מהי המדינה בעלת התדמית הבינלאומית המובילה בעולם?
עפ"י סקר של אינדקס המותגים הלאומיים לשנת 2017 כבשה גרמניה לראשונה את צמרת הדירוג, כשהיא מקדימה את צרפת ובריטניה. תעשיית התיירות הגרמנית פורחת ורושמת השנה שיא של מבקרים בינלאומיים. מי עוד ברשימה המכובדת?
המבורג
מדי שנה עורך אתר המותגים הבינלאומיים סקר המדרג את המדינות הזוכות לתדמית הטובה ביותר בעולם, Anholt-GfK Nation Brands Index. בשנים האחרונות באופן מסורתי ארצות הברית הייתה מדורגת בראש הרשימה, ואילו השנה חל מהפך, כשגרמניה הדיחה את ארה"ב וכבשה את פסגת הדירוג. אתר המותגים מדרג את המדינות עפ"י תוצאות של סקר בינלאומי הבודק מכלול של קטגוריות: ממשל, יצוא, אוכלוסייה, תרבות ומורשת, תיירות, השקעות והגירה, ולמעשה בוחן תפיסות בינלאומיות לגבי איכות החיים במדינה, הסביבה העסקית, הסובלנות והתדמית הציבורית של המוצרים והשירותים שהמדינה מספקת. בראש הדירוג לשנת 2017 ניצבת, כאמור, גרמניה, הזוכה להכרה כמדינה בעלת התדמית הבינלאומית הטובה ביותר. אחריה מדורגות: צרפת, בריטניה, קנדה ויפן. ארצות הברית, שעד השנה זכתה לתדמית הבינלאומית המובילה, נדחקה למקום השישי, ועורכי הסקר מבהירים כי 'אפקט טראמפ' הוא הגורם לדירוג הנמוך. אחרי ארה"ב מדורגות: איטליה, שווייץ, אוסטרליה ושבדיה. תעשיית התיירות הגרמנית גם היא זוכה לפריחה והפכה זה מכבר למדינה אטרקטיבית לתיירים מכל רחבי העולם. עפ"י לשכת הסטטיסטיקה הפדרלית, בתשעת החודשים הראשונים של השנה נרשמו בגרמניה 65.3 מיליון לינות תיירים זרים (במלונות ובתי הארחה המכילים לפחות 10 מיטות) – גידול של 4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. פטרה הדורפר, מנכ"לית לשכת התיירות הלאומית של גרמניה, ציינה: "התיירות הנכנסת צוברת מומנטום דינאמי, ויש בכך אישור למעמדה הנפלא של גרמניה כיעד תיירותי הן לעסקים והן לנופש".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}