לא הכל זוהר במטוס החלומות
בתקופה העמוסה במיוחד של חגי סוף השנה נאלצות חברות תעופה בינלאומיות לקרקע חלק ממטוסי הדרימליינר 787-900 שלהן עקב תקלות במנוע
מחלקת תיירים במטוס הדרימליינר
בשבוע האחרון נאלצה חברת אייר ניו זילנד להחזיר שתי טיסות במטוסי 787-900, בדרכן לטוקיו ולבואנוס איירס, זמן קצר לאחר ההמראה עקב "אינדיקציה לתקלות" ובעקבות עדויות נוסעים על רעשים מוזרים מכיוון המנוע ותחושה של רעידות חמורות. דובר החברה ציין כי בטיסה לטוקיו "נגרם נזק למנוע עקב חלק שהתרופף והיטלטל בתוך המנוע", והחברה בודקת את התקלות. נוסף לשני המטוסים המושבתים החליטה אייר ניו זילנד לקרקע 2 מטוסי 787-900 נוספים והיא צפויה לבטל ולעכב לא מעט טיסות בשבועות הקרובים. החברה הניו זילנדית היא לא היחידה החווה בעיות במנועי הדרימליינר. בריטיש איירווייס נאלצה לבטל טיסה מהית'רו לדוחא עקב ביקורת כוללת על מנועי מטוסי הדרימליינר שלה, כשהודיעה שמנועי המטוסים זקוקים לבדיקות ולטיפולים תכופים ומדוקדקים. "כמו חברות אחרות ברחבי העולם, אנחנו מבצעים בדיקות התרעה במנועי הרולס רויס טרנט 1000 המותקנים במטוסי ה-787 שלנו, עפ"י כללי התחזוקה ותוכנית השירות", ציין נציג החברה, והוסיף: "ועקב בדיקות אלה אנחנו חייבים לשנות את לוח הזמנים שלנו, להציע לנוסעים אלטרנטיבות או החזר כספי". הטיסה לדוחא בוטלה, למרות שהיא אמורה להתבצע ב-777, אך החברה נאלצה להעביר אותו לקו אחר במקום ה-787, שעבר בדיקת מנוע. בבריטיש, כאמור, מודעים זה מכבר לתקלות אפשריות ומשתדלים לנקוט אמצעי זהירות מקדימים בכל צי מטוסי ה-787. גם וירג'ין אטלנטיק נאלצה לבטל מספר טיסות לארצות הברית וקרקעה זמנית כמה ממטוסי ה-787 שלה כדי "להגן על הלקוחות". דלתא איירליינס, לה שותפות חלקית בוירג'ין אטלנטיק, נחלצה לעזרתה וביצעה עבורה מספר טיסות לאטלנטה ולניו יורק. לדברי העיתון 'אינדפנדנט', וירג'ין אטלנטיק מתכננת, עקב הבעיות של הדרימליינר, לרכוש בשנה הקרובה כמה מטוסים חדשים מדגם A330, שיסייעו לה להפעיל לוח טיסות מלא וסדיר. הבעיות של הדרימליינר עם מנועי רולס רויס החלו כבר לפני יותר משנה, כשבקיץ 2016 התפוצץ מנוע של מטוס ANA בעת שהתכונן להמראה. גם 787 של אייר אסיה נאלץ לשוב על עקבותיו בחודש אוגוסט שעבר עקב רעידות חמורות, ורולס רויס הודיעה לחברות התעופה, שיש להחליף חלקים של המנוע מוקדם מן הצפוי. התקלות האחרונות במנועי הרולס רויס גורמות דאגה במחלקת הדרימליינר של בואינג, שחוותה תקלות גם במנועי ג'נרל אלקטריק בתחילת 2016, כש-176 מטוסים של 30 חברות תעופה הושבתו עקב הצטברות קרח, שפגעה בפעולת המנוע.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}