אא

"המו"מ למיזוג עם סאנדור הגיע לישורת האחרונה והסופית"

אורי סירקיס, מאמין כי השכל הישר ינצח והמיזוג יצא לדרך. "כמו בריצות למרחקים ארוכים, הקילומטרים האחרונים הם הקשים ביותר". על האפשרות שחברות זרות יורשו לטוס לאילת, על ראיינאייר, היערכות ישראייר, והאם השר ייענה לבקשת ישראייר לעבור לפעילות מלאה בטרמינל 1?

אורי סירקיס אורי סירקיס
חברת התעופה ישראייר ניצבת בפני צומת דרכים חשובה: עסקת המיזוג שלה עם סאן דור ,של אל על, הנמשכת כבר למעלה משנה – צפויה להיות מוכרעת סופית קרוב. אורי סירקיס מנכ"ל אי.די.בי תיירות, ממשיך להוביל גם השנה את החברה לשיאים חדשים, כאשר מחברה מפסידה וכושלת הפך אותה לחברה רווחית הנושמת בכוחות עצמה. "המו"מ למיזוג עם סאנדור הגיע לישורת האחרונה והסופית", אומר אורי סירקיס, בראיון מיוחד ל"פספורטניוז". לדבריו, כמו בריצות למרחקים ארוכים, הקילומטרים האחרונים הם הקשים ביותר. "באופן טבעי כולם עייפים. כולם מיצו את האנרגיות שלהם. הבעלים, הטייסים, העובדים והמנהלים עייפים ומתוחים. אני מאמין שהשכל ינצח". עוד אמר בנושא כי "בשנת 2012 כשאמרתי שצריך מיזוג של חברות תעופה ישראליות, לא כולם הבינו אותי. היום כשרואים את עוצמת התחרות בנתב"ג, לכולם ברור שזה לא עניין של כדאיות אלא של הישרדות. אני משוכנע שבסופו של דבר הטייסים, הבעלים והמנהלים יימצאו את המכנה המשותף והתהליך ייצא לדרך. זו בהחלט משימה קשה ומתישה בייחוד על רקע העובדה שהיא נעשית במקביל לחורף מאד אינטנסיבי בישראייר עם פרויקטים ענקיים בלפלנד, זנזיבר ובמזרח, עם 2 יעדים חדשים ועם הכנה לעונה שבשיאה נפעיל 150 טיסות שבועיות מנתב"ג". ולא רק מיזוג. ישראייר נדרשת להתמודד עם אתגרים נוספים: בקשתה לעבור לפעילות מלאה בטרמינל 1 בנתב"ג; כניסת ריינאייר לישראל; והודעת שר התחבורה, ישראל כץ, מהשבוע האחרון לפיה יאפשר לחברות זרות לטוס מנתב"ג לאילת. ישראייר ביקשה לעבור לגמרי להפעיל את טיסותיה מטרמינל 1, מה עומד מאחורי זה? סירקיס: "אחד המאפיינים המובהקים של מוד הפעילות שלנו הוא זמן הסבב הקצר. המטרה שלנו היא לבצע 3 עד 5 טיסות ביום באותו מטוס, כשבין טיסה לטיסה יש לנו, לא אחת, פחות משעת קרקע. במצב זה,  כשהמטוס חונה מול טרמינל 1 והנוסעים מגיעים מבידוק שנערך בטרמינל 3 - אנחנו מאבדים זמן יקר. כבר לפני שנה ביקשנו מהנהלת נתב"ג לאפשר לנו לרכז את כל הפעילות הפנים-ארצית והבינלאומית מטרמינל ממותג 1 במבנה של טרמינל 1. עכשיו כשהטרמינל עובר שיפוץ ותפתח בו חנות דיוטי פרי, יהיה זה טבעי ופשוט שהכל יתנהל משם. ישראייר תטיס השנה מיליון נוסעים לאילת ולחו"ל מנתב"ג, והגיע השעה שיהיה לה טרמינל ייעודי".
נתב"ג, טרמינל : ישראייר תטיס השנה מיליון נוסעים לאילת ולחו"ל מנתב"ג, והגיעה השעה שיהיה לה טרמינל ייעודי. צילום: יח"צנתב"ג, טרמינל : ישראייר תטיס השנה מיליון נוסעים לאילת ולחו"ל מנתב"ג, והגיעה השעה שיהיה לה טרמינל ייעודי. צילום: יח"צ
"ישראייר תטיס השנה מיליון נוסעים לאילת ולחו"ל מנתב"ג, והגיעה השעה שיהיה לה טרמינל ייעודי". צילום: יח"צ נתב"ג   עד כמה הגידול במספר החברות הנכנסות לישראל יפגע בישראייר ובתעופה הישראלית? האם יש מקום לכולם?  "כל חברה שמתחילה לטוס לארץ מגדילה את התחרות והאתגר המקצועי שלנו. הדוגמה הטובה ביותר בחורף הזה היא דווקא התחרות על הנתיב לסין. ישראייר לא טסה לסין אבל מושפעת מכך שנוסעים בוחרים ספונטנית לטוס לסין ב-400 או 500 דולר לסוף שבוע. זו כאמור לא תחרות ישירה, אבל זו אלטרנטיבה לנוסעים שאנחנו מכוונים אליהם. ההיערכות שלנו בחורף הזה הייתה מאד ממוקדת במוצר תיירותי מעולה. מלון ה'מטרופול פלאס' בבלגרד ומלון 'מרינלה' בסופיה, למשל, עושים היטב את העבודה. התגובות של הלקוחות וסיורי ההכנה שערכנו לוועדים וסוכנים היו מעל ומעבר לציפיות שלנו. יעדים אלו יתווספו ליעדים נוספים כמו מונטנגרו וטביליסי ויאפשרו לנו להציג צמיחה חזקה של כ-30% לפחות גם ב-2017. השוק הישראלי עדיין לא מוצה מבחינת היצף של החברות הזרות. מעבר לעובדה שמדיניות השמים הפתוחים מיושמת בהדרגה ותגיע לשיאה ב-2018, יש שני פרמטרים המשפיעים על כניסה של עוד ועוד חברות. הראשונה היא העובדה כי נתב"ג פתוח לנחיתות בלילה. זה מאפשר לחברות באירופה להגדיל את ניצולת הציוד באמצעות המראה בלילה מאירופה ונחיתה בנתב"ג לפני הפתיחה בשעה 5 בבוקר. פרמטר שני הוא חולשת האירו והפאונד. העובדה שכאן מוכרים בדולרים מבטיחה תשואה גבוהה יותר למושב, וזו אחת הסיבות לכך שיותר ויותר חברות מציעות אלטרנטיבות לטיסות המשך עבור הישראלים". השר כץ הודיע שיאפשר לחברות זרות לטוס בטיסות המשך לאילת.  האם זה יפגע בכם? "הודעת השר כץ לפיה הוא שוקל לאפשר לחברות זרות לקחת נוסעים בטיסות המשך לאילת מנתב"ג ולהיפך, לא הפתיעה אותנו. אנחנו מכירים את הנושא ומודעים להיערכות של ריינאייר לפעול בישראל. לנו זה יעשה טוב משלוש סיבות: ראשית, כמו ביישום מדיניות השמים הפתוחים גם כאן אנו מאמינים שהתחרות תגרור תיקונים ועיוותים שהשר יבצעם כמו האפשרות שלנו לפעול מטרמינל 1 וכיסוי מלא של הוצאות הביטחון בנתיבים הפנים-ארציים. שנית, ריינאייר תייצר נורמות תפעוליות של קיצורי זמן קרקע בנתב"ג שיאפשרו גם לנו ליהנות מהם. שלישית, אנו נשתף איתם פעולה במכירת כרטיסים, בחבילות מוצרי תיירות ובשירותים שונים, כך שכולנו רק נרוויח מכך". האם יש מקום לעוד חברות בקו לאילת? "צריך לזכור שני דברים. ראשית, הסכם השמים הפתוחים לא מאפשר לחברות זרות להפעיל טיסות בנתיבים פנים-ארציים. הוא מאפשר לאליטליה לדוגמה לטוס מרומא לתל-אביב ומתל-אביב לאתונה. הוא לא מאפשר להן לטוס בין אילת לנתב"ג כפי שההסכם לא מאפשר לישראייר לטוס בין רומא למילאנו באופן קבוע. שנית, באוקטובר השנה ייחל לפעול שדה התעופה בתמנע. הוא מרוחק מהעיר ויקטין את כדאיות השימוש בטיסות פנים-ארציות. הקיטון הזה לא יורגש באופן מהותי עד לינואר 2019 אז שדה דב אמור להיסגר. התנועה ב-2019 תשתנה מהותית. לישראלים יהיה פחות כדאי לטוס והתנועה תצנח בכ-30%. מצד שני, תמנע יפעל ללא אגרות והשילוב של צניחה בפעילות ישראלים עם שדה תעופה חדיש וזול, יביאו יותר תיירים לאילת. המחירים שם עתידים לרדת ויותר תיירים ייפקדו את העיר. זה יעשה טוב לעיר".
הסכם השמים הפתוחים לא מאפשר לחברות זרות להפעיל טיסות בנתיבים פנים-ארצייםהסכם השמים הפתוחים לא מאפשר לחברות זרות להפעיל טיסות בנתיבים פנים-ארציים
"הסכם השמים הפתוחים לא מאפשר לחברות זרות להפעיל טיסות בנתיבים פנים-ארציים" ואיך ישראייר נערכת להגברת התחרות? "ההיערכות שלנו מאוד מדוקדקת בכל המישורים. בתחזוקה חתמנו על חוזה עם יצרן המנועים. הגדלנו את כמות החלפים שלנו. אנחנו בתהליכי שיפוץ מנועים. מטוס האי.טי.אר שלנו עובר שיפוץ כעת באיטליה. גייסנו טייסים ודיילים. פתחנו מוקד מכירות באילת ובקרוב נפתח מוקד נוסף בשדרות. כל העובדים עברו השתלמות בבלגרד. חתמנו הסכמים עם בתי מלון ב-5 יעדים חדשים. שידרגנו את תשתיות המחשוב שלנו. המנהלים שלנו מאוד ממוקדים ומאוד טובים, והפעולות הללו יאפשרו לנו להתמודד עם התחרות מחד ולהתייעל תפעולית מאידך. אני מאמין שנצליח גם השנה להגדיל ולשפר את שורת הרווח הנקי שלנו. אם נצליח במשימה מאתגרת זאת, תהיה זו השנה השישית ברציפות שבה מציגה ישראייר שיפור ברווחיות".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםאורי סירקיסכלליאי.די.בי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: