנועה. 

צילום דוברות מד'א

כוחות מד"א טיפול בכ-90 נפגעים אשר סבלו ממכות חום, התייבשויות, התעלפויות וחבלות קלות. מתוכם פונו 24 נפגעים בדרגות פגיעה שונות לבתי החולים איכילוב, תל השומר, וולפסון ובילינסון. בין הנפגעים, 2 גברים במצב קשה עקב בעיות לבביות ומכת חום אשר טופלו במקום על ידי צוותי מד"א ופונו לבית החולים איכילוב. 4 נפגעים באורח בינוני שסבלו ממכות חום פונו לבתי החולים איכילוב, בילינסון ותל השומר, ו-18 נפגעים במצב קל שסבלו מחבלות קלות והתייבשות פונו לבתי החולים איכילוב, תל השומר, וולפסון ובילינסון. 66 רצים נוספים שנפגעו באופן קל טופלו בשטח ובאוהלי המרפאה ע"י צוותי מד"א ולא נזקקו לפינוי להמשך טיפול בבתי החולים.

הפאראמדיקים של מד"א הילה נוימן ואודי גלבשטיין אשר טיפלו במקום באחד מהפצועים במצב קשה:

"כ-200 מטר לפני קו הסיום של המקצה ל-10 ק"מ, הזעיקו אותנו אנשים לגבר בשנות העשרים שהתמוטט במקום. הגבר היה מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק, התחלנו מיד בפעולות החייאה תוך שאנחנו מפנים אותו על אלונקה לאוהל הטיפול נמרץ של מד"א שהיה במקום. המשכנו בפעולות החייאה מתקדמות בתוך האוהל עד שהחזרנו את הדופק וההכרה לנפגע. מיד לאחר מכן פינינו אותו לבית החולים איכילוב כשהוא מורדם ומונשם".

 כוחות גדולים של מד"א, בפיקודו של מנהל מרחב דן במד"א מגן יוסי כהן, היו פרושים מבעוד מועד לכל אורך מסלולי הריצה. הכוחות נעו לצד המסלולים, והעניקו סיוע רפואי לכל מי שחש ברע. בין היתר, רכבו לצד הרצים פאראמדיקים וחובשים על אופנועי מד"א ואילו עשרות אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ ליוו את המקצים השונים. על מנת להקל על הרצים ולהגיע במהירות המרבית לכל נפגע פיזר מד"א גם חוליות רגליות של חובשים ופרמדיקים, וכן יחידות רכובות על סאגווים ורכינוע T3 מיוחדים של מד"א שנעו בין הרצים ולאורך המסלול.

 לצד עשרות החובשים והפרמדיקים של מד"א שהעניקו טיפולים רפואיים באוהל המרפאה, נטלו חלק זו השנה השביעית גם רופאים ואחיות מהמחלקה לרפואה דחופה (מיון) של בית החולים איכילוב בראשותו של פרופ' פיני הלפרין שנכח במקום והעניק טיפול רפואי מתקדם לנפגעים.

 צילום דוברות מד'א

 מנהל מרחב דן במד"א מגן יוסי כהן, סיפר:"גם השנה נערכנו משעות הבוקר המוקדמות ונפרסנו בכל שטח המרתון והמסלולים. שני הנפגעים שסבלו ממכת חום משמעותית ומבעיות לבביות פונו לבתי החולים לאחר טיפול רפואי מתקדם שכלל הרדמה והנשמה ובנוסף פונו נפגעים הן ממכת חום בינונית והן שהתעלפו או סבלו מחבלות יבשות, מחולשה או מהתייבשות. סה"כ ההכנות הוכיחו את עצמן, אוהל המרפאה והעבודה המשותפת של מד"א ושל צוותי חדר המיון של ביה"ח איכילוב, שעובדים יחד כבר 7 שנים, הראתה שניתן לעשות את זה בצורה יעילה ומסודרת.".

 בשל ההחלטה על הפסקת המרתון נפתחו צירי התנועה העיקריים בעיר תל אביב שנסגרו כבר לפנות בוקר היום. כזכור, במרתון תל אביב לפני כשנתיים, נפטר אדם אחד במהלך המרוץ, ובעקבות הארועים אז הוקמה ועדת בדיקה שקבעה בין היתר שבכל מצב של טמפרטורה של מעל 28 מעלות יבוטל כל ארוע ספורט המוני. 

צילום דוברות מד'א 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: