אא

'נורוויג'ן אייר' על המדף ב"מחיר הנכון"

חברת התעופה הסקנדינבית, שהוכתרה כ'חברת הלואו-קוסט הטובה ביותר לטיסות ארוכות טווח', סיימה את שנת 2017 בהפסד של 31 מיליון אירו ובירידה משמעותית בערך המניות, מוצעת למכירה. הצעות הרכש הראשוניות של קבוצת IAG נדחו

Shutterstock Shutterstock
SkyTrax, חברת הדירוג התעופתי, הכתירה את 'נורוויג'ן אייר שאטל' 3 שנים ברציפות בתואר 'חברת הלואו-קוסט הטובה ביותר לטיסות ארוכות טווח'. ואכן, החברה הסקנדינבית, שנמל הבית שלה באוסלו,  פיתחה מאד את פעילותה בשנים האחרונות והיום היא מפעילה טיסות בין אירופה, דרך בריטניה בעיקר, ל-11 יעדים בארצות הברית, לבואנוס איירס ולסינגפור, וזאת בנוסף לרשת הנתיבים הענפה שלה בתוך אירופה. לא מכבר הכריז מנכ"ל נורוויג'ן, ביורן קיוס, על הפעלת טיסה יומית שלישית בחורף הקרוב בין לונדון לניו יורק ועל הכוונה להרחיב את הפעילות לאפריקה ולמזרח התיכון. יחד עם זאת, הוא דיווח על אכזבה מהתוצאות הפיננסיות של החברה, שהפסידה בשנת 2017 כ-31 מיליון אירו, לעומת רווח של 116 מיליון אירו בשנת 2016, וגם הצפי לשנה הנוכחית אינו מבשר טובות. בשנה שעברה החברה שילבה בצי 32 מטוסים חדשים, הכולל היום יותר מ-60 מטוסים, מדגם 737-800, 737 max ודרימליינר 787, ונוסף על הוצאות הרכש נפגעה גם מעליית מחירי הדלק, וכתוצאה ישירה מן ההפסדים מניות החברה צנחו ביותר מ-30 אחוז. זה מכבר ביטא מנכ"ל החברה את הרצון של מועצת המנהלים למכור אותה "במחיר הנכון", והחברה הראשונה שהביעה עניין היא קבוצת התעופה IAG, חברת האם של בריטיש איירווייס, איבריה, אייר לינגוס, Level ו-Vueling. IAG רכשה בחודש שעבר 4.6% ממניות נורוויג'ן, ולאחרונה הגישה שתי הצעות ראשוניות לרכישת 100% של נורוויג'ן. לקבוצת IAG, שבסיס הפעילות המרכזי שלה בבריטניה, אינטרס טבעי ברור להשתלטות על נורוויג'ן, שהיא למעשה חברת הלואו-קוסט הבריטית הראשונה, שהחלה לפני 4 שנים להפעיל טיסות ארוכות טווח לארצות הברית. כמו כן, מדי שנה מטיסה נורוויג'ן 5.8 מיליון נוסעים בריטים מנמלי התעופה בבריטניה – גטוויק, אדינבורו ומנצ'סטר – ל-50 יעדים ברחבי העולם. רק מנמל גטוויק, נמל בית מרכזי של קבוצת IAG, מטיסה נורוויג'ן 4.6 מיליון נוסעים מדי שנה, ויותר מ-1,000 מעובדי צוות האוויר שלה הם בריטים. יתר על כן, התוצאות הפיננסיות המעולות של IAG הובילו אותה להצעות הרכש. הרווח התפעולי של הקבוצה בשלושת החודשים הראשונים של 2018 עמד על 280 מיליון אירו, לעומת 160 מיליון אירו בתקופה המקבילה אשתקד, והרווח לפני מס הסתכם ב-246 מיליון אירו. הסכומים, שהציעה IAG תמורת השתלטות מלאה על נורוויג'ן, נותרו חסויים, אך לטענת נורוויג'ן, שתי הצעותיה השונות של קבוצת IAG נדחו ע"י מועצת המנהלים של החברה, כיוון שהיו נמוכות מדי ולא ענו על הערכת השווי המציאותית של החברה ונכסיה. ביורן קיוס ציין שהחברה קיבלה גם "הצעות רציניות" של קבוצות תעופה אחרות, אך נראה שקבוצת IAG לא אמרה את המילה האחרונה, והיא בהחלט עשויה לשפר את הצעת הרכש.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםחדשות עולמיותכללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: