ערוץ הפצה ישיר: לא זול יותר
כך קובע מחקר חדש שהזמינו האיגוד האירופאי של התאחדויות סוכני הנסיעות וההתאחדות האירופאית לטכנולוגיה ושירותי תיירות, המפריך את טענות חברות התעופה בדבר מעבר להפצה ישירה מטעמי חסכון
צילום: 123rf
הפצה ישירה: זול או יקר? מחקר חדש מפריך את טענות חברות התעופה לפיהן ערוץ הפצה ישיר, אינו זול יותר. המחקר, שנערך על ידי חברת המחקר הבריטית infrata, הוזמן על ידי שני איגודים אירופאים: ה- ETTSA - European Travel Technology Services Association (ההתאחדות האירופית לטכנולוגיה ושירותי תיירות); וה- ECTAA - European Travel Agents and Tour Operators Association (האיגוד האירופי של התאחדויות סוכני הנסיעות). על פי המחקר, חברות תעופה מתעלמות בחישוביהן מהוצאות הקשורות באופן מובהק להפצה הישירה, כגון פרסום ושיווק (כולל הקלקות במנועי החיפוש), פיתוח טכנולוגיה, שירות לקוחות ועלויות נלוות. חישוב אמיתי חושף, כי מכירה ישירה לא רק שאינה מצמצמת, אלא אף מגדילה את ההוצאות של חברות תעופה. בדיקת עלויות העלתה, כי עבור חברות תעופה מכירה ישירה כרוכה בהוצאה נוספת של 11% לכל הזמנה. כך גם בחברות תעופה אזוריות המפעילות קווים עבור חברות תעופה אחרות, בהן מתבטא גידול של 4% לכל קטע טיסה בהזמנה. בקבוצות תעופה גדולות, מסתמן חיסכון פוטנציאלי זניח של פחות מ-1% בהוצאות להזמנה. המחקר, שקישור לדבר פרסומו יזמה היום התאחדות סוכני הנסיעות ויועצי התיירות הישראלית, מסכם: הכדאיות לחברות התעופה במכירה דרך סוכני נסיעות זהה לזו של מכירה ישירה. נוכח ממצא כלכלי זה מסיק המחקר, כי אימוץ האסטרטגיה של מכירה ישירה והרחבתה, מאפשר לחברות תעופה שליטה בנושא שקיפות המידע ללקוח, אשר הופך ל"שבוי" וחושף אותו לשינוי בתנאים ועלייה במחירים, ובאופן ברור מצמצם את גישת הלקוחות לערוצי הזמנה עצמאיים וניטראליים, דוגמת פלטפורמות ההפצה הגלובליות (GDS) המשמשות את סוכני הנסיעות ומציגות מגוון עשיר במיוחד של טיסות ואפשרויות הרכבה של טיסה המתאימה בדיוק לצרכי הלקוח.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}