סוכנים זועמים: רשת פתאל דורשת 15% מקדמה על הזמנות קבוצות מחו"ל
להזמין חדרים עד ה-18 בדצמבר ולשלם מקדמה בגובה 15%. כך דורשת רשת מלונות פתאל מסוכני נסיעות המעוניינים להזמין חדרים לשנה הבאה. יו"ר לשכת מארגני תיירות נכנסת: "איך אפשר להתחייב שנה מראש? זו היסטריה". ראש אגף המכירות של פתאל: "התנהלות עסקית לכל דבר"
מלון NYX של רשת מלונות פתאל. צילום: איה בן עזרי |דני אמיר
סוכני נסיעות המתמחים בתיירות נכנסת – זועמים. למה? כי רשת מלונות פתאל דורשת מסוכנים המעוניינים לשריין חדרים עבור הקבוצות שלהם לשנת 2018, שיעשו זאת עד ה-18 בדצמבר. כמו כן, הרשת דורשת מהם להעביר לה מקדמה של 15% במעמד ההזמנה. סכום שעליו לא יהיה החזר, גם במקרה של ביטול ההזמנה על ידי הקבוצה. דני אמיר, יו"ר לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל ושותף במשרד הנסיעות ורד השרון, מהגדולים בישראל בהבאת קבוצות מחו"ל, זועם על דרישת פתאל: "זו היסטריה ולא סיבה מסחרית. איך אנחנו יכולים להיות סגורים כבר באמצע דצמבר עם קבוצות לכל השנה? הרי יש כאלה שעדיין לא קיבלו החלטות. גם לנו יש תנאים מסחריים בהסכמים מול הקבוצות, יש להם אפשרויות לביטול כמה חודשים לפני. איך אני יכול כיום להתחייב שנה מראש? ועוד צריך לשלם על כך מראש כשאין דמי החזר. ומה אם קבוצה מסוימת תבוטל? אני ממש לא מצליח להבין מה עומד מאחורי המהלך הזה". עוד אמר לפספורט: "אם לרשת פתאל יש בעיה עם סוכנים שמבטלים לה קבוצות, שילכו להיסטוריה. שיבדקו מי באמת מבטל ושיבואו אליו בדרישות. אבל, אם למי שיש אחוז מימוש גבוה של קבוצות, תנו לו לעבוד. אל תבואו עם דברים לא מקובלים ולא ריאלים בכלל". דני אמיר
פתאל: "התנהלות עסקית לכל דבר"
ענת אהרון, ראש אגף המכירות של פתאל, דוחה את טענותיו של אמיר: "מדובר במהלך שנועד לעזור לכולנו, לכל הצדדים. לפנות חדרים בתקופות מסוימות לקבוצות בהמתנה משווקים חדשים. זאת התנהלות עסקית לכול דבר, לא מהלך מתלהם. יש לנו בתאריכים מסוימים מאות קבוצות בהמתנה, ואם לא נשריין מראש את אותם תאריכים, פשוט לא יהיה להם חדרים". אהרון הוסיפה: "זה פשוט להראות דמי רצינות שאכן הם מתכוונים לדאוג למימוש ההזמנות או מפנים מקום לקבוצות האמתיות. זה מהלך שנועד לדאוג לאותם סוכנים שנוכל מראש להשאיר להם חדרים פנויים". לפי גורמים נוספים ברשת בפתאל, המהלך הזה גם נועד למעשה למנוע שריונים פיקטיביים לתאריכים מסוימים, דבר שהיה קיים עד היום. אותם גורמים מסרו לפספורטניוז, כי בשל כך הרשת נאלצת לדחות הזמנות אמיתיות ופוגעת בסופו של דבר באותם סוכנים שאין להם חדרים וברשת המלונות עצמה שמוצאת לא מעט את עצמה במקרים לא מעטים בלי הזמנות באותם תאריכים, והיא הנפגעת הראשית בסופו של דבר מאותם ביטולים. "נתנהלות עסקית לכל דבר" ענת אהרון
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}