אא

אם שותים, כן טסים

אז נכון שההמלצה היא לצרוך פחות אלכוהול ויותר מים בגובה 30 אלף רגל, אבל יין זה כיף וגם עוזר להירדם בטיסה. יאיר היידו, אושיית היין של אל על: "יינות פירותיים עובדים יותר טוב בגובה". לא לשמור נגיעה

|| ||
כשאנחנו שותים יין אפשר לאהוב או לשנוא, אבל אי אפשר להישאר אדישים. היין בריא, טעים, רומנטי, ארומטי, עפיץ, מלא גוף, בעל סיומת, יבש, חצי יבש, מתוק ומונחים נוספים שנחמד להכיר כששותים, על קרקע יציבה או באוויר בטיסות. רעש לבן, לחות נמוכה ולחץ אוויר – כל אלה משפיעים מאוד על החושים שלנו. האוויר בתא הנוסעים בגובה השיוט, יבש אפילו יותר במדבריות. כל כך יבש עד שהוא פוגע בחוש הריח והטעם. החמצן הדל והאוויר היבש במטוס לא עושים טוב לבלוטות הטעם שלנו. מה שטעים לנו על הקרקע, לא בהכרח יהיה טעים לנו באוויר. ובמיוחד, יינות צעירים אדומים שנוטים לייבש לנו את החך, ובאוויר מרגישים את זה הרבה יותר. היובש של היינות בא מחומר אורגני מר המצוי בקליפות הענב, בחרצנים בחביות עץ אלון ומכונה טאנין Tannin)). ומשפיע על החמיצות שיש ביין. כמות הטאנינים ביין משפיעה על עפיצות היין – אותה תחושת יובש בפה, צריבה בלשון באזור החניכיים והשיניים הקדמיות כמו תחושה של אכילת פרי בוסר. ביין אדום חזק יבש, הנמצא בחביות עץ אלון זמן ארוך, הטאנינים חזקים, העפיצות גבוהה ובאוויר הכל מורגש יותר. יאיר היידו, איש התרבות והיין של אל על, טועם מאות יינות בטעימה עיוורת בעזרת פאנל טועמים (שגם לי היה הכבוד להיות אחד מהם אשתקד) מתוכם נבחרים היינות שיוגשו במחלקות היוקרה של אל על. "היינות שעובדים הכי טוב בגובה הם יינות פירותיים יותר ולא טאניניים או חמוציים". לדבריו, יינות פירותיים ובשלים עובדים מצוין והרבה פעמים, הוא מגלה, דווקא יינות שהוא פחות אוהב על הקרקע הופכים להיות מועדפים עליו באוויר. תפריט היינות של אל על הוא על טהרת היין הישראלי ומלווה בהסברים מנומקים. אפשר למצוא בו יינות לבנים ואדומים, צעירים וצעירים פחות ויין מבעבע מיקבים גדולים לצד יקבי בוטיק, יינות איכותיים, כאלה שיתאימו לתנאי הטיסה בהסברים מנומקים. לא צריך להיות יינן או איש מקצוע, כשתלגמו בטיסה יין שאתם אוהבים על הקרקע - תרגישו בהבדל. היין יותר עפיץ ויותר חמוץ. לחיים.

לא רק יין

חברות תעופה מתחילות לקחת ברצינות את השפעת תנאי הטיסה על משקאות אלכוהוליים, ובהקשר זה יש תחרות גדולה על חווית הלקוח. בניסוי שתיית בירות בגובה של כ-30 אלף רגל הגיעו למסקנה שמורגשים טעמים חזקים של מרירות יותר מהרגיל, והבירה הייתה מוקצפת יותר בגלל ההבדלים בלחץ האוויר. מחקרים אחרים גילו שרעשי הרקע במטוסים מדכאים את הטעם המתוק והמלוח ושהרגישות למזונות מלוחים ומתוקים יורדת בטיסות ב-30% בהשוואה על הקרקע.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםכלליPassport Review

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: