אא

ישראל חופשת בחו"ל

זוכרים את הסרט "שכחו אותי בבית"? אז זהו, שהיום אף אחד לא נשכח בבית וגם לא מאפסן את ילדיו אצל הסבתא או הדודה ונוסע לחופשה מעבר לים. הישראלים כבר לא חוששים לטייל עצמאית בהרכב משפחתי מלא, עם תינוקות ואפילו עם הסבא והסבתא. ולצד זה, ממשיכים להציף את הנופשונים והטיולים המאורגנים. משפחת ישראלי 2017 - קווים לדמותה בנכר

||||דודי משה ||||דודי משה
עד לפני עשור, זה כמעט ולא קרה. רק יחידי סגולה העזו לארוז את מטלטלייהם וטפייהם ולטוס לחופשה משפחתית מעבר לים שלא במסגרת טיול מאורגן או נופשון מרוכז. ככה בדד, רק עם מפה מודפסת (כיום מיצג ארכיאולוגי) ובלי GPS, בלי ווייז, בלי גוגל Maps ובלי חבילת גלישה המאפשרת גישה לאוטוסטרדת מידע אינטרנטית מטורפת כמעט בכל פינה על הגלובוס. מהפכת האינטרנט והסמארטפונים נטעה במשפחה הישראלית את תחושת הביטחון בכל מה שקשור במידע זמין ונגיש בכל רגע נתון ובהתמצאות בארץ זרה. "הרוב נוסעים לאירופה" רונן קרסו. צילום: יוראי ליברמן "לפני כן אנשים פחדו מאוד לטייל בחו"ל לבד עם הילדים", אומר רונן קרסו, סמנכ"ל השיווק של איסתא. לדבריו, "טרנד המשפחה המטיילת העצמאית שהחל בטפטופים, שובר כיום שיאים". קרסו מעריך שבחודשי הקיץ יולי-אוגוסט הקרובים יצאו את גבולות מדינת ישראל כ-80 אלף משפחות ישראליות לחופשה בנכר. "ולא מדובר רק במשפחות ממעמד סוציו-אקונומי גבוה כמו פעם. רמות המחירים כיום גם בשל הדולר הנמוך, מאפשרות ליותר רבדים באוכלוסייה לטוס לחופשה משפחתית". ובהתאם לנגישות הפיזית והכלכלית כאמור, חלה עדנה גם במגוון היעדים החדשים על המדף. קרסו: "זה התחיל עם כפרי הנופש של הולנד וצפון איטליה, והמשיך ליער השחור שנכנס בסערה לחיינו ב 4-5 השנים האחרונות ולאוסטריה שגם היא התברגה לרשימת היעדים האהובים. גם סלובניה תופסת חזק". ומה באשר לארה"ב ותאילנד?  קרסו: "בוגרי אירופה שמיצו את אירופה והפרוטה מצויה בכיסם, נוסעים עם המשפחה לתאילנד ולארה"ב. אבל עדיין מדובר במיעוט. הרוב נוסעים ליעדים השונים באירופה". דרך נוספת ללמוד על דפוסי הנופש של המשפחה הישראלית העצמאית אפשר ללמוד גם משלומית יפת-ביאליק, מחברת סדרת מדריכי הנסיעות "המשפחה המטיילת". עד כה יפת- ביאליק הוציאה לאור 6 מדריכים: היער השחור, צפון איטליה, אוסטריה, סלובניה, הולנד ופריז. בימים אלה היא שוקדת על מדריך שביעי על ברצלונה והפירנאים, שני מעוזים אהובים על הישראלים. לדבריה, "יעד הופך לטרנד משפחתי בעקבות משפחות שהיו, נהנו, חזרו וסיפרו". עוד היא אומרת לפספורט: "המשפחה הישראלית של 2017 היא משפחה עם ביטחון שלא חוששת לצאת לטיול גם עם התינוק או עם הסבא והסבתא. משפחה עם מודעות צרכנית נבונה שלמדה להזמין חופשה מספיק זמן מראש, למצוא דילים טובים, להתכונן היטב לטיול, להיות מכורה לטיולים ולחפש את היעד החם הבא".
דודי משהדודי משה
דודי משה: לקוח הקצה נעשה חכם יותר

איך אומרים הכל כלול בקפריסין הטורקית?

גם דודי משה, מנהל מסחרי סיטונאות באשת טורס, מדבר על מהפכת תיור של ממש בעשור האחרון. "לקוח הקצה נעשה חכם יותר. בודק אפשרויות ומצפה לגיוון". עוד לדבריו, שער הדולר הנמוך, שמיים פתוחים ומגוון יעדים חדשים, כל אלה מעלים בשנים האחרונות את הביקוש לחופשות משפחתיות מכל סוג. לא רק טיולים עצמאיים אלא גם נופשונים וטיולים מאורגנים. מהם היעדים הפופולאריים של אשת טורס למשפחות השנה? משה: בתחום הנופשונים - קפריסין הטורקית שצוברת תאוצה מטאורית הודות לאיכות המוצר והמחירים האטרקטיביים. כבר עכשיו אנחנו כמעט מלאים באוגוסט וסוכנים מבקשים שנוסיף עוד טיסות ליעד. קפריסין הטורקית מבוקשת כי היא מהווה תחליף לאנטליה עם מלונות הכל כלול דוגמת מלון salmis ומלונות חמישה כוכבים דוגמת אלקסוס לצד פארקי מים שהמשפחות הישראליות כל כך אוהבות. יעדים פופולאריים נוספים הם - קורפו, ורנה, בורגס ומלטה. אני מאמין שגם הואה הין בתאילנד, יעד חדש של אשת טורס בשיתוף עם אל על, המציע שהייה מלונות חמישה כוכבים ופארקי מים דוגמת מלון מריוט – תהפוך אף היא ליעד משפחתי מבוקש. בתחום הטיולים המאורגנים - הלהיטים הם: היער השחור, הולנד ועמק הריין, צפון איטליה, ברצלונה וקוסטה ברבה, ולנסיה וקוסטה בלנקה, קרואטיה וסלובניה. צוברים תאוצה גם ספארי בטנזניה והפיורדים של נורבגיה".    
הוא הין: מלך תאילנד קבע בה את ארמון הקיץ שלוהוא הין: מלך תאילנד קבע בה את ארמון הקיץ שלו
הוא הין, תאילנד
עוז ברלוביץ', "ארקיע אינטרנשיונל"עוז ברלוביץ', "ארקיע אינטרנשיונל"
הישראלים מחפשים גיוון", ברלוביץ עוז ברלוביץ', מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל, משמיע דברים דומים. "אנחנו רואים מגמה ברורה של חזרת משפחות ישראליות לטיולים המאורגנים של עד 30 איש כי זה הכי נוח עם ילדים. מה שמעניין הורים שלילדים שלהם יהיו מספיק אטרקציות ושמישהו אחר ידאג להעברות, לנסיעות, לכל. לנסוע עם ולהרגיש בלי. לשים את המוח על ניוטרל ולנסוע". ברלוביץ', השוהה בימים אלה במפעל איירבוס בטולוז כהכנה לקליטת המטוסים החדשים של ארקיע, מתייחס אף הוא ללהיט של השנה: קפריסין הטורקית. "נופשונים בקפריסין הטורקית הם טרנד שצובר תאוצה. הם מהווים תחליף לנופשונים באנטליה בזכות שפע בתי מלון עם כל הפסיליטיז. המלונות שם מתמלאים בקצב מטורף ודי מהר מודיעים על אובר בוקינג". יעד חדש נוסף של ארקיע הקיץ הוא חלדקיקי. "הישראלים מחפשים לגוון".
גיל סתיו, סמנכ''ל שיווק ומכירות קבוצת ''ישראייר''גיל סתיו, סמנכ''ל שיווק ומכירות קבוצת ''ישראייר''
"משפחה רוצה לנסוע על בטוח".סתיו גיל סתיו, סמנכ"ל השיווק של ישראייר, מונה אף הוא את היעדים המשפחתיים הקלאסיים: איי יוון, אגם גארדה, הולנד והיער השחור. "אלה הם היעדים הקלאסיים. בשנתיים האחרונות נכנסו יעדים חדשים שמשפחות מתחילות לטייל בהם: מונטנגרו, סלובניה, קרואטיה וקפריסין הצפונית שצוברת תאוצה למרות המלצת משרד התיירות הישראלי להימנע מביקור שם. הישראלים נוסעים לשם כי כשיש מוצר טוב ומחיר טוב - זה מה שמנצח". האם מהפכת הלואו קוסט והשמיים הפתוחים שינו את דפוסי הנופש המשפחתי? סתיו: "שינו בעיקר את דפוסי הנופש של מחפשי ההזדמנויות, כלומר זוגות ובודדים. בהקשר משפחתי, ללואו קוסט יש פחות השפעה כי משפחה שנוסעת עם מזוודות ועגלות זה פחות מתאים. מה גם שמשפחה רוצה לטוס על בטוח ולא לנחות באיזה שדה תעופה זניח. בסוף מה שהלקוח מחפש זה את העסקה המשתלמת ביותר. והמשתלמת ביותר היא לאו דווקא הזולה ביותר אלא הבסט ווליו פור מאני".
נמל קיריניה, צפון קפריסיןנמל קיריניה, צפון קפריסין
נמל קיריניה, צפון קפריסין

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםכללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: