האם יכול הדייל ב"טיסת השוקולד" לתבוע את הנוסעים שהתפרעו?
עו"ד שלומי וינברג: "די בנוכחות אדם אחד לפחות נוסף לתובע ולניתבע באירוע שמקים עילה לתביעת לשון הרע, כדי לתבוע פיצוי, שעשוי להגיע ל-50,000 ₪, ללא הוכחת נזק"
כולנו ראינו את המחזה של הנוסעים בטיסת ישראייר לוורנה, שהשתוללו ותקפו מילולית וכמעט פגעו פיזית בדייל ישראייר, בסרטון שהופץ בכל אמצעי התקשורת ובאינטרנט.
רבים תהו ועדיין תוהים מדוע ישראייר או אפילו הדייל אישית לא תבעו את הנוסעים שהשתוללו.
מסתבר שיש תקדימים לאירוע דומה, בו העליב נוסע דיילת בטיסה בכינויים וגידופים, ואף נענש וניקנס .
במקרה של דייל ישראייר באותה טיסה, אין ספק שהעובדות, לפחות לכאורה כפי שניתן לראות בסרטון, מאפשרים הגשת תביעת דיבה כנגד אותם נוסעים שהתפרעו והעליבו אישית את הדייל.
כדאי לזכור את תנאי הסף בנוגע לתביעות דיבה, מסביר עו"ד שלומי וינברג: "די בנוכחות אדם אחד לפחות נוסף לתובע ולניתבע באירוע שמקים עילה לתביעת לשון הרע, כדי לתבוע פיצוי, שעשוי להגיע ל-50,000 ₪, ללא הוכחת נזק. ודי ב- 2 אנשים ויותר שהיו עדים בנוסף לניפגע, כדי לפעול גם במישור הפלילי כנגד אותו אדם שמוציא דיבה".
חוקי התעופה בארץ ובעולם מאפשרים להעניש נוסע מתפרע בעונשי מאסר שבין שנה ל- 5 שנות מאסר, בנוסף לקנסות שיכול לפסוק בית המשפט, ולהליך אזרחי כמו הגשת תביעת דיבה ו/או נזיקין .