אא

הסוד של סלובניה: "מעולם לא פיתחנו מוצרי תיירות המוניים"

כיצד הפכה מדינה כמעט אנונימית במרכז אירופה, ליעד מבוקש בקרב תיירים מכל העולם. מנכ"לית לשכת התיירות של סלובניה לפספורטניוז על סוד הקסם של המדינה הכי בטוחה, נקיה וירוקה באירופה: "מעולם לא קיבלנו כל כך הרבה תשומת לב ופרסום.... סלובניה היא מדינת בוטיק המספקת חוויית 5 כוכבים מלאה"

אגם בלד בסלובניה. צילום: לשכת התיירות של סלובניה אגם בלד בסלובניה. צילום: לשכת התיירות של סלובניה
בשנים האחרונות סלובניה, המכונה 'המדינה הירוקה באירופה', מצליחה לשבור את כל שיאי התיירות. אחת הסיבות לגידול המתמיד בהיקף התיירות הם התיירים הישראלים המגיעים אל המדינה וחוזרים מאוהבים. בקיץ ובחגים מופעלות 5 טיסות ישירות שבועיות למדינה וסיטונאים ישראלים מובילים משווקים חבילות אטרקטיביות לכל המשפחה. נפגשנו עם מיה פק, Maja Pak, מנכ"לית לשכת התיירות של סלובניה, כדי לשמוע ממקור ראשון על סוד הקסם, שהפך את סלובניה ממדינה כמעט אנונימית במרכז אירופה, ליעד מבוקש בקרב תיירים מכל העולם. איך הגעת לתפקיד הנוכחי שלך? "גדלתי באחד האזורים התיירותיים העתיקים והחשובים ביותר בסלובניה - Rogaška Slatina. ההחלטה לעבוד בתיירות הגיעה באופן טבעי. התחלתי את הקריירה שלי באתר הנופש של Rogaška Slatina, שם צברתי ניסיון יקר ערך בתחום התיירות. מאוחר יותר המשכתי את הקריירה שלי בתפקידים שונים בלשכת התיירות הסלובנית ומאז אוגוסט 2015 אני מכהנת כמנכ"לית. סדרי העדיפויות העיקריים שלי הם תיירות בת קיימא בדגש על שמירת הסביבה, בניית שותפויות עם בעלי עניין, התקדמות דיגיטלית וחדשנות". לשכת התיירות של סלובניה זכתה בפרסים רבים והפכה לאחת המובילות בעולם בתחומה. כיצד הגעתם להישגים אלה? "אנו שמחים כי השוק הבינלאומי מזהה אותנו כאחת המדינות המובילות בתחום פיתוח ושיווק התיירות. זה מוכיח כי הפעילות והמאמצים שלנו עד כה הם נכונים. הפעילויות העיקריות שלנו בתחום זה כוללות פיתוח תיירות בת קיימא באמצעות התוכנית הירוקה של התיירות הסלובנית; פיתוח מוצרי תיירות איכותיים, אותנטיים וחדשניים בעלי ערך מוסף גבוה; מאמצים להשגת הכנסות גבוהות יותר בתיירות ופנייה למבקרים בעלי כוח קנייה גבוה יותר. הקמנו גם צוות דיגיטלי חזק במטרה להשקיע הרבה בתחום זה". בשנים האחרונות ניכרת עלייה גדולה במספר המבקרים בסלובניה. מה, לדעתך, הן הסיבות העיקריות לכך? "סלובניה מעולם לא קיבלה כל כך הרבה תשומת לב ופרסום, כפי שקורה בשנים האחרונות. בשנה שעברה ציינו את השנה הרביעית ברציפות של מספר שיא בתיירות. תרומה גדולה לכך היו פרסים יוקרתיים, שקיבלנו בתעשיית התיירות ובדירוג של תיירות משמרת סביבה, אשר מיקמו את סלובניה בין המדינות הירוקות ביותר בעולם. ארצנו שוכנת בצומת של הרי האלפים, הים התיכון, המישור הפנוני והקארסט. זו הסיבה למגוון המדהים, שעושה אותה כל כך אטרקטיבית. מוצרי התיירות העיקריים של סלובניה קשורים כולם לטבע. היער שלנו הוא השלישי בגודלו באירופה עם נוף מגוון ומרהיב. במונחים של תיירות בת קיימא ומשמרת סביבה, בסלובניה יש התקדמות רבה. היתרון התחרותי העיקרי שלנו הוא שמעולם לא פיתחנו מוצרי תיירות המוניים, ובכך הצלחנו להציג מוצרים חדשניים עם ערך מוסף, המאפשרים חוויות של חמישה כוכבים. תיירים שמגיעים לסלובניה מעריכים את העובדה כי סלובניה היא יעד נקי, בטוח וירוק, אשר מציע הזדמנויות אינסופיות לחוויות בלתי נשכחות". מה המיקוד והמטרות העיקריות שלכם לשנים הקרובות? "המיקוד שלנו הוא הגדלת ההכרה בסלובניה ובתדמיתה כיעד תיירותי תחת המותג: I feel Slovenia. כמו כן, לעודד תיירות לאורך כל השנה וצמיחה של תיירות משמרת סביבה ברחבי סלובניה, להגדיל את היקף התיירות, להתמקד במבקרים איכותיים ומגוונים ופעילויות תיירותיות תוך מתן תחושת ביטחון אישי. כל הפעילויות, היעדים והפעולות שלנו עולים בקנה אחד עם המטרה של הגדלת ההכנסות מהתיירות הבינלאומית". מה הופך טיול בסלובניה לשונה וייחודי בהשוואה ליעדים אחרים באירופה? "גיוון על כל צעד ושעל. סלובניה מציעה את כל מה שאפשר לראות באירופה בתוך כמה שעות. סלובניה היא אירופה 'בקיצור נמרץ', מדינת בוטיק המספקת חוויית 5 כוכבים מלאה, והיא גם ממוקמת באופן מושלם במשולש בין וינה, ונציה ובודפשט". מה מאפיין את רוב התיירים שמגיעים לסלובניה? "המבקרים בסלובניה הם חובבי טבע בכל הגילאים. הם מחפשים טבע, נופים, אוויר נקי, שלווה ורוגע. עבורם סלובניה היא מקום מדהים, כמעט ייחודי. גם כשזה מגיע לתרבות, המבקרים מחפשים יעדים חדשים, פחות ידועים, ומעריכים ייחודיות וחדשנות. הם מקדשים בעצמם ערכים של ניקיון ומודעות לאיכות הסביבה". בשוק התיירות הישראלי ניכר ביקוש הולך וגדל לסלובניה. מה, לדעתך, מושך את הישראלים? "הייתי אומרת: אותנטיות ומגוון. הישראלים גם מעריכים את הטבע המרשים ומאוהבים בהרים. אתרי הנופש ההרריים הם גם הפופולאריים ביותר עם כ-40% בממוצע של מבקרים ישראלים. הישראלים גם מעריכים ניקיון ואסתטיות, גסטרונומיה ומזון מקומי ואיכותי". מה חייבים הישראלים לראות בסלובניה? טיפ מנצח שלך? "על פי מספר הלינות ב-2017, תיירים ישראלים מדורגים במקום ה-15 במשך שהותם במדינה, שעומדת על 3.29 ימים, מעל הממוצע. מסיבה זו אני ממליצה להם לבקר גם במסלולים עוצרי הנשימה של סלובניה, להתפעל מהטבע המרהיב ביופיו וממורשת תרבותית מעניינת. לדוגמה: Bela Krajina Kočevsko, החלק המזרחי של סלובניה הכולל את העיר מריבור (Maribor) ועמק ויפאבה (Vipava), שנבחר לאחד היעדים הטובים ביותר באירופה על פי מגזין 'Lonely Planet' לשנת 2018". מהי החופשה הסלובנית המושלמת בעינייך? "הודות לגודל ולגיוון הרב של סלובניה, לא הייתי מגבילה את עצמי רק ליעד אחד. הייתי מטיילת ברחבי המדינה ומנסה לחוות מגוון של יעדים ומראות, טבע או פינוק בספא. כולם מהנים וברמה גבוהה, ובמקביל ניתן ליהנות גם ממזון מקומי ואיכותי". מה צריכים לדעת התיירים המגיעים לסלובניה? "סלובניה ירוקה, פעילה ובריאה. המילים האלה מתארות את זה בצורה מושלמת. זוהי מדינת בוטיק המציעה שפע חוויות, הארוזות יפה על שטח קטן יחסית. זהו יעד מושלם עבור מי שמעריכים גישה ירוקה ובריאה בטיול שלהם, שרוצים חופשה פעילה עם מגוון רחב של פעילויות, או עבור אלה שרוצים חופשה בריאה, מרגיעה, חווייתית ומושלמת באחד מאתרי הספא שלנו".
טיול אופניים בעמק ויפאבה. צילום: לשכת התיירות של סלובניהטיול אופניים בעמק ויפאבה. צילום: לשכת התיירות של סלובניה
טיול אופניים בעמק ויפאבה. צילום: לשכת התיירות של סלובניה

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםכללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: