2017 - צ'ק אאוט. 2018 - צ'ק אין
בכירי ענף התיירות והתעופה מסכמים את שנת 2017 ומנבאים את 2018. מי אופטימי ומי פסימי? צפו
מסכמים שנה|סיכום שנה. גונן אוסישקין|||||||ניסים סגיס
גונן אסישקין, סמנכ"ל מסחר וקשרים תעופתיים באל על "2017 כמו גם 2018 מאופיינת בעיקר בהגעה לשיא במהלך פתיחת השמיים לתחרות. אנחנו רואים המון חברות, ואל על עומדת בלב הסערה התקשורתית והמסחרית, ואנחנו צריכים למצב את עצמנו במקום שאנחנו עדיין נשארים רלבנטיים לשוק הישראלי ולשוק התיירים. אל על 2018, תהיה חברה שתמשיך לעבוד בחיבור הדוק עם סוכני הנסיעות ובד בבד תפתח את עסקי הדיגיטאל שלה".
אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר "2017 הייתה שנה מאוד מאתגרת. צפינו שתהיה מאוד מאתגרת ונערכו בהתאם. גם עבדנו קשה וגם הצלחנו, זה לא תמיד קורה. חתמנו על הסכמים עם הטייסים, עם הדיילים ועם כל העובדים שלנו. חתמנו גם על הסכם מאוד משמעותי עם אל על בשנה הזאת. יש קושי אמיתי לגייס כ"א במרכז הארץ וקיבלנו החלטה אמיצה להעביר את מרכז הכובד שלנו דרומה. פתחנו מוקד עם 50 עמדות בשדרות. כ"א שם מאוד איכותי. לאנשים שם הזדהות מאוד גבוהה עם החברה. השקענו שם המון כסף ומדובר באחד ממרכזי המכירה היצירתיים שיש בישראל, שנועד למשוך את העובדים שיסייעו לנו לעמוד ביעדי המכירה שלנו ב 2018. השקנו גם קו חדש לגנואה שנועד לתת מענה ל-msc. נתחיל לטוס לבטומי, לטירנה ולעוד שפנים שעדיין מוקדם לדבר עליהם. 2018 תהיה שנה מאוד מאתגרת. כבר במחצית 2016 הצגנו למועצת המנהלים שלנו תחזית מאתגרת, אני לא רוצה להגיד קודרת, לגבי 2018. קורים הרבה מאוד דברים שהם משפיעים לרעה על ענף ב-2018. הסרה מוחלטת של חסמים בעידן השמיים הפתוחים והתחזקות מאוד משמעותית של חברות הלואו קוסט. אנחנו מתכוונים לעשות את מה שעשינו עד היום, להגדיל את היתרון שלנו במוצר התיירותי: לפתוח 7 יעדים חדשים ולהגדיל את צי המטוסים. נצטייד במטוס ארוך טווח. מחזור המכירות שלנו צפוי לעלות בכ- 30%".
אפרים פורטיס, מנכ"ל אופן סקיי "חברה תעופה חדשה שנכנסת, מחפשת סלוטים ואם אין סלוטים בזמן כי נלקחו על ידי חברות אחרות, פה אני רואה את הקשיים. ואני יודע שבן גוריון עמוס לעייפה. אני מאוד מקווה שאנחנו נמצא את שביל הזהב יחד עם הנהלת בן גוריון לטובת עם ישראל. 2018 תהיה שנה לא פחות טובה מ 2017 ואני מקווה שלא יהיה לנו איזה שהוא קרייסס ביטחוני שישבש לנו את המגמות השאיפות והתקוות לשנה טובה ומוצלחת".
עופר אדלר, מנכ"ל בי.די גרייבר "השוק הישראלי מתנהג בצורה כזאת שנכנסים ליעד אחד, אז קופצים עליו כל הסיטונאים האחרים. לאחר מכן, מציפים את השוק, מורידים את המחירים וזה נושא אחריו תוצאות כלכליות".
עופר קיש, מנכ"ל קבוצת לופטהנזה בישראל "2018 תהיה שנה מצוינת בתנאי שנדע להגדיל את קיבולת המושבים וכמות המטוסים לישראל".
יונתן בוברוב, מנכ"ל לוט איירליינס "ככל שיש אפשרות להוציא כספים על כרטיסי טיסה, הישראלים ימשיכו לבלות. ישראל זה אי, כמו שאני תמיד מתאר את זה וכדי לצאת לחופש, אתה צריך להמשיך לטוס".
גיל סתיו, סמנכ"ל השיווק של ישראייר "מה שעומד בסוף מאחורי מפת היעדים שנפתחה וגדלה זה מוצר טוב, שכולל בית מלון במחיר סביר ואז גדלים היעדים. כמו ש-מונטנגרו גדלה וכמו שבאקו שהולכת וגדלה"
טרי קסל, מנכ"ל דיזנהאוז רמת השרון "ב-2017 לא היו שום אירועים ביטחוניים ששיבשו את העבודה שלנו. הנסיעות לחו"ל הפכו להיות במקום פעם בשנה פעם בחודשיים-שלושה".
ניסים סגיס, סמנכ"ל מכירות בטל תעופה "תהיה התמתנות בתחום שלנו. ראינו כבר ממגה של חברות תעופה שנעלמות כמו מונרך ואייר ברלין. והמגמה הזו, כנראה תימשך גם ב- 2018".
קובי זוסמן, מנכ"ל יאטא ישראל "מחירי הדלק נוטים להראות סימני עלייה וזה כמובן משפיע רבות על הפעילות של חברות התעופה. אנחנו כחברות תעופה, בעד רגולציה ובעד הסדרת תחומים מסוימים. אבל גם רוצים לראות רגולציה סבירה והגיונית אך לצערי, בישראל יש הרבה רגולציה שהיא לא בקטגוריה הזו של סביר והגיוני".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}