אא

חייק: "הפסיקו את הוויכוחים. מלונות ישמחו להעסיק אלפי פליטים"

פליק פלאק לאחור. אין דרך אחרת להגדיר את שארע אתמול (ב') בסוגיית מבקשי המקלט. בצהריים רה"מ הודיע על גירוש של כ-16 אלף פליטים ובערב על ביטול הגירוש. בין לבין, טרם ההתקפלות, אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות, הזכיר שמלונות ישמחו להעסיק אלפי פליטים

אמיר חייק. צילום: חן גלילי אמיר חייק. צילום: חן גלילי
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע במסיבת עיתונאים מתוקשרת שכינס בשעות הצהריים על ביטול תכנית הגירוש של רבבות מבקשי מקלט בישראל. נתניהו הודיע כי ישראל הגיעה להסכם הבנות עם נציבות האו"ם לפליטים לפיו הנציבות תפעל ליציאה של 16,250 מבקשי המקלט למדינות מערביות מתקדמות כמו קנדה, גרמניה ואיטליה. ואילו מדינת ישראל תסדיר את מעמדם של הפליטים שיישארו בישראל, כתושבים ארעיים. "הגענו להסכם שעל כל אחד שיוצא, אחד יישאר", הכריז נתניהו. שעות ספורות לאחר ההכרזה כאמור, נתניהו התקפל בעקבות הביקורת הפוליטית והציבורית הנוקבת שספג. "אני קשוב אליכם ומשעה את יישום ההסכם", אמר אמש.
בין לבין, טרם ההתקפלות, אמר אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות, לפספורטניוז: "ענף המלונות משווע לעובדים בתחום הניקיון. חסרים אלפים. האישור של 1,000 עובדים זרים  ועוד 1,000 עובדים פלשתינאים, זהו פלסתר ולא מהווה פתרון. המלונות יודעים לקלוט ולהעסיק את אותם עובדים בכל רחבי הארץ, ים המלח, ת"א ושאר האזורים בהם חסרים עובדים. נדע איך להתעסק באתגר הזה, כאשר יהיה אפשר לקלוט את אותם עובדים בכל הארץ עם פיזור".עוד אמר חייק כי בכוונתו לפנות היום (ג') בכתב לאותם שרי ממשלה המטפלים בסוגיית מבקשי המקלט כדי שיהיה אפשר להתחיל לפעול לקליטתם בענף המלונאות ולפתור את המחסור החמור בידיים עובדות.
בדף הפייסבוק שלו הוסיף וכתב חייק: "הפסיקו את הוויכוחים. מלונות ישראל ישמחו לקלוט ולהעסיק אלפים מהפליטים בכל אזור בארץ". לדברי חייק, מי שיש לו מחסור ענק בעובדים אלו מלונות ישראל, שכזכור הממשלה אישרה לא מכבר להביא 1,000 עובדים זרים בנוסף לעוד 1,000 פלשתינאים. אך במלונות יש מחסור כולל של אלפי עובדים.
 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםכללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: