אא

בית המשפט דחה עתירה נגד העבודות על מסלול הנחיתה בנתב"ג

בארות יצחק ומזור עתרו בגין הנזק הנגרם לתושבים בגין הנחיתות עקב שדרוג מסלול 12-30, אך בית המשפט פסק כי רש"ת פעלה באופן חוקי ו"עשתה ככל שלאל ידה כדי להקל על סבלם של התושבים"

צילום: 123rf צילום: 123rf
רש"ת, כידוע, החלה בתחילת השבוע בשדרוג מסלול 12-30 בנתב"ג, והבהירה כי "המסלול בנתב"ג הינו מסלול הנחיתה המרכזי של נמל התעופה בן גוריון. על מנת להבטיח את כשירותו והשימוש בו באופן בטיחותי, נדרשת רשות שדות התעופה לטפל בו לצורך ריבודו מחדש ושדרוג מערך התאורה המותקן בו". עפ"י הודעת רש"ת: "ביצוע עבודות השיפוץ החל במועד – 29.4.2018 ויימשך עד סוף יולי 2018. במסגרת ההיערכות לביצוע עבודות השיפוץ פנתה רש"ת ליישובי הסביבה לאחר שבחנה גם את השיקולים הסביבתיים והציעה אמצעים לצמצום רעש המטוסים בתקופת ביצוע העבודות. רש"ת הצליחה לקצר את משך העבודות, שתוכננו במקור לחמישה חודשים, לשלושה חודשים בלבד ותעשה כמיטב יכולתה לסיימן במועד". בארות יצחק ומזור הגישו עתירה לבית המשפט למנוע את העבודות, שבעטיין נפגעים תושביהן, כיוון שהנחיתות בנתב"ג עוברות מעליהן וגורמות להם סבל רב. בית המשפט דחה את העתירה ופסק כי: "רש"ת פעלה באופן חוקי ובסמכות, כפי שנדרש הן לגבי מסירת ההודעה המוקדמת לישובים והן לגבי שלל הפתרונות שהציעה. הישובים הם אלה שנמנעו מקידום הפתרונות ולא פעלו להקטנת נזקם. רש"ת הלכה לקראת העותרים ככל הניתן ולא הסתפקה רק בדיבורים אלא במעשים ועשתה ככל שלאל ידה כדי להקל על סבלם של התושבים, וזאת מבלי לפגוע בהפעלת נתב"ג לטובת ציבור המשתמשים". יחד עם זאת, עפ"י פסק הדין של בית המשפט: "רש"ת מתבקשת לעשות מאמץ עליון לסיום העבודות עד 31.7.18 ולשאת ולתת עם העותרים על מנת לגבש הסכם שיוציא לפועל את פתרון המיגון האקוסטי והדיור החלופי".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בארץמבזקיםכללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: