אא

תערוכה חדשה בנתב"ג: "ישראל היפה בירוק"

לאורך השנה הקרובה תוצג תערוכת צילומים ייחודית, המתעדת את מגוון צמחי ופרחי ארץ ישראל בדרך אל אולם היוצאים בנתב"ג

||| |||

תערוכת צילומי טבע חדשה, "ישראל יפה בירוק", מוצגת באולם המרכזי של טרמינל 3 בנמל התעופה בן גוריון. התערוכה, המתקיימת ביוזמת ובהפקת "המועצה לישראל יפה", ובשיתוף פעולה עם 'רשות שדות התעופה', תוצג במשך שנה על גבי קיר באורך של יותר מ-150 מטר שילווה למעלה מ-15 מיליון איש, בירידה מביקורת הגבולות בדרכם לחנויות הדיוטי פרי ולטיסותיהם אל מחוץ לישראל.

התערוכה מוקדשת כולה לטבע הישראלי, וכוללת 47 צילומי צמחייה אמנותיים מרהיבים, שנבחרו בקפידה על ידי מומחי בוטניקה מישראל והועמדו על ידי צוות אוצרות. הצילומים מציגים את מגוון הצמחים והפרחים הגדלים בארץ ויוצרים את נופיה לאורך עונות השנה. בין הצמחים מוצגים הרקפת המצויה - הפרח הלאומי של ישראל, מקור חסידה גדול - בעל הפרחים הגדולים הכחולים, הכרכום הצהבהב הנדיר והמוגן מצפון הארץ, ועוד רבים שגם משולבים ברקע נופי אופייני. 

ברקן סורי - איילת נויפלד

לדברי אשל סגל, מנכ"ל המועצה לישראל יפה, "התערוכה לוקחת את הנוסעים למסע בין מגוון הצבעים ומרקמי הנוף להם אחראיים צמחי ישראל. הקונספט של התערוכה בנוי סביב מה שמתברר כקיבוץ גלויות של הצמחייה בישראל; כאן נפגשים צמחים ממוצא שונה, מיבשות שונות ומאקלים שונה, ויוצרים את נופיה האופייניים של ישראל, מה שמזכיר מאד את כור ההיתוך של הנוף האנושי כאן".  

לדברי תא"ל (מיל') שמואל זכאי, מנהל נמל התעופה בן גוריון, "מדובר בפרויקט ייחודי כחלק משרות לציבור הנוסעים בזכותו אנו מאפשרים לתיירים ואזרחי ישראל להיחשף ליופייה של הארץ ולהישגיה בתחומים שונים".

התערוכה נבנתה במשך שלושה ימים, במהלכה נתלו צילומי-הענק, שגובהם מטר וחצי ואורכם נע בין 2 ל-3 מטר, על חבלי ברזל מיוחדים, לאורך קיר הירידה לדיוטי-פרי. הצילומים, המלווים בהסבר פרטני לכל תמונה ומקטע, מספרים את סיפור נופי ישראל לנוסעים בדרכם ליציאה מן הארץ ומלווים אותן עם מגוון הנופים ואזורי האקלים המיוחד לה. התערוכות הקודמות בנתב"ג היו של כרזות יום העצמאות מאז קום המדינה (2012), השגי ספורטאי ישראל (2013) ו-100 שנות תעופה אזרחית (2014) אשר הועברה לתצוגה באולם הנכנסים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: