אא

הטבות מס: מסלול הלואו-קוסט

מדינת ישראל משקיעה מאמצים ומשאבים רבים על מנת למשוך אליה תיירים מכל העולם. אז אם את/ה חושב/ת להקים עסק תיירותי, או שיש בבעלותך כבר עסק כזה, שווה למקסם את ההטבות שהמדינה מקנה לך

צילום: 123rf|רו"ח אריק כהן. צילום: סטודיו איריס 48 צילום: 123rf|רו"ח אריק כהן. צילום: סטודיו איריס 48
מדינת ישראל משקיעה מאמצים ומשאבים רבים על מנת למשוך אליה תיירים מכל העולם. איך היא עושה את זה? מקנה הטבות לבעלי עסקים תיירותיים המדינה מפעילה מהלכים, המוגדרים "מאמצי חוץ", בקרב מבקרים פוטנציאלים בכדי להתמודד עם תדמית שלילית, הנשקפת דרך כלי התקשורת הבינלאומיים ובמקביל משקיעה משאבים גם כלפי פנים, ומנסה לעודד עסקים בתחום התיירות באמצעות תמריצים ומענקים מסוגים שונים. המטרה היא לעזור לעסקים המקומיים בתחרות מול עסקים במדינות אחרות, כך שהמחירים המשווקים לתיירים יהיו אטרקטיביים יותר. לדוגמא, אחד האמצעים לעודד עסקי תיירות הינו מתן הטבות מס לעסקים מקומיים במסלולים שונים. כך שבמסגרת "מאמצי הפנים", החוקים האמונים על מתן הטבות לעסקים מקומיים בתחום המס, הינם חוק "עידוד השקעות הון" וחוק "עידוד תעשייה (מיסים)". מהו חוק עידוד תעשייה (מיסים)? חוק עידוד תעשייה (מיסים) מקנה הטבות מס בין היתר בתצורת פחת מואץ ואפשרות להגיש דו"ח מאוחד למס הכנסה. במסגרת הטבה זו רשאי העסק, על פי קריטריונים קבועים בחוק, להפחית את ערך הנכס בספרים. הפחתת ערך הנכס בתוך מספר שנים תוביל להקטנת חובות המס עבורו ותאפשר למי שיש בבעלותו כמה עסקיי תיירות בחברות שונות להגישם כחבילה אחת לצורך מס הכנסה. ו"חוק עידוד השקעות הון"? "חוק עידוד השקעות הון" מקנה לעסק בתחום התיירות, הטבות מס בתצורת פחת מואץ ופטור ממס לתקופה מוגבלת בהתאם למיקום העסק. בנוסף להטבות אלו, חוק עידוד השקעות הון מקנה מס מופחת על בעל המניות בעת חלוקת דיבידנד. נזכיר כי חוק עידוד השקעות הון, עבר שני שינויים עיקריים בשנים האחרונות, הראשון בשנת 2011, כתוצאה מהשינוי ניתן ליהנות מהטבות החוק גם ללא השקעה בנכסים, והאחרון הינו משנת 2017, המעניק הטבות מס לחברות IP.
רו"ח אריק כהן. צילום: סטודיו איריס 48רו"ח אריק כהן. צילום: סטודיו איריס 48
רו"ח אריק כהן. צילום: סטודיו איריס 48 ומה עם תחום התיירות? שני תיקונים אלה לא חלים על עסקים בתחום התיירות, כך שתחום זה נשאר תחת תכולת חוק עידוד השקעות הון בקטגוריית "מפעל מוטב" על כל התנאים בו. להלן נסקור בקצרה את התנאים בחוק, שעמידה בהם יכולה להביא לקבלת הטבות מס מהמדינה: השקעה מזערית מזכה – אחד התנאים העיקריים בחוק הינו השקעה של החברה בנכסים קבועים בהיקף שנקבע בחוק. לגבי עסק בהקמה הסכום המינימאלי הנדרש הינו כ 300,000 ₪, ולגבי הרחבה של עסק קיים סכום ההשקעה הינו פונקציה של סה"כ הנכסים הקיימים בו ערב ההשקעה. שיעור תושבי חוץ – תנאי עיקרי נוסף הינו ששיעור הלינות של תושבי החוץ מכלל הלינות יהיה לפחות 25% בכל שנת מס. הטבות המס על פי חוק עידוד השקעות הון לעסקי המלונאות והתיירות משמעותיות מאוד, מקנות פחות מואץ בשיעור של עד פי 4 משיעור הפחת המותר לעסקים אחרים (אך לא יותר משיעור פחת של 20% לשנה לבניינים), ובנוסף להטבת הפחת, חברות כאמור יכולות ליהנות מפטור ממס כמפורט להלן: עסק באזור פיתוח א', פטור ממס ל 10 שנים, עסק באזור אחר, פטור ממס לשנתיים. הפטור ממס ניתן על חלוקת ההכנסה המוטבת כדיבידנד, וישולם במועד בו תחליט החברה לחלק את עודפיה. אולם בעוד ששיעור המס על דיבידנד רגיל הינו 25% או 30% לבעל מניות מהותי, שיעור המס על הכנסות מדיבידנד לפי חוק עידוד השקעות הון הינו 20% בלבד. אז אם את/ה חושב/ת להקים עסק תיירותי, או שיש בבעלותך כבר עסק כזה, שווה למקסם את ההטבות שהמדינה מקנה לך. הכותב, רו"ח אריק כהן, הינו ראש חטיבת המס בפירמת הייעוץ וראיית החשבון הבנלאומית "בייקר טילי".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: