אא

חומה ומלון

עזבו אתכם מחדר בבית מלון עם נוף סטנדרטי לים או לפסגות הרים. אמן הגרפיטי החתרני, בנקסי, עומד מאחורי מלון בוטיק חדש שייפתח ב-20 במארס בבית לחם עם נוף לגדר ההפרדה ועם עיצוב שכל כולו סביב סוגיית "הכיבוש הישראלי". די לכיבוש! הגרסה המלונאית 

בית לחם. צילום: 123rf|Walled Off - מלון בוטיק חדש בבית לחם עם נוף לגדר ההפרדה. צילום: אי פי|מלון החומה - בית לחם. צילום: יח"צ המלון||מלון Walled Off בבית לחם. ה? בית לחם. צילום: 123rf|Walled Off - מלון בוטיק חדש בבית לחם עם נוף לגדר ההפרדה. צילום: אי פי|מלון החומה - בית לחם. צילום: יח"צ המלון||מלון Walled Off בבית לחם. ה?
די לכיבוש, הגרסה המלונאית: בנקסי, אחד מאמני הגרפיטי החתרניים והמפורסמים ביותר בעולם המגדיר את עצמו "כטרוריסט אומנותי", עומד מאחורי ה-"Walled Off" - מלון בוטיק חדש שייפתח ב-20 במארס בבית לחם. המלון ממוקם במרחק של כמה מטרים בודדים מגדר ההפרדה שחלקה מעוטרת בציוריו של האמן הבריטי השומר על זהותו ואינו נחשף. באוגוסט 2015 הגיע לכאן בנקסי כדי לצייר על גדר ההפרדה החוצצת בין שטחי ישראל לשטחי הרשות הפלסטינית. משטח הבטון הענק שימש לו מעין קנבאס עצום ממדים עליו צייר 9 ציורי קיר המבטאים כמיהה לחופש. בראיון לערוצי תקשורת זרים אמר בנקסי: "חומות הן דבר חם כעת, אבל אני הייתי בעניין שלהן הרבה לפני שטרמפ הפך את זה ל'קול'". המלון, Walled Off, בן 9 חדרים, מכיל עשרות עבודות ומיצגים אינטראקטיביים של בנקסי. אחד המיצגים מציג את החתימה על הצהרת בלפור שקבעה את התנאים להקמתה של מדינת ישראל לפני 100 שנים. המלון כולו מדמה מועדון ג'נטלמנים אנגליים מהזמנים הקולוניאליים מתוך הכרה, כך נמסר, של התפקיד ההיסטורי שבריטניה מילאה באזור. לדברי בנקסי: "עברו בדיוק מאה שנים מאז שבריטניה השתלטה על פלשתינה והתחילה בארגון מחדש - עם תוצאות כאוטיות. אינני יודע מדוע, אבל זה הרגיש כמו זמן טוב להשקיף על מה שקורה כשבריטניה מבצעת החלטות פוליטיות ענקיות מבלי לתפוס את ההשלכות במלואן". כך או כך, בנקסי מזמין אנשים משני צדי החומה ומכל אזורי הקונפליקט בלבנט להתארח במלון, וגם הדגיש כי אינו מקושר לאף מפלגה פוליטית או "קבוצת לחץ". בניגוד לתערוכות קודמות של האמן שהיו זמניות – זו מתוכננת להיות קבועה, כמתנה לעם הפלסטיני שאגב נעשה מתחת לאפה של הרשות הפלסטינית ונציגיה שביקרו במלון בימים האחרונים נדהמו מהמיזם.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםכללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: