אא

"מה יש לנו להציג היום לתיירים? בעיקר אתרים ארכיאולוגים"

"אני אוהב את הרעיון להשתמש בתייר המגיע לישראל ככלי שיווקי", כך אמר שר התיירות, יריב לוין, לחברי לשכת מארגני התיירות הנכנסת בפורום סגור. עוד בקנה הרגולטורי של השר: פארק מים בקנה מידה עולמי וקיבוץ כאטרקציה תיירותית בינלאומית. "הרבה דברים מהסוג הזה חסרים לנו ואני מקווה שנוכל להניע אותם"

"מה שיש לנו בתיירות היום "מה שיש לנו בתיירות היום
"אני בעד הרעיון להשתמש בתייר המגיע לישראל ככלי שיווקי. אנחנו לוקים בזה מאוד ואשמח לקבל מכם הצעה מגובשת בעניין", כך אמר שר התיירות, יריב לוין, לחברי לשכת מארגני התיירות הנכנסת בפורום סגור שקיימו. לוין התייחס בדבריו גם לשיווק פרסונלי. "הרעיון הוא לכוון לקהל מולו עובדים ולא לשים שלט חוצות ולקוות שמישהו יראה אותו. אנחנו הולכים על תהליכים כאלה. אני מאמין שהשנה תהיה שנת פריצה משמעותית בכיוון הזה". עוד אמר לוין לחברי הלשכה כי "מדינת ישראל התמקדה בקהל היהודי והצלייני, והגישה הייתה שצריך לבוא לישראל כדי להסתגף לפני מותך. זה היה המסר שעבר לתיירים מתחת לפני השטח. כלומר, פעם בחיים אתה חייב לבוא לישראל. וכל התמונות הן של אנשים שמים תמונות בכותל. אסור לזלזל בזה וצריך לשמר את הקיים, אבל עם היתר להעז ולעשות דברים חדשים. לא לבעוט בקיים ולחשוב שאפשר להתחיל את הכל מאפס". ואפרופו צליינים, לוין טען שגם הקהל הצלייני בסופו של יום רוצה לאכול במסעדה טובה. "אנשים רוצים לצאת לחופש ולקבל ערך מוסף בנוסף למקומות הקדושים. צריך לשדר להם שאפשר גם ליהנות פה עם המשפחה. ואחד הדברים שמאוד חסרים לנו הם דברים חווייתיים ברמת הבילוי והפנאי. עם מזג האוויר שלנו היינו צריכים פארק מים ברמה עולמית. מה יש לנו היום להציג לתיירים? בעיקר אתרים ארכיאולוגים. צריך לייצר עוד. למה לא לקחת קיבוץ ולהפוך אותו למקום מתוייר. לאטרקציה בינלאומית. יש הרבה דברים מהסוג הזה שחסרים ואני מקווה שנוכל להניע אותם". ולא רק קמפיינים מגמגמים, השר הודה שגם בתחום הטכנולוגי, "אנחנו במקום שהוא נמוך להדהים במובן זה שלמשרד התיירות אין עד לרגע זה אפליקציה, מאגר מידע מסודר ואתר שיווקי. אין מערכות שמסוגלות לנטר את מה שקורה. אבל זה עובר מהפכה גדולה. השנה נגיע למצב שיהיו לנו מאגר מידע רציני מתורגם לשורה של שפות עם אפליקציה ואתר שיווק במתכונת כפי שצריך. אפילו סרטונים לא היו לנו. יהיו לנו גם אותם".  

"לפני שרצים לעשות שינוים, צריך להיזהר שהשינויים לא ישמטו את הקיים"

"אחד הדברים שהדהימו אותי כשנכנסתי למשרד התיירות היה היעדר מערכת שמציפה רעיונות חדשניים וראשוניים", אמר יריב לוין, שר התיירות, לחברי לשכת מארגני התיירות הנכנסת בפורום סגור. השר שיתף את חברי הלשכה כי "לקח לא מעט זמן להתחיל ולבנות תפיסת עבודה שיש בה גם נכונות לקחת סיכונים. ללכת למחוזות שלא הלכנו בהם. מה שיש לנו בתיירות היום, זה לא מספיק אבל גם לא מובן מאליו. צריך תמיד לזכור שלפני שרצים לעשות שינוים, צריך להיזהר שהשינויים לא ישמטו את הקיים ונלך אחורה". לוין סיפר עוד כי קבע אג'נדה לפיה המשרד נמדד קודם בהבאת תיירים מעבר לים. "באותה מידה יכולתי לקבוע אג'נדה שמעודדת את תיירות הפנים". עוד לדבריו, "להניע תיירות נכנסת לארץ, זאת לא פעולה שקורית ביום. זה מצריך הרבה זמן. ופתאום יש דקירות שמשבשות בדרך. מה שאנחנו רואים בימים האחרונים, הוא יותר טוב ממה שיכולתי לחשוב כשיצאנו לדרך הזו". לוין שיתף את הנוכחים גם במידע הבא: "כששר נכנס לתפקידו, אומרים לו קח וטפל בנושא אחד או שניים. בתיירות לא הייתה לי את הפריבילגיה הזו. אי אפשר לטפל רק בשיווק ולעזוב את המלונות".  

"בלי כסף אי אפשר לעשות כלום"

כסף מניע את העולם, וגם בתיירות. "בלי כסף אי אפשר לעשות כלום. נקודת המפתח לעשות משהו היא תקציב", אמר השר. לדבריו, תקציב משרד התיירות יעמוד על 1.1 מיליארד שקל מתוכם חצי מיליארד שקל תקציב שיווק. ומכיוון שהעברנו תקציב דו-שנתי, זה מאפשר לנו לתכנן לפחות עד מארס 2019. ומאחר ואנחנו הולכים באותו קו, נגיע לתקופה של לפחות 3 שנים של עבודה רציפה, וזה חשוב". זאת ועוד הוסיף לוין ש"גם אם המצב הביטחוני יחמיר, נמשיך עם תקציב השיווק כי עצירה משדרת חוסר אמון עצמי. אסור לעצור. תהיה המשכיות מוחלטת". ומה טומנת בחובה תכנית השיווק? לדברי לוין, משרדו שוקד בימים אלה על גיבוש התכנית ולכשתושלם, "נשב אתכם ונעבור על התכנית. זה יאפשר לנו, אם יש לכם כוונות ללכת למקומות מסוימים, ללוות אתכם ולתת לכם את התמיכה. אתם יודעים הכי טוב. התפקיד שלנו לתת לכם את הדחיפה והעזרה למקומות שאתם הולכים אליהם. נכון שאי אפשר להתפזר בכל רוח, אבל אני אומר המטרה היא ללכת למהלך משולב". עוד אמר כי עד כה הקמפיינים של משרד התיירות לעידוד ישראל בחו"ל נוהלו בצורה בעייתית. "הקמפיין הדיגיטלי השנה יהיה רציף לאורך כל השנה. והקמפיינים באמצעי מדיה אחרים, ייעשו בגלים מתוך מטרה שגם אתם תשתלבו בגלים הללו".  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: