מבקר המדינה: ליקויים בשני מכרזים לאיוש משרות במשרד התיירות
בדו"ח המבקר ביקורת על הליך של שני מכרזים לאיוש משרות במשרד התיירות. עם זאת המבקר מבהיר: "אין בממצאים אלה כדי להעיד שהעובדות שהתמנו, אינן ראויות לתפקידן או שנמצא ליקוי או פגם בהתנהלותן". ליקויים גם בטיפול בסוגיית אבטחת המידע
דו"ח מבקר המדינה שפורסם אתמול, מצא ליקויים בשני מכרזים לאיוש משרות במשרד התיירות. זאת לאחר שבחודש פברואר 2017, קיבל משרד מבקר המדינה תלונה על שני מכרזים לאיוש משרות במשרד התיירות. בירור התלונה לדברי מבקר המדינה, העלה ליקויים באופן שבו ביצע משרד התיירות שני מכרזים לאיוש משרות ובהתנהלות של כמה מעובדיו הבכירים. לדעת המבקר, ליקויים מסוג אלו עלולים לגרום לפגיעה באמון הציבור בעבודת המערכת הציבורית. המבקר מציין כי על מנכ"ל משרד התיירות (אמיר הלוי, ג.ל.), להטמיע בקרב עובדי המשרד דפוסי עבודה מקצועיים מתאימים לטיפול בהליכי בחירה של עובדים לתפקידים. בין השאר מצא המבקר במכרז לתפקיד מרכז, כי סמנכ"ל למנהל לשעבר במשרד התיירות, שהיה מופקד מתוקף תפקידו על תקינות ההליך המכרזי, פעל להתאמת תנאי הסף במכרז לנתוניה של עובדת המשרד שאיישה בעבר משרת סטודנט, אך בעת פרסום המכרז לא עבדה בו, והיא שנבחרה לתפקיד. עוד נמצא בביקורת כי במכרז לתפקיד מנהל אגף א', בתכתובת הדואר האלקטרוני של "יועצת המנכ"ל בשלבי הכנת המכרז ולפיהם "מסומנת עובדת לתפקיד" וכי תנאי הסף יקשו עליה את ההתמודדות לתפקיד משום שאינה עומדת בהם, אינם עולים בקנה אחד עם תכלית שיטת המכרזים, כאמור לעיל, ועם ההיגיון שבבסיסה. יצוין כי העובדת שעליה נסבה התכתובת האמורה עם היועצת למנכ"ל היא שנבחרה לתפקיד". יחד עם זאת מבקר המדינה מבהיר כי: "אין בממצאים אלה כדי להעיד שהעובדות שהתמנו, אינן ראויות לתפקידן או שנמצא ליקוי או פגם בהתנהלותן". בנוסף המבקר מצא ליקויים בטיפול בסוגיית אבטחת המידע במשרד התיירות. המבקר כתב על כך בין השאר כי: "רק במהלך הביקורת של משרד מבקר המדינה, כשלוש שנים לאחר שהועלו חשדות לפריצה לדואר האלקטרוני של עובדים במשרד התיירות, מוצתה בדיקת החשדות והועלו ממצאים אשר חייבו נקיטת פעולות לאכיפת מדיניות למניעת גישה לא מורשית לתיבות דואר אלקטרוני".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}