המיתוג החדש של 'רימון טיולים'
אחרי 45 שנה החברה מציגה 'רימון' חדש. שחר בן מנחם, מנכ"ל החברה: "רימון עוברת בשנים האחרונות תהליך של התחדשות". מאחורי הקלעים של הלוגו החדש
אחרי 45 שנה 'רימון טיולים' מציגה 'רימון' חדש|שחר בן מנחם
שחר בן מנחם התרגשות גדולה שוררת בימים אלה במשרדי רימון טיולים. אחת החברות הוותיקות, היציבות והטובות בשוק הטיולים המאורגנים עוברת מהפך. החברה עוברת למשרדים חדשים ומרווחים יותר, עקב הגידול במספר העובדים, שילבה מערכת עבודה חדשה, והשיא - החלפת הלוגו הוותיק של החברה, הרימון המפורסם, שליווה את החברה ב-45 השנים האחרונות. את כל ההליך מוביל המנכ"ל, שחר בן מנחם, שקיבל את שרביט הניהול מאביו יקי, ומאז מוביל את החברה במקצוענות עניינית תוך התאמה לרוח הזמן ולשינויים המתבקשים. במרוצת החודשים האחרונים בן מנחם הצעיר עמל לא מעט כדי שכול השינויים והחידושים ייצאו אל הפועל בצורה הטובה ביותר: העברת המשרדים, הטמעת המערכת החדשה, העלאת אתר חדש, החלפת הלוגו - הליך מורכב ולא קל. חברה, שרצה עשרות שנים עם אותו לוגו, שכל סוכן נסיעות מכיר, וכן רבבות המטיילים, שיצאו בעשרות השנים האחרונות לטיולים של החברה בכל רחבי העולם. ההחלטה לבצע מהפך, להחליף את הלוגו, לבחור סמל חדש, אולי צעיר ודינמי יותר, בהחלט הליך לא פשוט כלל וכלל. על תהליך החלפת הלוגו בן מנחם מספר: "אחרי 45 שנה, התהליך הזה ערך כ-3-4 שנים, כי נראה שהלוגו הישן לא מתאים לעידן הדיגיטלי. אנחנו לא החברה הראשונה שמחליפה לוגו. החלטנו לעשות מתיחת פנים וגם לוגו חדש. רימון עוברת בשנים האחרונות התחדשות בכל הרמות: בפנים, בצורה שהחברה בנויה, פועלת, במערכות שלה, השיווק, הפרסום, עוברים משרדים. זהו תהליך מתמשך, שמטרתו לעדכן ולקחת את החברה קדימה. החלפת הלוגו היא אחד הביטויים לכך. לשדר לשוק: התחדשנו. זה בהחלט שינוי מהותי". אביך, יקי, אומנם העביר לך את שרביט הניהול, אך האם הוא נתן את ברכת הדרך להחלפת הלוגו? "זו בדיוק הסיבה, שהתהליך נמשך יותר משלוש שנים. התגובה הראשונה של יקי הייתה: "על גופתי המתה", אבל אנחנו המשכנו בתהליך. הצגתי לו לוגואים ואופציות שונות, ועם הזמן הוא התרכך". כמה לוגואים ראיתם לפני שבחרתם את הלוגו החדש? "מעל 10" . ראית שקשה ליקי לקבל את השינוי? "בוודאי. הוא חי יותר מארבעים שנה עם הלוגו הזה. לשנות זה קשה. הוא גם הפנים את זה. שמרנו בלוגו החדש על הלוגיקה של הלוגו הקודם. עדיין הלוגו אומר אותו דבר. לזכותו של יקי ייאמר, שכאשר הוא שחרר את החברה, הוא לא נשאר כדי להתערב. הוא גם לא רוצה בכך. לפעמים אני כן רוצה שהוא יהיה מעורב, אך הוא לא רוצה. מבחינתו הוא סיים". על הלוגו הנבחר מספר שחר, כי כאשר הביא מספר אופציות של לוגואים להראות למשפחה, "הדור הצעיר ישר תמך. הדור המבוגר פחות, ובסוף כולם הסכימו עליו". אתה גדלת כילד על הלוגו הישן. מה מסמל הלוגו החדש? "הלוגו החדש משדר את הסימבול של רימון. מגוון עצום שהחברה מביאה ללקוחות, עולם ומלואו. הרימון בלוגו הישן מסמל שפע וריבוי, וזה נשמר גם בלוגו החדש בהתייחסות הרבה יותר מודרנית ועכשווית. הערך שרימון חרטה על דגלה בשנים האחרונות הוא ערך של פינוק. הנוסעים בטיולים מאורגנים רוצים שיפנקו אותם, יארגנו להם, ידאגו להם. בכל תהליכי התכנון והשירות בחברה הערך של פינוק הופך יותר מרכזי, וגם הלוגו מבטא זאת במידה מסוימת". עם כל השינויים, לאן פני רימון ? "זו שנה מאוד מאתגרת. החלפת לוגו, משרדים חדשים, מערכת חדשה. מקווים לעונה טובה, להמשיך להתפתח, לצמוח ולהוביל". התחרות בענף גוברת, אבל אתם ממשיכים להיות נאמנים לסוכנים. כיצד זה משמר את הייחודיות שלכם? "האיכות והמקצוענות. בסוף עושים פה רק טיולים מאורגנים טובים, אותם אנחנו יודעים לעשות. הקהל מבין את זה. לפעמים יותר קל להסביר ללקוח על הבדל של 300 דולר בין טיולים מאשר הבדל של 30-50 דולר. אנחנו לא מתפשרים על האיכות, ומפסידים קהל גדול שמחפש מחיר. זו רימון. התחילו להספיד את הסוכנים מוקדם מדי. הם עדיין גורם חשוב. אומנם השוק עובר שינויים מבניים, אבל הם גורם חשוב בתהליך קניית טיולים מאורגנים. הפעילות עם הסוכנים חשובה לנו מאוד. המומחיות שלנו טיולים מאורגנים. אנחנו קשובים לשוק, עושים מחקרים כמותיים ואיכותיים, מנסים לזהות מגמות, צרכים וטעמים משתנים של הלקוחות". הייתה לכם מחשבה להתחיל בשיווק ישיר? "גם אם לא רוצים להתחיל שיווק, יש לקוחות הפונים דרך האתר. עברה התקופה שזורקים הזמנות מהמשרד לסוכנים, אבל אנחנו שומרים בקנאות לא להוריד מחיר מתוך עמלת סוכן. לא מוריד אף לא דולר אחד. לקוחות לא יקבלו אצלנו מחיר יותר זול מאשר אצל הסוכנים. להביא לקוח ישיר עולה לא פחות מאשר דרך הסוכנים". מה היתרונות של רימון טיולים? "היתרון באיכות המוצר וברוח של החברה. יש חברות, שאין להן בעיה לדחוס כמה שיותר לתוך הטיול, כאשר יש גם חברות הסוחבות את המחיר כלפי מטה וזה על חשבון חלקים או שירותים בטיול. אצלנו ערך הפינוק הוא שחשוב, עם הרבה חוויות. זו לא טירונות. זה טיול. נותנים מלון יותר טוב, צ'ופרים קטנים. זו הרוח של החברה. כשסוכן רושם לטיול מאורגן של רימון, הוא יודע שהוא יכול לישון טוב, כי הלקוח יחזור מרוצה". מה השתנה מבחינת מגמות הטיולים והיעדים? "הביקוש ליעדים נשאר אותו ביקוש. הטיולים עם השנים הופכים לקצרים יותר. טיולים לאירופה שפעם היו ל-14 יום, ירדו כיום ל-7-8 ימים". האם לפעמים אתה נתקל בסיטואציה וחושב, איך אבא שלך היה נוהג? "ברור. גדלתי לידו. בסופו של דבר, אני הבן שלו". מה לקחת ממנו? במה אתה שונה? "לקחתי ממנו הרבה דברים. למשל, להיות הוגן עם העובדים ועם הלקוחות, גם אם לפעמים זה פוגע בנו. למשל, נושא דמי ביטול. יש חברות קשוחות, שלא מוותרות והולכת עם החוק, ואנחנו לרוב לא כאלה. יקי, תמיד היה אומר: "אין ברכה בדמי ביטול אם מישהו חלה או נפטר במשפחה. הגינות אולי לא טובה לעסקים או לחברה, אבל אני לפחות ישן טוב בלילה". בשונה ממנו. אני יותר פתוח לשינויים, מתייעץ הרבה. בסופו של דבר, אני אוהב לשמוע את כל הדעות ולהחליט מה הדעה הטובה והנכונה. מקווה שברוב הפעמים אני עושה בחירה נכונה". איך אתה רוצה לראות את רימון? "חברה צעירה, אנרגטית, משתנה, מתחדשת, מובילה, לא נגררת. האתר החדש, שאנחנו משיקים, יהיה אתר מרוכז עם הרבה מאוד חומר, יותר נוח לשימוש, ידידותי. יהיה אפשר ליצור בו אזור אישי, יהיה אפשר לנהל בו טיולים עם פעילות. יש חשיבה עמוקה מאוד על עתיד הענף. אנחנו בוחנים מגמות צרכניות בארץ ובעולם, מגמות אחרות שמשפיעות על הענף, ומיישמים חשיבה יצירתית. חשוב לדעת להשתנות, לא להיות מקובע. נכנסנו גם לתחום הקרוזים המאורגנים במסגרת המותג 'רימון קרוז'. המטרה להביא יתרונות של הטיולים המאורגנים לעולם הקרוזים".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}